thephreak99 25 Report post Posted December 15, 2005 Poster denne her for dem som fortsatt sitter å bruker Internett Explorer og som vurderer å gå til en alternativ nettleser men er litt usikker på hvordan. Har skrevet en enkel guide til hvordan man laster ned og innstallerer FireFox, grunnleggende bruk av den og hvordan man laster ned Adblock og hvordan denne brukes for å slippe å se all reklamen som ødelegger opplevelsen av internett surfinga, samt stjeler båndbredde. Artikkel: Lut lei reklame på nettet? Internett er ikke det samme uten all reklamen... Quote Share this post Link to post
Playmofetish 7 Report post Posted December 15, 2005 FireFox + AdBlock + FlashBlock = (nesten) reklamefritt Internett Quote Share this post Link to post
Admin'c 5 Report post Posted December 15, 2005 FireFox + AdBlock + FlashBlock = (nesten) reklamefritt Internett 5296296[/snapback] Er frelst jeg og , men burde vært en blockliste som man kunne bruke. Har bare fjernet reklamen på de sidene jeg bruker mest atm Quote Share this post Link to post
p@ge 33 Report post Posted December 15, 2005 ' IE6+riktige instilling=reklamefritt Internett Quote Share this post Link to post
thephreak99 25 Report post Posted December 15, 2005 'IE6+riktige instilling=reklamefritt Internett 5296401[/snapback] Kan du forklare dette nærmere? Quote Share this post Link to post
ze5400 682 Report post Posted December 15, 2005 Det gjelder kun å være skeptisk til alt mulig dritt så er IE 6.0 vel så sikkert som Mozilla/Opera. Sannheten er at 90% av alt dritt er beregnet på IE, gleder meg til IE7. En ting til, hadde opera før, har også hatt Firefox, men oppdaga raskt at IE er veldig greit så lenge du ikke trykker ukritisk ja til alt av ActiveX o.s.v. Quote Share this post Link to post
p@ge 33 Report post Posted December 15, 2005 'IE6+riktige instilling=reklamefritt Internett 5296401[/snapback] Kan du forklare dette nærmere? 5297064[/snapback] bruker popup-blokkering under IE6 verktøy. og " så lenge du ikke trykker ukritisk ja til alt av ActiveX o.s.v." Quote Share this post Link to post
wil 188 Report post Posted December 15, 2005 gaggen: du har ikke overbevist meg nå iallefall. Selv med riktige instillinger. Jeg kommer aldri til å bytte ut min kjære Opera Netbrowser. Ser ikke helt poenget når man har et så bra alternativ. Også har man jo alt man trenger i f. eks Opera og/eller Firefox. Det har man ikke i IE mener jeg da. Firefox har også et Popupblocker. Det er no riktig, og den er sikkert bra, men jeg har ikke noe særlig sansen for Firefox selv. Quote Share this post Link to post
RattleBattle 1205 Report post Posted December 15, 2005 'IE6+riktige instilling=reklamefritt Internett 5296401[/snapback] Kan du forklare dette nærmere? 5297064[/snapback] bruker popup-blokkering under IE6 verktøy. og " så lenge du ikke trykker ukritisk ja til alt av ActiveX o.s.v." 5297189[/snapback] Det fjerner ikke reklamer fra websidene. Quote Share this post Link to post
thephreak99 25 Report post Posted December 15, 2005 Gaggen: Som sagt. Det fjerner ikke /reklamen/ på en side. Adblock fjerner all reklame. Quote Share this post Link to post
Oldie 3 Report post Posted December 15, 2005 Du må nok ha tilleggsprogramvare for å bli kvitt annonser ved bruk av IE. Ad Muncher er fabelaktig - men ikke gratis... Quote Share this post Link to post
Montag 28 Report post Posted December 15, 2005 Har kommet til at Firefox + Flashblock + Remove it permanently er svaret på reklamfri surfing. Jeg brukte også Adblock tidligere, men den bugget til 1.5 installasjonen min så jeg har kuttet den ut. Anbefaler imidlertid alle Firefox brukere der ute og prøve ut Remove it permanently. Denne utvidelsen rydder bra opp i reklamesvineriet. Quote Share this post Link to post
p@ge 33 Report post Posted December 16, 2005 beklager,beklager, jeg har misforstått emne ( trodde dette var popups dere snakket om ) Oldie, å bruke Ad Muncher i IE er effektivt men ikke en vakkert syn, dette blir det samme som å lese en avis i streik. ( prøvde i natt ) Quote Share this post Link to post
thephreak99 25 Report post Posted December 16, 2005 Har kommet til at Firefox + Flashblock + Remove it permanently er svaret på reklamfri surfing. Jeg brukte også Adblock tidligere, men den bugget til 1.5 installasjonen min så jeg har kuttet den ut. Anbefaler imidlertid alle Firefox brukere der ute og prøve ut Remove it permanently. Denne utvidelsen rydder bra opp i reklamesvineriet. 5299271[/snapback] Hadde samme problemet da jeg gikk over til 1.5, men det løste seg ved å avinnstallere den og laste inn blokkerings lista igjen. Hmm.. *teste ut Remove it permanently* Quote Share this post Link to post
zjulik 4 Report post Posted December 16, 2005 Min adblock har fulgt firefoxen siden 1.0x og funker helt fint. Quote Share this post Link to post
RattleBattle 1205 Report post Posted December 16, 2005 Det er viktig å oppdatere extensions, særlig når man går fra 1.0 til 1.5. På mozillazine-sidene anbefaler de å bytte til adblock plus, men mulig den originale adblock'en fungerer etter en oppdatering. Quote Share this post Link to post