Gå til innhold

Hva er ders Big Typhoon tempraturer..


Npvk_X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idle: 28-31

Load(halvtime prime):36-37

 

CPU: AMD64 2800+ [email protected] 1.53v

 

CAB: Termaltake Xazer

PSU: hiper R 580W

VIFTER: 4xtermaltake 80mm 16db+ 1xpapst 120mm 18db + Big typhoon

 

romtemperatur på ca 18-23 grader

 

 

 

laburk,28/12-2005 : 16:35]Artic silver er best om du har det;)

5348686[/snapback]

 

 

vil nesten si imot. Mener av personlig opplevelse at Artic Cooling MX-1 er bedre selv om det ikke er så mye så målte den 1-2grader kaldere en men AS5

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Idle: 32-36

Load ca 48-50

 

Prosessor: AMD64 3800+

Klokk: 2.6 GHz

vCore: 1.5v

 

Kabinett: bZerk med 2 stk. 120mm vifter og 1 80mm.

PSU: Hiper R 580W

 

Grunnen til at min er så varm tror jeg at skyldes skjermkortet (6800U) som sitter rett under, og det avgir mye varme som stiger opp i kjøleblokka på cpu kjøleren. Idle ligger det på 60 grader og på load kommer det opp i 90 grader :thumbdown:

Lenke til kommentar

En venn av meg har big typhoon og athlon 64 3000+. Hans temp er 43 idle og over 50 load. Jeg skjønner ikke at det kan være riktig når boxed kjøleren faktisk hadde lavere tempraturer.. Er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være årsaken?

 

- Brukte rødspirit for å fjerne gammel pasta

- Brukte pastaen som fulgte med big typhoon

 

Edit:

 

Vi gjorde alt på nytt og denne gangen høres det slik ut:

 

- Brukte Arctic Silver ArtiClean for å rengjøre

 

- Brukte Arctic Silver 5 kjølepasta og la det på et veldig tynt lag

 

Da ble idle fremdeles på 43 og load på 47. Jeg synes fremdeles dette er ganske høyt og lurer på om hvorfor ikke idle går ned i forhold til den originale kjøleren?

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar
En venn av meg har big typhoon og athlon 64 3000+. Hans temp er 43 idle og over 50 load. Jeg skjønner ikke at det kan være riktig når boxed kjøleren faktisk hadde lavere tempraturer.. Er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være årsaken?

 

- Brukte rødspirit for å fjerne gammel pasta

- Brukte pastaen som fulgte med big typhoon

 

Edit:

 

Vi gjorde alt på nytt og denne gangen høres det slik ut:

 

- Brukte Arctic Silver ArtiClean for å rengjøre

 

- Brukte Arctic Silver 5 kjølepasta og la det på et veldig tynt lag

 

Da ble idle fremdeles på 43 og load på 47. Jeg synes fremdeles dette er ganske høyt og lurer på om hvorfor ikke idle går ned i forhold til den originale kjøleren?

5397950[/snapback]

 

 

 

er den klokket? hvis ja så er det svaret i seg selv.

 

men det kan hende at den ikke har helt kontakt med CPU jeg vet at det er meget vansklig med skruene, (jeg lånete et slikt bøye skrøjern fra en venn av meg på elektro for å skru den) den må skruus godt veldig godt

Lenke til kommentar
En venn av meg har big typhoon og athlon 64 3000+. Hans temp er 43 idle og over 50 load. Jeg skjønner ikke at det kan være riktig når boxed kjøleren faktisk hadde lavere tempraturer.. Er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være årsaken?

 

- Brukte rødspirit for å fjerne gammel pasta

- Brukte pastaen som fulgte med big typhoon

 

Edit:

 

Vi gjorde alt på nytt og denne gangen høres det slik ut:

 

- Brukte Arctic Silver ArtiClean for å rengjøre

 

- Brukte Arctic Silver 5 kjølepasta og la det på et veldig tynt lag

 

Da ble idle fremdeles på 43 og load på 47. Jeg synes fremdeles dette er ganske høyt og lurer på om hvorfor ikke idle går ned i forhold til den originale kjøleren?

5397950[/snapback]

 

 

 

er den klokket? hvis ja så er det svaret i seg selv.

 

men det kan hende at den ikke har helt kontakt med CPU jeg vet at det er meget vansklig med skruene, (jeg lånete et slikt bøye skrøjern fra en venn av meg på elektro for å skru den) den må skruus godt veldig godt

5406293[/snapback]

 

Den er overklokket, men vi klokket den ned igjen for å se om det var noe forskjell i temp og det var det ikke! Så det er litt rart. Vi har tatt ut hovedkortet så det var ikke vanskelig å stramme mutterne (som vi brukte). Jeg er bare litt usikker på om vi har strammet for lite / satt den på skeivt. Vi brukte er veldig tynt lag med AS5 og fulgte alle instruksjoner så jeg er litt irritert over det dårlige resultatet. *Jeg vet at den er bedre enn det* :p

 

Edit; Alt ordnet seg med en flash av bios :thumbup: Nå er idle på ca 30 grader :w00t: Rart at den i det hele tatt ville måle feil.. Etter et par timer med Cs var den på 37 grader. Men men, det funker nå med nyeste bios. PS: Hadde Abit AV8 hk

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er en ting jeg har lurt ganske lenge på angående Typhoon (Og andre store/tunge vifter).

Når viftene blir så store og tunge som typhoon og i tillegg stikker ganske langt ut fra hovedkortet, er ikke dette skadelig for hovedkortet i lengden. Kan det ikke bli bøyd eller skadet?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...