Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diskusjon rundt sportslig bilmodell med ok WAF.


krister461

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, da vil jeg tro S4 vil bli en utrolig dyr bil å forsikre, jeg er selv bare 22 år. men er heldig med 70 % bonus. A4 får du for 10000 i året og det er med ungdomstilegg :) Ikke sikkert du er så opphengt i hva forsikringen koster ol, men selv synes ikke jeg at det er noe artig når regningen kommer i posten :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg er definitivt opptatt av hva forsikringen koster. :)

 

Hvor går grensen for ungdomstillegg?

 

Hvordan har du klart å opparbeide deg 70% når du "bare" er 22 år?

5572936[/snapback]

 

 

Jeg er ikke sikker på grensen,men tror det er 25 år. Bilen min stod tidliger på min bestemor. Når hun døde"arvet" jeg bonusen,med andre ord den fulgte bilen. har i tillegg hadd ting registrer på meg selv siden jeg var 15 år,så jeg var oppe i en bonus prosent på 50% allerede,men om jeg får 70 eller % når jeg kjøper meg ny bil vet jeg ikke. Rekner med det blir 50%. Jeg vurdere nå å selge bilen S4 fordi jeg trenger en pick up så det er vel på tide å skjekke opp dette,skal gjøre det i morgen så da kan jeg jo kansje fortelle deg hva de sa,hvis du er interissert i det da

:)

Lenke til kommentar

Ehm...jeg setter veldig pris på tips!

 

Men, vannmelon: den første bilen er litt for kjedelig og den andre har gått for langt og er rød! :) (Rød vurderes bare i spesielle tilfeller, ferrari f.eks.)

 

Når det gjelder styling så må bilen nesten være ferdig stylet. Jeg er for lat til å style den selv, og det vil sikker være en utfordring å argumentere for at vi trenger det i etterkant! :)

Lenke til kommentar

Hmm...fikk denne bilen i innboksen min en dag:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7024127

 

Synes den ser ok ut, og har greie spesifikasjoner. Men denne ser mye tøffere ut:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...45&pos=9&tot=25

 

Men, når jeg ser etter ser jeg ikke så stor forskjell på de. Den "tøffe" har riktignok et stilig enderør, litt penere felger og litt annerledes sidespeil. Men ellers ser de like ut.

 

Er det bare bedre belysning/bilder som lurer meg til å synes den ene er mye kulere? Eller er det andre detaljer jeg ikke klarer å sette fingen på?

Lenke til kommentar

En vesentlig detalj er jo at den "kule" har 1,8 liters turbomotor med 180 hester, mens den andre har 1,6 liter og 105(?) hester. Syns interiøret i 1,8 litern var tøffere med aluminiumsdetaljene i dashbordet, men 1,6'ern har skinnseter som jeg igjen syns er finere enn stoffseter.

 

Ellers er det vel ikke stort som skiller de eksteriørt utenom felger og at 1,8 litern har noen relativt ukledelige krom-speil.

Lenke til kommentar

Hmm...trasket på galleriet i Bergen idag...og der stod det en Honda Civic som var ganske spesiell.

 

Den er langt over budsjettet, men har gått 0km og er 0 år gammel:

 

http://www.honda.no/civic06/

 

Mye detaljer jeg liker, men også noen jeg er usikker på.

 

Modellen som er mest aktuell har 1,8l motor, 140hk, 6 girs-kasse og koster ca. 270k før pruting!

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Unnskyld å offtopice litt, men jeg lurer på hvorfor det er vanlig at Rover 600-serier er så billige? Selv de med 200 HK.. Er det fordi deler kan være dyre? Er det fordi de ikke er sterk og utholdbar? Vet ikke en dritt om Rover, jeg..  :dontgetit:

5619681[/snapback]

 

 

Er vel mest fordi det er et merke "alle" har hørt om, men som "ingen" vet noe om. Nordmenn kjøper bare det de vet om fra før når det gjelder bil, det vil si Toyota, Audi, Bmw, Ford osv osv.

 

"Rover? Uff, nei dem må man sikkert skru fælt på." tenker de og kjøper en trist Opel i stedet. Rover 620ti er vel i bunn og grunn en Honda Accord i penklær hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...