Gå til innhold

Vanskeligere å klage på ting kjøpt på nett?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om det er store forskjeller på å kjøpe fra nettbutikk og fra vanlig butikk i forhold til service når det oppstår problemer med varen. Er det riktig at:

 

-garantien som regel er kortere over nett?

-jeg må betale kostnader selv for innsending til reparasjon?

-jeg må pakke alt inn som det er når jeg mottar det i posten, for å kunne sende det inn til reparasjon?

 

Har tidligere kjøpt en Mp3-spiller over nett. Det har vært mye problemer med den, men jeg har ikke giddet å sende den inn, har tenkt at det er for mye arbeid. Nå vurderer jeg å kjøpe noe dyrere, et produkt til ca. 3000 kr. Lurer på om noen har erfaring i forhold til dette å klage på nettkjøpte ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantien er vel den samme via nett som via disk (Spørs selvsagt hvilket produkt og hva selger har satt som garanti tid). Sjekk dette hos leverandøren evt.

Kjøpsloven gjelder uansett.

 

Jeg har sendt inn mange varer til reperasjon/bytte og jeg har ikke hatt noen problemer med det pr. dags dato. Som regel har jeg betalt porto selv, men det går ann å snakke med leverandør og da kan du få "betalt porto lapp" til retur av varer. Jeg har iallefall fått det noen ganger.

 

Det står at ved reklamasjon etc. skal du sende tilbake det du fikk tilsendt, men i de tilfellene jeg har sendt tilbake varer, så har jeg bare sendt tilbake delen(e) som har vært ødelagt. Hvis det bare er snakk om reperasjon, så kan du sende tilbake den tingen som er ødelagt, men er det snakk om reklamasjon så "bør" du sende tilbake alt. Selv har jeg aldri sendt tilbake alt, og har som regel fått tilsendt en helt ny pakke (med alt tilbehør, så da har jeg dobbelt opp :innocent:)

Spørs vel litt om hvilket humør de som er i retur avdelingen er i :p

Men, de trenger jo ikke f.eks manual, cd etc. når de skal teste varen.

 

Spør butikken du kjøpte den hos hvordan du skal gjøre det, det kan lønne seg hvis de f.eks bestemmer seg for at du også må videresende resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...