Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diskusjon rundt sportslig bilmodell med ok WAF.


krister461

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Storebror har en sånn til test nå, og satt på en liten tur i går. Dette var 1.8 liter med 140 hester tror jeg, så den gikk greit. :) Kul er den jo også! Jeg er vanligvis ikke den som er mest glad i slike høye og korte biler, men jeg syns denne er kul. Den jeg snakker om har vel 18" felger, noe som passer utrolig godt. Er vel ekstrautstyr, så de burde du ihvertfall krysse av. :D

Lenke til kommentar

Enig i det. :)

 

Hehe. Nå vet jeg ikke hvordan 17" felgene ser ut. Kan jo hende de er nesten like kule. :) 12.000 er mye penger, og andre felger kan man jo evt. sette på senere også. :)

 

Dashbordet var jo dødstøft, noe jeg tror er standard. Den som står i gården her har 40% soting på siderutene, både foran og bak. Passer perfekt på svart bil, men om det er lov og om man får bestilt det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Soting har jeg ikke vurdert. Har ikke så sterkt behov for det.

 

Enig i at dashbordet er tøft. Det som ikke er standard er skjermen for navigasjon og kontrollen for navigasjon.

 

Er litt i tvil om jeg skal bestille oppgradert anlegg fra Honda, eller om jeg skal få bilradiospesialisten til å montere et for meg seinere.

Lenke til kommentar

Tenkte litt på en Impreza GT SW, men du sa tidligere at du helst ville inngå stv. Uansett, 4wd, turbo med 218 gamp, god plass og komfort, sportslig, ser såpass uskyldig ut at til og med kona liker den, mens alle andre vet godt hva det er og hva den er god for :devil:

Og bilene er driftssikkre, og man kan gjøre gode kjøp på dem nå.

 

*EDIT*

Også ser jeg jo at du har valgt allerede :roll:

For 310 laken kunne du ha fått deg en 01-02 WRX, trimma.

Men hey, ditt valg, ble i alle fall japansk :thumbup:

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar

Stemmer det.

 

Har bestilt meg en sort Honda Civic Executive. Har ikke helt bestemt meg for ekstrautstyr enda, men er bestilt! :)

 

Takker for all hjelp i denne tråden. (Selvom det ikke ble en av de foreslåtte bilene).

 

Skal slenge ut en oppdatering her med bilde når jeg endelig får bilen i hus! (Om 6 måneder) ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! :cool:

 

Lykke til med ny Civic når du får den. Vet det er lenge å vente!

Jeg bestilte min Executive i begynnelsen av Januar - fikk den 5. mai!

Har hørt at de som bestiller nå får den eventuelt i mai neste år! Uff! Stakkars folk - det er leeenge!

 

Har aldri vært så førnøyd med en bil noen gang! Dette er en bil som vekker oppsikt! Mange beundrende blikk og kommentarer! :D

 

Her er vidunderet:

post-104047-1152867314_thumb.jpg

 

Det er en ting jeg lurer på om andre lykkelige eiere av Executive har testet:

 

Bluetooth systemet i bilen fungerer utmerket, men...

 

Når jeg får innkommende samtaler vises ikke noe nummer på skjermen i bilen.

Har sjekket litt på nettet og sett at tilsvarende systemer i bl.a Hondaer/Acuraer i USA har denne funksjonen. Det er da jeg begynte å lure litt.

 

Har testet med flere mobiler med samme resultat. Kan godt hende dette ikke er tilgjenglig i den europeiske Civic'en, men jeg er usikker.

 

Navigasjonsskjermen viser jo tross alt veldig mye annen nyttig info. Den er helt rå.

 

Bakvinduet er ganske upraktisk, så jeg anbefaler ryggesensor og/eller ryggekamera. Jeg valgte begge deler. Burte faktisk vært sensor foran også. Panseret er umulig å se - og panseret er kort. Føler jeg sitter med nesa i butikkvinduet når jeg parkerer - men dette blir man fort vant med.

 

Stemmestyringen er også glimrende. Alt kan styres med stemmen! Tror jeg satt og snakket med Civic'en min i flere timer de første dagene.

 

Men tilbake til Bluetooth-saken:

Er det noen der ute som har andre erfaringer enn meg?

 

Dankert :thumbup:

Endret av Dankert01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallais dankert...så ikke posten din før nå...(ting faller ut fra "mine innlegg" etter en stund)...

 

jeg har ikke sett noen andre enn deg som har civic'en på dette forumet...

 

...har du funnet ut noe mer om bluetooth-saken?

 

og, er det 17 eller 18' felger du har? (jeg har bestilt like som dine i 17' )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hallais dankert...så ikke posten din før nå...(ting faller ut fra "mine innlegg" etter en stund)...

 

jeg har ikke sett noen andre enn deg som har civic'en på dette forumet...

 

...har du funnet ut noe mer om bluetooth-saken?

 

og, er det 17 eller 18' felger du har? (jeg har bestilt like som dine i 17' )

6537731[/snapback]

 

Hallo!

 

Har ikke funnet ut mer angående Bluetooth saken...

 

Det er 18" felger jeg har. Må nesten ha såpass synes jeg. Felgene blir liksom "spist opp" av bilen.

 

Dankert

Lenke til kommentar
Ok.

 

Hmm...vurderer litt ryggekamera eller sensor...hvilken av delene anbefaler du dankert? og husker du ca. pris på de to?

 

(jeg venter fortsatt på bekreftet leveringstidspunkt. august/september er det jeg har fått så langt).

6592664[/snapback]

 

Jeg klinte til med begge deler. Både ryggekamera og ryggesensor. Bilen er håpløs å rygge med uten en av delene.

 

Det mest praktiske er nok sensoren. Dette fordi kameraet ikke aktiveres umiddelbart når du starter bilen. Først kommer et bilde som sier "Honda Navigaion" opp i 5-10 sekunder. Da har du allerede rukket å sette bilen i revers og rygget noen meter - ellers fungerer kameraet utmerket (skulle kun vært markeringer på skjermbildet som viser bilens posisjon/retning - blir ofte litt skjeve parkeringer). Sensorene aktiveres umiddelbart i dette tilfellet, men kameraet er litt fancy da :cool:

 

 

Pris for kamera var ca 4.500,-

Ryggesensor ca 5.200,

 

Full oversikt finner du her:

 

http://www.honda-access.com/no/no/products/index.jsp

 

:D

Endret av Dankert01
Lenke til kommentar
Takker for svar. (Har vært og rotet rundt på siden du linket til, men der er vel priser før montering?)

 

Et spm til: Hvordan fungerer ryggesensoren? Får du opp noe displayet, eller er det bare lyder eller?  :hmm:

6601739[/snapback]

 

 

Ja, monteringskostnader kommer i tillegg.

 

Ryggesensoren gir kun fra seg lyd.

 

Raskerere signal desto nærmere et hinder du er. Lang sammenhengende tone betyr at man bør stoppe. :dribble:

En annen fordel med sensoren er at ved regn el. blir kameraet dekket med dråper/møkk ol. Synes det er litt rart at det ikke er beskyttet av et deksel el. når det ikke er i bruk. Vet at andre bilmerker har dette.

 

Kameraet er derimot glimrende når man skal kople til henger, eller har små barn med trehjulsykler ol. som står plassert rundt omkring på gårdsplassen. Ryggesensoren har litt problemer med små ting som står i veien.

 

Hvis du må velge ville jeg tatt ryggesensoren. Er du litt ekstra gal som jeg var ville jeg tatt begge deler! :D

Endret av Dankert01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...