Gå til innhold

Sub tilkobling -dreit totalt på draget


co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes dette ser ut som noe slik som er på DVD spilleren til fattern.

 

Den har en slik kabel som går fra dvd-spilleren til subben, resten av høytalerene er koblet til på subben da det er der forsterkeren sitter. Ved en slik tilkobling får du ikke brukt reciever din.

 

Ser noen ledige kontakter på subben din, sikkert der høytalerne egentlig skal kobles, men akkurat det du ikke vil..

Lenke til kommentar
synes dette ser ut som noe slik som er på DVD spilleren til fattern.

 

Den har en slik kabel som går fra dvd-spilleren til subben, resten av høytalerene er koblet til på subben da det er der forsterkeren sitter. Ved en slik tilkobling får du ikke brukt reciever din.

 

Ser noen ledige kontakter på subben din, sikkert der høytalerne egentlig skal kobles, men akkurat det du ikke vil..

5297694[/snapback]

 

Ja det var akkurat det :cry:

Lenke til kommentar

Høytalerne kan ikke kobles rett til subben. Det er ingen forsterker i subwooferen og da kommer det fint lite lyd.. Er ikke alltid snakk om pchøytalere med forsterker integrert i subwooferen =) Synd at mange bastant skal påstå ting som ikke stemmer.

 

Det finnes nok noen inn og utganger på subwooferen din. Slik at du kan kjøre fronthøytalerne gjennom subwooferen. For at dette må fungere må du sette fronthøytalerne til LARGE i receiveren hvis du har mulighet for det siden da blir LFE signalet sendt videre til fronthøytalerne. Subben vil da sikkert kutte alt under 80hz og kun spille 80hz og nedover.. Men du bruker fortsatt receiveren og det er den som forsterker signalet. Subwooferen tar bare signalet og forsterker det opp for "eget bruk".

Lenke til kommentar

til CFD: antar du sikter til meg når du sier

Synd at mange bastant skal påstå ting som ikke stemmer

bare så det er sagt, jeg sa ikke at det var slik, jeg sa at det SÅ ut som noe slik (som jeg vet kan være tilfellet).

For det andre, så du i det hele tatt på bildene?

 

eneste utgangen for lyd fra DVD spilleren er den store svarte kabelen (og scart kontakten, men den er jo bare stereo). Den store svarte kabelen har lydsignalene og går til sub-kassa. På den er det 5 andre tilkoblinger, da tenker jeg "aha, sub + 5 andre tilkoblinger, det gir vell 5.1 det."

 

forsterkeren sitter i subben da det ikke er plass til den i den DVD-spilleren. (typisk billig hjemmekinosett).

 

Recieveren har bare lavnivåinnganger, så den eneste måten jeg kan tenke meg å få koblet DVD spilleren til recieveren på er å finne ut hvordan signalene i den store svarte kabelen er og lag en overgang slik at den kan kobles til recieveren i stede. en må da i tillegg lage en overgang fra recieverens sub-utgang (pre out sub woofer) som kobles til subben.

 

problemet er at en slik DVD spiller (hjemmekino pakke) er ikke laget for å kobles til en reciever, hadde den vært det hadde den hatt spdif/coax utgang i det minste.

 

men som sagt dette er bare ut fra hva jeg kan se på bildene og vet fra utstyr vi selv har i familien, så jeg sier ikke at dette er eneste mulighet, men den eneste jeg ser.

 

og btw: co2, fint om du oppgir merke og modell navn på utstyr slik at det er lettere for folk å komme med korrekte uttalelser, da en kan grave opp mer info.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du i det hele tatt Eltax receiveren?

 

Har du et bedre bilde av subwooferen? Jeg tror nemelig at du skal kjøre alle kablene gjennom subwooferen og ingen lavnivå inngang eller noe slikt. Hva står det på de inn og utgangene på subwooferen?

 

Jeg ville regnet med det skal kobles slik

 

Receiver -> 5stk høytalerkabler til subwoofer -> 5stk høytalerkabler fra subwoofer til høytalere. På den måten vil subwooferen spille alt under 80hz(tipper 100hz. Kan ligge et helt annet sted) og du resten av høytalerne slipper å spille alt under delefrekvensen (som jeg tippet rundt 100hz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...