Gå til innhold

Enda mer World of Warcraft - klasse vs. klasse?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg holdt på en stund.. kjørte igang med en Warrior, lekte meg med en Mage og har havnet som Warlock. Meeeen jeg er fremdeles ikke enig med meg selv. Hva er eeegentlig den beste klassen? :)

 

Vil gjerne høre hva dere som spiller synes. Overalt leser man at det er balansert mellom de forskjellige klassene og at det er spillerstilen som teller. Syntes det var greit med en Warrior, men hvordan er det f.eks. når en Warrior møter en som caster? Tok det ikke så langt. Er det helt kjørt om du er Warrior og møter en lvl-mye Warlock f.eks? Eller får de også mulighet til å stå imot spells etc.

 

Kort sagt.. hva synes dere er best å spille og Hvorfor :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunter!

 

Enkelt å greit fordi de er overlegne i PvP og bra i PvE (High end).

Hvis man lærer seg klassen og spiller den fullt ut så er det få du skal slite med å ta i PvP.

 

Men, det er for mange dårlige hunters der ute som valgte hunter fordi "Ooh se på meg jeg er Legolas og har pet som kan tanke mens jeg slår på den med det store sverdet mitt, og bua bruker jeg til å pulle med!"

Det er synd, men desverre sant.

 

Men nå lvl'er jeg en hunter på Burning Blade så får vi se hvordan jeg takler "real" PvP. Gleder meg som en unge ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Mage synes jeg er knall. Mange fordeler. Ikke bare 20 måter å slå med sverdet liksom. Man kan lage sin egen mat og vann. Man kan teleportere seg mellom de tre hovedbyene. Man kan forvandle fiender til sauer osv. Og mages eier warriors opp til lvl 60. Man an også drepe folk på avstand før de skjønner hva som skjer.

Men som Gamer73 sier så er klassene "balansert" så du bør ta det du syns er kulest. Er du en dyktig spiller vil du eie uansett hvilken class du tar

Lenke til kommentar

mage <3

klarer du å spille klassen rett har jeg til dags dato fremdeles til gode å se en annen klasse enn rogue slå meg på dmg meteret i instances (opp til ragnaros i molten core, har ikke vært i bwl ennå)

 

veldig god i pvp også og uvurdelig som crowd control i mindre instances... bruk frost nova og polymorph flittig for å holde unødvendige adds borte fra kampen så lenge som mulig

Endret av Vandahl
Lenke til kommentar

Akkurat nå syns jeg warrioren er helt ufattelig artig å spille med. Massiv skade med arms + 2h + litt agility-gear, takler som oftest adds uten problemer. Minuset er selvfølgelig ingen muligheter for healing bortsett fra first aid, så der forsvinner en del cloth.

 

Rogue er ganske knas, lett å spille, lite nedetid, trenger ikke å være ubertwinket for å gjøre god skade. Stealth er vidunderlig, det er ingenting som å ha 5/5 i Master of Deception og rusle mellom ekle allies i en battleground og bare vente til en mulighet åpner seg. Pickpocketing gjør også at du kan tjene dobbelt så mye per mob.

 

Casters begynner jeg å gå litt bort ifra, er litt lei av å være så avhengig av mana. Warlock er dog ikke så dum, lite spilt klasse, men svært kjekk å ha med i grupper. Har også en svært involverende spillestil.

 

Shaman er jeg lei, og det samme gjelder hunteren.

Lenke til kommentar

Druid er veldig varierte i spillestil. Med Feral- form kan man gjøre en del skade også.

Men vær forberedt på at skal du i instances gjør du det best som healer. Uansett hva folk måtte si. Har opplevd gang på gang at pet'en min (som hunter) har tatt aggro fra en druid som er hovedtank. Og det er langt ut i kampen, sånn at druiden skulle ha bygd opp masse aggresjon.

 

Hunter er veldig artig. Gjør stor skade. Spesielt mot alle som bruker cloth armor :) Ulempen er at hvis det lagger mye så er absolutt alle fiendene dine i dødsonen. (3-8 yards, eller hva det er)

 

Rogue er en av de største damagedelerne. Har lite til ingen nedetid mellom fightene. Jeg for min del syns det ble litt kjedelig etterhvert.

 

Mage er nok min favoritt. Stor damage. Stor kontroll. Morsomme spells.

En mage har man alltid bruk for i grupper, og det er ikke like stor inflasjon i dem som hunterere og rogues.

 

 

Ellers syns jeg alle klasser utenom shaman virker artige å spille. Har prøvd de fleste opp til lvl 15-ish, noen lengre.

Vil anbefale deg å gjøre det, faktisk. Spill alle til lvl 15. Da har man et nogenlunde innblikk i hva det går i. Hvis du gjør det, så legg merke til at prester ofte kan virke litt svake de første levlene ;)

Lenke til kommentar

Warrior og hunter er vel mine favoritter.

Spiller hunter i mc, det er nice å gjøre mye skade, samt og slippe å dø hele tiden feign. <men man skal være ganske god for at du skal eie i pvp, hvis du ikke er beast master spec.

Warrior gjør masse skade og tåler masse juling, er artig å tanke også.

Man kan også gå DW med warrior særlig på lavere lvl, det er morro det pluss at man levler som bare rakkern med dw + fury build.

Lenke til kommentar

Eg har ein lvl 40 druid no, utrulig artig og spele. Kanskje ikkje rasen som er best til ulike ting. Vi er ikkje akkurat beste healere, ikkje beste tankers, eller beste dmg dealers. Men vi kan bli utrulig sterke visst vi går feral. Når eg no fekk dire bear form i lvl 40 med over 3300 armor, er dette ikkje gale:) Og cat form har mykje dps. + at vi kan bere bli vanlig igjen, ta på oss ein healing spell, og gå tilbake til cat, bear og drepe vidare.

Lenke til kommentar
mage <3

klarer du å spille klassen rett har jeg til dags dato fremdeles til gode å se en annen klasse enn rogue slå meg på dmg meteret i instances (opp til ragnaros i molten core, har ikke vært i bwl ennå)

 

veldig god i pvp også og uvurdelig som crowd control i mindre instances... bruk frost nova og polymorph flittig for å holde unødvendige adds borte fra kampen så lenge som mulig

5300809[/snapback]

 

Hvor mye damage du gjør viser da ingenting om hvor godt du spiller klassen din.

Lenke til kommentar
mage <3

klarer du å spille klassen rett har jeg til dags dato fremdeles til gode å se en annen klasse enn rogue slå meg på dmg meteret i instances (opp til ragnaros i molten core, har ikke vært i bwl ennå)

 

veldig god i pvp også og uvurdelig som crowd control i mindre instances... bruk frost nova og polymorph flittig for å holde unødvendige adds borte fra kampen så lenge som mulig

5300809[/snapback]

 

Hvor mye damage du gjør viser da ingenting om hvor godt du spiller klassen din.

5301864[/snapback]

 

Agreed, jeg har mye mer respekt for en mage som f.eks passer på at sheepen aldri breaker enn en mage i masse +dmg gear som står og spammer frostbolts...

Lenke til kommentar
hunter er best imo warlock er også kult men for mange folk skriker: nerf hunters omg!!111!!one!!one11

5301013[/snapback]

 

Det er helt forferdelig og lese det du skriver...

 

 

Jeg liker Roguen min, men skal innrømme at jeg savner og denge folk med Warrior.

Hadde en Hunter ganske tidelig, som jeg fort ble lei av, vet ikke hvorfor. Har heller ikke testa så mye Mana-users, da jeg hater nedetid :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...