Gå til innhold

Hei, trenger hjelp til valg av 19" skjerm CRT


steinih

Anbefalte innlegg

Skal for det meste brukes til spilling så kun CRT som er godt nok.

 

Det jeg sliter med er å finne en ny skjerm som er flat og ikke "flat" og som har gode specs. dvs oppløsning / Hertz. Fint om den klarer f.eks 1024/768 i 100Hz eller mer.

 

Og ingen vits å prøve å overtale meg til en LCD, been there done that, not dooing it again :)

 

cheers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også på dette... Jeg har sett en del på Samsung syncmaster 997 og 957 og lurer på om det er noen stor forskjell på disse... skal også bli brukt til gaming og jeg lurer på om disse klarer å holde 100-150Hz på 640/480 og 800/600 uten å bli ødelagt?

 

Har en gammel CRT nå som jeg kjørte 100Hz på 640/480 men den begynner å bli dårlig... det står at den fortsatt kjører 100Hz men det er merkbart at den ikke klarer dette lenger, den er vel på 60-70Hz nå =(

Lenke til kommentar

Ja har snakket en del med folk som mener de har peiling på hva som er bra av CRT skjermer nå om dagen. Det jeg kom frem til var at Samsung Syncmaster 957MB Dynaflat skulle være en av di beste 19" som er å få nå. Bestilte denne på Mamoz.no, men dagen etter fjernes den fra siden dems og blir fortalt at den ikke er å få tak i lenger :((

 

Cray.no skulle også ha den, men det samme gjalt der.

 

Så nå er det bare å se videre... Er snart så en _må_ kjøpe brukt dersom en skal ha en cra CRT skjerm..

 

Dersom det er noen som kan tipse om en _God_ 19" CRT skjerm, så come on :)

 

/steinih

Lenke til kommentar

Fikk selv en Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor i posten her forleden etter anbefaling fra folk som visstnok skulle vite hva de snakket om, og jeg må si at jeg er kjempefornøyd. Den var overraskende liten i volum, sett i forhold til mine 3 gamle 19, og fargekvaliteten er kjempegod. Sort er virkelig sort, og ikke mørk grå som man er vant til.

Lenke til kommentar
Hvis du klarer å få tak i en Eizo F931 så slå til. 21" Flat-crt som klarer 2048x1536 i 80hz. 1600x1200 i 100hz.

Har en sånn selv, helt utrolig deilig bilde på den.

5322581[/snapback]

En sånn kunne jeg tenkt meg selv. Hva betalte du for din? Hvor kan de kjøpes? (jeg har søkt)

 

BTW: Jeg fant en brukt Eizo F930 på QXL.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Grunnn til at jeg ikke har køpt 997MB er at det er en skjerm med dårligere specs enn 956MB dynaflat. 997MB er en god skjem, men vil ha det beste jeg kan få siden det her mest sannsynlig blir den sisre CRT skjermen jeg kjøper. Går jo snart ikke ann å få tak i lenger.

 

Tror ikke 21" er akktuellt, blir rett og slett for stort.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Tror det er dynaflat jeg har, men den var da ikke noe spesielt dyr. Virker som sjappene kutter ut CRT nå, og de kasta jo omtrent skjermen etter meg. Lurer på hvor mye jeg må ut med for tilsvarende kvalitet i LCD... Noe som er trist, er at jeg har klart å føkke bildet i øvre høyre hjørnet pga en sub som jeg trodde var trygg, men som tydeligvis ikke var det likevel... :cry: Hvis du kan leve med at skjermen din tar opp halve skrivebordet så go for it! CRT ftw :woot:

Lenke til kommentar

Leter fortsatt etter en konge 19" CRT skjerm :/

 

Siden alle web-shoper opperer med ubekreftet langt ut i februar på de fleste skjermer, er det noen som kanskje vet om det går ann å spesialbestille en skjerm noe sted? Slik at en får akkuratt den skjermen en vil ha? Kanskje også en skjerm de normalt ikke hr i sortimanget.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...