Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diskusjon rundt sportslig bilmodell med ok WAF.


krister461

Anbefalte innlegg

Oppdatering:

 

Har nå bestilt meg en Honda Civic 5d 2006 Executive. Sort farge, glasstak, navigasjon, 140hk, 6 gir +++

 

 

honda_civic_2006_1.jpg

 

Takker for all hjelp! (Kommer tilbake med bilder når jeg får bilen i august/september) ;)

 

Siste endring:

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil (men sannsynligvis blir det ikke før til sommeren).

 

Men, problemet er at jeg ikke vet om så mange alternative modeller som er aktuelle.

 

Jeg vil at bilen skal se tøff ut, og aller helst være litt rask! :) Jeg kommer nok til å bruke mellom 100 - 200.000,-. Den må ikke være for gammel (maks 10 år, helst under 5) og ikke ha gått for langt (maks 150.000, helst under 100.000)

 

Madammen vil at bilen skal være litt stor, ikke se altfor harry ut og gjerne være litt økonomisk. (Ikke bruke 2l på milen).

 

Noen som har noen tips? (Post gjerne bilder)

 

Selv liker jeg godt celica'ene. Både de før og etter 2000. Utover det trenger jeg tips.

 

:)

 

edit2: kom gjerne med innspill på de bilene som står under i tillegg til nye tips! ;)

 

edit: oppsummering av biler nevnt så langt i tråden:

 

Favoritter:

Mitsubishi Eclipse (finner ikke noe negativt) (eksempel)

Opel astra coupe (litt ordinær?) (eksempel)

Nissan 200SX (noe dyr+dyr forsikring?) (eksempel)

 

Aktuelle:

Peugeot 406 coupe (eksempel)

Skoda Octavia RS (Skoda?) (eksempel)

Honda integra (eksempel)

Toyota Celica 2000-2005 (noe dyr) (eksempel)

Toyota Celica 1995-2000 (eksempel)

Volvo S60 (noe dyr) (eksempel)

Ford Probe (bare gamle biler)(eksempel)

BMW 320CI (litt kjedelig?)(eksempel)

BMW 318D (diesel, men enda kjedeligere)(eksempel)

Volvo C70 (eksempel)

Seat Leno Sport/JE (eksempel)

 

Kan vurderes:

Audi A8 (gått langt og gamle i min prisklasse)

Fiat Coupe (litt sær)

Rover 620TI (noe ordinær)

Golf GTI (litt liten)

Honda Prelude (liker best modellene før 95)

Mitsubishi Galant V6 (tja...)

Nissan Primera GT (litt kjedelig?)

 

Kan vurderes under tvil:

Audi A3

Audi RS2

E-Klasse 500 E Personbil

Audi S4

Audi S6

Alfa Romeo 156

Ford Cougar

Lexus IS 200

 

Glemmesak:

Alfa Romeo GTV

Maserati Quattroporte

Lancia Delta HF Integrale

Alfa Romeo Sportwagon

Alfa Romeo Spider

Mercedes-Benz E-Klasse E36

Mazda 323 GTR

Alfa Romeo 147

Audi A4 1,6 AVANT

Toyota MR2 (2 seter)

Mercedes CLK

 

Kom gjerne med flere tips! :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å kjøpe meg bil (men sannsynligvis blir det ikke før til sommeren).

 

Men, problemet er at jeg ikke vet om så mange alternative modeller som er aktuelle.

 

Jeg vil at bilen skal se tøff ut, og aller helst være litt rask! :) Jeg kommer nok til å bruke mellom 100 - 200.000,-. Den må ikke være for gammel (maks 10 år, helst under 5) og ikke ha gått for langt (maks 150.000, helst under 100.000)

 

Madammen vil at bilen skal være litt stor, ikke se altfor harry ut og gjerne være litt økonomisk. (Ikke bruke 2l på milen).

 

Noen som har noen tips? (Post gjerne bilder)

 

Selv liker jeg godt celica'ene. Både de før og etter 2000. Utover det trenger jeg tips.

 

:)

 

edit: hengleif!

5296826[/snapback]

 

Nissan 200SX! SR20DET-motoren som sitter i S14/S14a er originalt god for 200 hk, og kan relativt enkelt og med små midler by på 260-270 hk uten store inngrep, og uten å gå på bekostning av driftssikkerheten. Med kun ny eksos og luftfilter i disse har du plutselig 240 hk, et par småting til og investeringer på et par tusenlapper har du 270 hk på hjula.

 

(For rett under 200k må du nok nøye deg med den noe mer kjipe utseende s14, men slenger du i tjue-tredve tusen ekstra får du en 98/99 s14a med lav km og mye hissigere utseende)

 

S14 - lav kilometer og fin pris:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1&pos=10&tot=21

 

S14a - bra pris men noe høy km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1&pos=13&tot=21

 

S14a - fin pris og lav km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1&pos=13&tot=21

 

S14a - OK pris, rekordlav kilometer, ikke vinterkjørt (men selges med vinterhjul? hm...)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1&pos=17&tot=21

Lenke til kommentar

Takker for tips.

 

GTV hadde en litt for spesiell bakende for min del...og 156 synes jeg ble litt kjedelig igjen! :)

 

Nissan 200SX S14a er det heteste tipset så langt. Celica kommer like etter.

 

Med 200SX må jeg vel strekke meg litt over 200, men det var jeg redd for uansett. Men, jeg er litt redd for hvor mye forsikringen kommer på...jeg har ikke opparbeidet meg noen bonus da min forrige bil (kadett gsi) stod på min far! ;) (Lurer litt på hva bensinforbruket er på disse bilene også? )

 

Er veldig spent på om det kommer flere gode tips! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Nissan 200SX S14a er det heteste tipset så langt. Celica kommer like etter.

 

Med 200SX må jeg vel strekke meg litt over 200, men det var jeg redd for uansett. Men, jeg er litt redd for hvor mye forsikringen kommer på...jeg har ikke opparbeidet meg noen bonus da min forrige bil (kadett gsi) stod på min far! ;) (Lurer litt på hva bensinforbruket er på disse bilene også? )

5309957[/snapback]

 

Jeg betaler 9.500 i året for fullkasko hos If med 60% bonus. Det beste er jo å ta en ringerunde, men som med alle andre "sportsbiler" må man nok betale noe mer enn en 1.4-liters Golf :cool:

 

Er du ute etter S14a anbefaler jeg sterkt at du heller betaler litt ekstra enn å kjøpe en med høy km (høy km i dette tilfellet er 90-100.000 og mer), da begynner det ofte å påløpe litt utgifter rundt 100.000 km (sliten turbo osv) hvis ikke tidligere eiere har vært særdeles flinke med oljeskift til riktig tid og med rett olje, ikke kjøre bilen hardt før den er ordentlig varm osv.

 

Jeg hentet min i Tyskland og betalte 225.000 ferdig på skilter i Norge. Det er en 99-modell, Racing-edition (Grønn med 17" BBS-hjul, skjørt bak, beige skinn og fake treinteriør) som hadde gått 55.000 km da jeg kjøpte den.

 

Edit: Når det gjelder bensinforbruket tipper jeg den typiske 200sx-sjåføren havner på omtrent en liter på mila, da det er svært lett å bli fristet til å gasse litt... :)

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...