Gå til innhold

DKP = hva system


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurte litt hva løsnninger dere har på DKP vis dere bruker det?

 

Vi bruker nå fixede priser på slot item, men det blir veldig feil når man kommer til tier set og ander ting som ikke er tier, men dårligere. som f.eks core forged gloves and NS gloves.

 

Eg har sett litt på nurfed dkp, den regner ut hva dne er verdt utifra statsene, men virker ganske ustabil? NS belt er 1 dkp dyrere en NS gloves, (og glovs virker bedre)? men også NS pants har fått poeng for 10dkp men Lawbringer pants har fått 15 dkp.

 

Vill jo bli veldig uretferdig får samme slot item som er classe bestemt har forsjellie priser?

 

Lest rundt på forumer og siteer for å finne på noe, men har stoppet litt:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I guilden min bruker vi faste priser på items, og disse settes av officerene (vi har en del erfarne ledere som har veldig god peiling på priser). Bidding funker slik at man whisprer sin daværende DKP til den som tar imot bids, og den som har høyest sum vinner itemet for den faste prisen :)

Lenke til kommentar

Oi, jeg glemte å nevne bidding på items. Hos oss fungerer det slik at raidleder (samme hver gang) har oppe DKP-siden vår, og spør den med mest DKP om han vil ha itemen. Hvis den personen ikke ønsker det, sendes den videre ned i systemet. Vi har enda ikke opplevd at noen sier nei.

 

Vi er forholdsvis ferske i MC, så alle de som har mottatt items har fortsatt minus-DKP. Dermed har vi heller ikke noe problem med bidding enda :)

Lenke til kommentar

Vi bruker samme som deg, dne med høyeste dkp får første retten til å kjøpe og så går der videre ned, Men har ikke klart å finne ut hva som er gode priser på forsjellie ting.. iforhold til stats.

 

Hat tenkts ganske mye på bidding, men deler av ledelsen likte ikke dette, da priser blir så veldig forsjellige fra hva classe du er.. 4 druids... ikke så stor konkuranse, men 7-8 warrior når vi er uheldig og ikke har noen andre tilgjengelig.. Likte ikke at det ble så mye forsjell på priser. for my inflasjon eller hva det nå heter

Lenke til kommentar

I MC tjener vi poeng etter hvor lenge vi er der og etter hvem bosser vi dreper. Når noe dropper linker vi den i raidchat, og man sier Claim hvis man vil ha itemen. Den med mest DKP får itemen, og prisen er 50% av DKP'n du har, men maks 150 poeng.

 

I ZG bruker vi poengene vi tjener i MC, men tjener ingen der. Der byr vi, starter på 5 og minimum 5 forhøyning. Om bare en vil ha er det gratis.

 

I BWL bruker vi samme system som MC, men separate poeng.

 

EQDKP og modda RT til å holde styr på alle poengene. Skriver uansett alt ned i Notepad addon for å være på den sikre siden.

 

Systemet fungerer utmerket og alle mener det er rettferdig. Problemet oppstår når melee våpen dropper, da skal plutselig alle ha dem. Men det har ikkenoe med poengene å gjøre, heller med at vi må være mer class spesifikke på visse items. (Untamed til MT, WTF? Heller det en paladiner sa dem)

Lenke til kommentar

Vi bruker enkelt å greit plain bidding på items, med minste pris på 5dkp. Hvis noen vil ha så byr de. Selvfølgelig kan ikke alle klasser by på alt :p Vi blir enig når epics dropper hvem som får by.

 

Selvfølgelig kan det være litt urettferdig mellom klasser, da hunter items dropper sjelden for oss. Det er ikke uvanlig at hunters bruker dobbelt så mye dkp på items som f.eks prester. Men ingen klager av den grunn.

Lenke til kommentar

Vi bruker helt vanlig bidding... Hvis itemet dropper fra en boss, og bare en vil ha det, får han det for den DKP'n som han nettopp tjente for å være med å felle bossen (eks: hvis alle i raidet får 10DKP for å drepe en boss, og bare en vil ha itemet, så får han det itemet for 10DKP)

Hvis det dropper utenom boss, og bare en vil ha det, får han det for 5 DKP.

Lenke til kommentar

I min guild bruker vi kanskje et litt overkomplisert system, men det funker relativt greit. Får poeng for signup, oppmøte, for hver time, antall bosser og å være der hele raidet.

 

Tier 1 BoP: Minimum 15 dkp, maks bid 50 (hvis det er flere som byr 50 får den med mest dkp det). Hvis ingen members vil ha det, går det først til de uten dkp og så til de som er trials.

Tier 1 BoE: Min 20 dkp, 50 maks her og. Omtrent det samme bare at hvis ingen vil ha det eller ingen har poeng, så går det ikke til trials, men det går i banken og folk kan by på det i en uke via forumet.

 

Tier 2 BoP: Minimum 30 dkp, maks 75 dkp, ellers samme som Tier 1. Har ikke funnet noen Tier 2 BoE, men mulig vi kjører samme som BoP.

 

Epic items utenom Tiers: Min 5dkp og ingen maks grense. Hvis ingen av den klassen det er tiltenkt vil ha det, kan det gå til andre klasser (f.eks. en shaman fikk salamander scale pants). I denne gruppen er alt av våpen, ringer og ting som ikke er class specifikke osv.

 

Vi har active bidding, så det bys i raidchat slik at alle kan se.

Lenke til kommentar

Vi bruker fast satte priser på alle items. Den med mest DKP til den tilhørende classen som kan by på iteme blir spurt og vi går needover lista. Vi har lov til og gå i minus. Vi tjener DKP utifra itemvalue/stk. i raid. Så f.eks hvis t1 item dropper koster det 240 DKP, hvis vi er et fult raid er dette 6 dkp tjent.

Lenke til kommentar
Bare lurer på om noen av dere bruker en slik mod der en kan hviske DKP officeren og så får en opp DKP'en sin, og en kan eventuelt spørre om DKP statusen på forskjellige klasser, som stillingen for druids, mages etc etc. og hva den heter? :)

5297764[/snapback]

 

Nei, vi bruker ikke en slik mod. Har laptopen oppe med EQDKP-siden når jeg spiller WoW på den stasjonære, så jeg vet alltid hvor mye dkp folk har :)

 

edit:

 

Og det høres litt stress ut å tilrettelegge for det... Skal en slik mod lese fra EQDKP-systemet eller gjøres det på en annen måte?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...