Gå til innhold

SSB spår over en million innvandrere i 2060!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Så en artikkel på VG.no der Statistisk Sentralbyrå fastslår over en million innvandrere, altså mellom 19 og 27 % av befolkningen.

 

VG.no: Spår over en million innvandrere

 

Jeg selv er kurder fra Nord-Irak, og synes det blir litt drøyt, ettersom mange av "oss" ikke er lovlydige og tar med sin kultur til Norge og nekter å tilpasse seg den norske kulturen.

 

Mvh, pavlion

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TEAM:defcon: Klarer Karl I. Hagen å stoppe opp innvandringen mon tro?

5299061[/snapback]

 

Han er nok død lenge før han rekker å komme i noen maktposisjon som tillater å gjøre det :(

5299071[/snapback]

 

pavlion: Hadde Frp fått fleirtalsregjering hadde dei vel ordna opp i det meste, men dette vil neppe skje. Frp lover vel meir enn dei kan holde, men det hadde vert artig å sett hva dei hadde fått til.

 

 

ivictius: Det er vel ikke lenge før Carl I. trekker seg fra en ledende posisjon i Frp, men han vil vel ha en finger med i spillet likevel.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg overhodet ikke om hvor mange invandrere, mørkhudede, muslimer etc som er i norge nå eller om 50 år. Det som opptar meg er om vi har et godt samfunn der så mange som mulig har et verdig liv med gode muligheter.

5299640[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig.

Endret av Quidam Dai Shan
Lenke til kommentar

Verden ville blitt så mye bedre om folk tok seg tid til å sjekke påstander istedet for å skrive rett ut av sitt eget hode. Her er det snakk om 600.000 fra "Afrika, Asia (inkl. Tyrkia) og Latin-Amerika". Til deres informasjon så er ikke disse verdensdelene befolket av bare muslimer.

 

Det hadde dessuten vært interessant å se hilram definere sharia-lovgivning. Jeg vet om en nordmann som har levd etter denne i 20 år, uten å ta skade av det.

 

Utsagnene deres vitner om en ignorant holdning til resten av verden generelt og muslimer spesielt.

Lenke til kommentar
Verden ville blitt så mye bedre om folk tok seg tid til å sjekke påstander istedet for å skrive rett ut av sitt eget hode. Her er det snakk om 600.000 fra "Afrika, Asia (inkl. Tyrkia) og Latin-Amerika". Til deres informasjon så er ikke disse verdensdelene befolket av bare muslimer.

 

Det hadde dessuten vært interessant å se hilram definere sharia-lovgivning. Jeg vet om en nordmann som har levd etter denne i 20 år, uten å ta skade av det.

 

Utsagnene deres vitner om en ignorant holdning til resten av verden generelt og muslimer spesielt.

5300303[/snapback]

Her undrer jeg litt på argumentasjonen din. Først avfeier du sannsynligheten for at det noensinne blir sharia-lov i norge, deretter hevder du at sharia-lovgivning slett ikke er så ille.

 

Jeg tar utfordringen din på strak arm, og definerer herved sharia-lovgivning:

Sharia-lov er når Islam tar sin politiske form. Dvs Islam er ikke lenger bare personlig religionsutøvelse, men virker inn på alle områder i samfunnet. Lovgivning, straff og justis blir i henhold til Koranen, og slik det ledende presteskapet tolker den. Islam blir loven som gjelder alle. Alle skal føye seg etter de muslimske skikker og seder, og syn på rett og galt.

 

Nå er det riktignok en god del normer for rett og galt under sharialovgivning som jeg med glede kan slutte meg til - for eksempel at man ikke skal stjele. Men det at man kan finne visse positive elementer med en ideologi eller et samfunssystem gjør jo ikke systemet - i dette tilfellet sharialovgivning - til et gode generelt sett.

Det aller værste med sharialovgivning er det totalitære aspektet, og undertrykkelsen av de med annet politisk syn (enn Islam) og annen religion. De blir annenrangs borgere, og dersom de åpent motsetter seg Islam risikerer de fengsel eller henrettelse.

 

Tør vedde alt jeg eier og har på at den nordmannen du kjenner som "ikke har tatt skade av det" er

 

1. Mann.

2. Muslim.

 

Kan godt hende han koser seg med 4 koner også. Hvilket bringer meg inn på det kvinneundertrykkende aspektet med sharialovgivning. Her vil du sikkert finne mange intellektuelle som protesterer, og sier at Koranen tilbyr kvinner beskyttelse etc. Det er mulig – jeg har aldri lest Koranen selv – men jeg har observert at i samtlige land som benytter sharlialov så blir kvinner systematisk undertrykket. Et ”glimrende” eksempel er den utviklingshemmede jenta som ble dømt til døden for prostitusjon. Det at faren hennes hadde tvunget henne ut i prostitusjon ble ignorert. Han fikk så vidt jeg vet ingen straff. Kvinner må bære straffen - menn går fri.

 

Så kanskje våre "fordommer" mot muslimske samfunn har sin begrunnelse? Jeg nyter min frihet, både min politiske frihet og min religiøse. Og dine argumenter om at "sharialovgivning ikke er så ille" fremstår for meg som direkte fjollete og useriøst. Jeg hadde definitivt tatt skade av å måtte leve i et samfunn under sharialov.

 

Og mht. de 600.000 innvandrerne - la oss håpe det blir flere fra latinamerika, der er de stort sett katolikker. Dessuten er de av et roligere gemytt og later til å ha færre nevroser enn de fra Midtøsten, Kosovo, Albania og andre krigsområder.

 

Desverre tror jeg det blir motsatt - i og med at muslimene er de som er flinkest til å hente slektninger - gjennom (tvangs)giftemål og familiegjenforening.

 

Så langt jeg kan se er min "ignorante holdning" mer berettiget enn din "avbalanserte og kunnskapsrike" holdning.

Lenke til kommentar

Jepp, alle ikke-vestlige innvandrere er rabiate islamister. Så om 100 steiner vi nok voldtatte kvinner...

 

Herregud. For det første så er det ikke anntallet muslimer som er estimert, for det andre så er ikke alle muslimer rabiate islamister, for det tredje vil innvandrere forandre seg iløpet av den tiden de oppholder seg i Norge, samt utover generasjonene, for det fjerde vil også den norske befolkningen øke. Snakker om krisemaksimering og muslimparanoia.

Lenke til kommentar
Jeg har lest koranen. Har du?

5300798[/snapback]

 

Ja.. jeg har også lest bibelen. Jeg er rimelig sikker på at religion vil ha en helt annen stilling om 50-60 år og at vi mest sannsynlig sliter med helt andre problemer enn vi har i dag. Globaliseringen vil kanskje før eller siden knekke nasjonalismen og kanskje vi da går over på en mer avslappet verden uten harde grenser. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har lest koranen. Har du?

5300798[/snapback]

 

Ja.. jeg har også lest bibelen. Jeg er rimelig sikker på at religion vil ha en helt annen stilling om 50-60 år og at vi mest sannsynlig sliter med helt andre problemer enn vi har i dag. Globaliseringen vil kanskje før eller siden knekke nasjonalismen og kanskje vi da går over på en mer avslappet verden uten harde grenser. ;)

5302473[/snapback]

Nå var det strengt tatt ikke deg howzer spurte, men Munch. Siden han ikke svarer, tar vi det for et nei.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...