Gå til innhold

AMD ADA3500CGBOX, Venice eller Manchesterkjerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor har du hentet informasjonen din, siden du er så sikker?

 

bare spør :innocent:

5295259[/snapback]

 

I disse dager kan man ikkje være sikker på noesomhelst :tease:

 

Eg regner bare med at siden de har likt SKU-nummer, ADA3X00CGBOX, så er det identiske kjerner. Det er ihvertfall slik AMD har gjort ting så langt.

 

Og som noen andre kommenterte: Hvorfor i all verden skulle AMD introdusere en ny Venice-stepping som overklokker som f*** som kompensasjon overfor entusiast-markedet bare fordi det var vanskelig å få tak i s939 Opteron?

 

AMD vil jo helst selge flest mulig dyre CPU-er. Så de selger alle Venice som 3800+, også selger de skrapet fra X2 produksjonen som vanlig Athlon 64.

 

Eg tror det at det står Venice på den nye 3500+ som det vises til enten er nettbutikker som ikkje veit bedre, eller prøver seg på en spansk en. Eg stoler ihvertfall på det som står på Netshop, har ett meget godt inntrykk av folka der :thumbup:

 

Og dersom det virkelig er en ny Venice-stepping, korfor introdusere den bare på 3200+ og 3500+ og ikkje på 3800+?

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Emnetittel er bra intil videre syns jeg. Hvilken kjerne det faktisk er vil forhåpentligvis falle litt i bakgrunnen av de gode klokkeresultatene etterhvert :D .

 

Jeg har vel ikke så mye og tilføre annet enn det jeg allerede har sagt og begrunnet i den andre tråden, at jeg tviler sterkt på at dette er en Opteron i A64 hus som mange har påstått.

 

Jeg har fått inntrykk av at dette var snakk om en forbedret utgave av Venice, men det er godt mulig jeg tar feil, husker ikke en gang hvor jeg leste det. Det står jo også Venice i alle webshops jeg har sett...

 

Men Skrue, du har fortsatt en bestilling inne på en 3500 CGBOX eller? :)

(OT, fint om du kunne overklokke selve forumet litt nå Skrue :D )

Lenke til kommentar

Jada, bestillingen er også effektuert!

Har mottatt sporingsnummer fra shg, og sendinga er registrert hos Posten.no.

Men hvor i verden den befinner seg, er som tidligere nevnt ukjent for meg.

 

Mere OT: Om jeg kunne klokket forumet til rødmerket, hadde jeg gjort det forlengst!

Jeg, som antakelig flere her, er fløyte forbannet over "28k hastighet", og stadige meldinger om at "serveren er for overbelastet" osv.

For det er vel ikke bare jeg som opplever dette? :mad:

Lenke til kommentar

Ok, da er jeg spent på resultatene i alle fall. Jeg har jo i alle fall hørt mye fint om klokkeegenskapene, så selv om det hersker en viss usikkerhet om hva denne nye egentlig er for noe, regner jeg med at du skal kunne få en brukbar klokk med den.

Jeg skal se om jeg kan finne igjen det lille jeg har sett av info, mener det bla var noen små feil som var rettet ifht eldre stepping.

Her er i alle fall hva Anandtech sa om denne for en liten tid tilbake; Athlon 64 3000+ EOL'ed, New 3200+ and 3500+ E4 Stepping

 

(Forumet er helt forjævelig, for og si det som det er! Det jobbes vist med det i følge Ueland & Co...)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...