Gå til innhold

Sterk Intel-vekst fremover?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og Jan Aril Sigvartsen fyrer opp under AMD vs Intel her på HW :!:

 

Selv kan jeg ikke se at dobbelkjerne har skapt et behov for oppgradering for den store masse innenfor desktopsegmentet, dvs surfern, brevskriveren, nettbankbetaleren og slikt. Er jo begrenset for hvor kraftige txt behandler vi får. For gameren derimot er vel dobbelkjerne høyst aktuell da vi her aldrig kan få nok kraft, ikke før vi har spill med full realisme.

Lenke til kommentar
Og Jan Aril Sigvartsen fyrer opp under AMD vs Intel her på HW  :!:

 

Selv kan jeg ikke se at dobbelkjerne har skapt et behov for oppgradering for den store masse innenfor desktopsegmentet, dvs surfern, brevskriveren, nettbankbetaleren og slikt. Er jo begrenset for hvor kraftige txt behandler vi får. For gameren derimot er vel dobbelkjerne høyst aktuell da vi her aldrig kan få nok kraft, ikke før vi har spill med full realisme.

5295879[/snapback]

 

Jeg vil si at for den gjengse bruker så er dual-core langt nyttigere en økning i klokkefrekvensen, det er jo nettop med flere individuelle arbeidsoppgaver, som ikke hver og en krever enormt mye kraft, at dualcore er nyttig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og Jan Aril Sigvartsen fyrer opp under AMD vs Intel her på HW  :!:

 

Selv kan jeg ikke se at dobbelkjerne har skapt et behov for oppgradering for den store masse innenfor desktopsegmentet, dvs surfern, brevskriveren, nettbankbetaleren og slikt. Er jo begrenset for hvor kraftige txt behandler vi får. For gameren derimot er vel dobbelkjerne høyst aktuell da vi her aldrig kan få nok kraft, ikke før vi har spill med full realisme.

5295879[/snapback]

 

Jeg vil si at for den gjengse bruker så er dual-core langt nyttigere en økning i klokkefrekvensen, det er jo nettop med flere individuelle arbeidsoppgaver, som ikke hver og en krever enormt mye kraft, at dualcore er nyttig.

 

AtW

5295963[/snapback]

 

Enig med deg her,jeg sitter selv med en 3700 i dag og den er rask nok til det meste,men til feks billedredigering som jeg driver en god del med går det for tregt,ja faktisk var min "gamle" P4 met HT raskere her. Og det er nettop til slike ting dobbelkjernen har sine fortrinn.

Mitt behov er ikke en raskere prosessor men en som klarer å gjøre flere ting samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...