Gå til innhold

Hvordan bruke antistatisk armbånd?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Blir kanskje litt dumt dette her, men spør allikevel. :p Jeg har kjøpt meg dette: NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4 antistatiske armbåndet for å bygge pc. Så skal man koble den stålklypa til kabinettet? Og båndet passer ikke helt på håndleddet (er for vid), men det blir vel samme effekt om jeg har den et stykke oppover armen? Eller går det greit uansett hvor jeg har den?

 

Fint hvis noen gidder å svare. :!:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et slikt armbånd skal kobles til kabinettet, ikke bare til jord. Jord i seg selv løser ingenting.

Det er fullt mulig at selve PC'en har statisk ladning, og når du er jordet får du en utladning i det du tar på den. Men hvis du kobler deg til kabinettet så er du jo sikker på at potensialet blir utlignet.

Lenke til kommentar

Korrekt, du må jorde deg til kabinettet. Det er ingen vits elelr behov for å koble seg til "ekte" jord når du uansett bare skal forhindre statisk elektrisitet mellom deg og PC.

 

Å legge håndflaten på PC-kabinettet og utlade deg selv på denne måten fungerer også utmerket. Armbåndene gjør ikke noe mer enn dette uansett. Du bare slipper å måtte huske å gjøre det i ny og ne mens du holder på. Ved mindre du faktisk jobber i et PCverksted eller lignende til daglig så tør jeg påstå det strengt tatt ikke er nødvendig med armbånd. Bare jord deg selv med hånden før du begynner, og ikke monter på teppegulv mens du har på deg ullsokker =P

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...