Gå til innhold

Intel dualcore 3 Ghz og P5GD1-FM H.kort.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har Intel dualcore 3 Ghz og P5GD1-FM H.kort.

 

Dette er en fujitsu siemens maskin. Alt som har med cpu i bios er "grået ut" og jeg kan ikke endre noe som helst.... Har forsøkt å finne en nyere bios på hjemmesidene til azus, men der finner jeg ikke kortet mitt? Er dette et kort kunt til FJ. og hva kan jeg evt. gjøre for å OC?? ( forsøkte å installere ny bios, men fikk bare feil ID på BIOS )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har Intel dualcore 3 Ghz og P5GD1-FM H.kort.

 

Dette er en fujitsu siemens maskin. Alt som har med cpu i bios er "grået ut" og jeg kan ikke endre noe som helst.... Har forsøkt å finne en nyere bios på hjemmesidene til azus, men der finner jeg ikke kortet mitt? Er dette et kort kunt til FJ. og hva kan jeg evt. gjøre for å OC?? ( forsøkte å installere ny bios, men fikk bare feil ID på BIOS )

5297301[/snapback]

Lenke til kommentar

Det sikkert slik at FS har kjøpt et hk som de har tilpasset eller låst til FS hardware. Litt annen bios gjør så den ikke lar seg oppgradere med standard ASUS bioser. Så det er nok derfor du ikke finner igjen hk ditt hos ASUS :( . Tipper de gjør dette for å hinde folk i å kludre for mye med oppsettet som da igjen fører til reklamasjoner.

 

Dersom du er litt nerd og vil bytte ut deler etterhvert er det mye bedre å bygge pc'en selv, da har man kun standard komponenter og alt blir mye lettere.

Endret av Carpatcio
Lenke til kommentar
Så da finnes det ingen måte for meg å klokke denne maskinen på? Holder det i så fall med ett nytt hovedkort, eller er det mer som skal til for å klokke fsb'en?

5301275[/snapback]

 

Finnes vel noen windows programmer som du kan klokke med.

 

Nå har ikke jeg klokka så mange intel systemer, men jeg mener clockgen og aibooster finnes til intel?

 

EDIT: leif på en fredag :dontgetit:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

P5GD1-FM H ? Hva er dette for noe? Høres ut som Asus, men såvidt jeg kan se fører ikke Asus denne modellen.. Ikke har i915G støtte for dual-core heller..

AI-Booster er kun for et gitt utvalg av (nyerer) Asus-kort. Clockgen finnes ikke i versjoner for alle HK/PLL'er (klokkegeneratorer)..

For OEM-maskiner er det heller dårlig med SW/Bios for overklokking. Man kjøper rett og slett ikke DELL, HP, IBM..etc. dersom man er "lysten" på "klokking".. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
P5GD1-FM H ? Hva er dette for noe? Høres ut som Asus, men såvidt jeg kan se fører ikke Asus denne modellen.. Ikke har i915G støtte for dual-core heller..

AI-Booster er kun for et gitt utvalg av (nyerer) Asus-kort. Clockgen finnes ikke i versjoner for alle HK/PLL'er (klokkegeneratorer)..

For OEM-maskiner er det heller dårlig med SW/Bios for overklokking. Man kjøper rett og slett ikke DELL, HP, IBM..etc. dersom man er "lysten" på "klokking".. :)

5303332[/snapback]

 

Det er vel bare en OEM versjon av P5GD1-VM kortet til Asus

Lenke til kommentar
aspstein Postet 17/12-2005 : 13:00

Det er vel bare en OEM versjon av P5GD1-VM kortet til Asus

Det var min første tanke også, men som TL1000 sier er jo det i så fall i915(P/G) chipset, og dermed ikke noe mulighet for dual cpu på dette...

 

Ai Boost må enables i bios for å kunne brukes på alle Asus jeg har vært borti, dette er vel fordi den gjør varige endringer i bios. Clockgen kjenner jeg ikke til.

 

Men ja, du trenger jo i og for seg "bare" nytt hk samt muligens en annen Windows (hvis fujutsi har sånn recovery med alle drivere osv innbakt i XP) for å kunne klokke. En annen ting jeg ser for meg kan bli et problem er at strømforsyningen i slike ferdigmaskiner ikke akkurat er tilpasset det enorme strømforbruket P4 har ved overklokking.

Men er det altså en P4 830D prosessor i den maskinen din, og med intergrert grafikk kort..?

(I så fall trenger du et hk med i945/i955 chipset)

Lenke til kommentar
aspstein Postet 17/12-2005 : 13:00

Det er vel bare en OEM versjon av P5GD1-VM kortet til Asus

Det var min første tanke også, men som TL1000 sier er jo det i så fall i915(P/G) chipset, og dermed ikke noe mulighet for dual cpu på dette...

 

Ai Boost må enables i bios for å kunne brukes på alle Asus jeg har vært borti, dette er vel fordi den gjør varige endringer i bios. Clockgen kjenner jeg ikke til.

 

Men er det altså en P4 830D prosessor i den maskinen din, og med intergrert grafikk kort..?

(I så fall trenger du et hk med i945/i955 chipset)

5311002[/snapback]

 

Den detaljen overså jeg helt jeg :p

 

Kan aldri tenke meg at maskinen har blitt levert med dual core cpu fra fujitsu uten at hardwaren støtter det?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...