Gå til innhold

Canon Ixus 50 vs. Nikon Coolpix P1 vs. Fuji F10


Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg jul og jeg skal ha meg et digitalt kamera.

 

Jeg har vært på den lokale fotobutikken, og jeg kom fram til at det er de tre kameraene i topicen det står imellom.

 

Jeg lurer på hvilket kamera som tar best bilder, hvilket som har best batterilevetid og hvilket som er kjappest (oppstartstid ol).

 

Takker for svar

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ixus 55 (etterfølgeren av Ixus 50) vant Dagbladet/Akam sine test av digitale kamera på søndag. Men samtidig poengterte de at bildene kunne virke noe uskarpe, og at Nikon 7900 som kom på andreplass hadde best bildekvalitet av alle kameraene i testen.

 

Nikon P1 (etterfølgeren av 7900 sin lillebror) vant TV 2 Hjelper deg/Din Side sin test av digitalkamera i går (onsdag). Også her var bildekvaliteten trukket frem som et stort pluss, og det ble også sagt at bildekvaliteten var den beste av alle testede kamera.

 

Nikon P1 skal være meget raskt (den beste?) på oppstartstid og utløserforsinkelse, og batterilevetiden er også blant de aller beste. Dette ble også nevnt i testen i går. I tillegg har den trådløs overføring av bildene som en litt artig funksjon, men ikke nødvendigvis det som bør avgjøre kjøpet.

 

Personlig hadde jeg valg Nikon P1 av de alternativer du lister opp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...