Gå til innhold

Kjøp av Inspiron 6000. Er dette et bra tilbud?


Hovis

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått følgende tilbud på Dell Inspiron 6000:

 

Pentium M 740

60 gb harddisk

1024MB 400MHz DDR2 RAM (2X512B)

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Media Accelrator grafikk

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800)

1 års henteservice

 

ellers det vanlige som er videre nedover på dell sine sider.

 

Totalpris: 8125,-

 

Er dette et tilbud jeg bør slå til på??

 

Eller er det andre alternativer i samme prisklasse som er bedre.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har redigert det inn ja. Så ingen grunn til å lage en ny post bare for å skrive inn det. Men kan noen svare meg på det jeg lurer på angående om det er et godt kjøp :)

Har frist på meg til i morgen så håper noen kan gi meg svar i kveld!

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Jeg har rett til å svare han, og det var det jeg gjorde. Liker du ikke det så synd for deg.

 

Når det gjelder det du lurer på så kan du kanskje fortelle oss litt om hva du skal bruke den til? Skal den f.eks brukes til spilling?

Til vanlig bruk så er den ganske grei. Da snakker jeg om film, høre på musikk, laste ned ting og tang, pluss kontorprogrammer.

 

Ellers er det et bra tilbud. Du får bra med ram og prosessoren er også grei. Harddisken er sånn passe stor.

Lenke til kommentar
Jeg har rett til å svare han, og det var det jeg gjorde. Liker du ikke det så synd for deg.

 

Når det gjelder det du lurer på så kan du kanskje fortelle oss litt om hva du skal bruke den til?

Til vanlig bruk så er den ganske grei. Da snakker jeg om film, høre på musikk, laste ned ting og tang, pluss kontorprogrammer.

Ellers er det et bra tilbud. Du får bra med ram og prosessoren er også grei. Harddisken er sånn passe stor.

5294549[/snapback]

 

Du har rett til å svare meg, og det er jo svar jeg vil ha. Bare bra at du retter på meg så jeg får med meg vesentlige ting:)

Skal bare brukes til enkle ting, ikke noe særlig med spilling utenom FM o.l.

Så du mener at jeg kan slå til på dette tilbudet? Ingen andre alternativer som er like bra i den prisklassen? Dette er maks med penger jeg vil bruke på en bærbar til mitt bruk.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
kompis av meg fikk samme pc med 1680x1050 oppløsning til 8500 for en tid tilbake....

5294879[/snapback]

 

ok. Med de samme specsene? Hmm, bra tilbud det ja:) Men bør jeg kjøpe denne nå, eller vente for å se om jeg finner noe annet??

 

Kom gjerne med forslag, men må bestemme meg til i morgen!

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Jeg har den maskinen med med 512MB minne og den er strålene, anbefaler den på det aller beste :)

 

Det høres veldig bra ut. Men hvor mye betalte du for den da? Er prisen på maskinen min jeg er ute etter et bra tilbud i forhold til andre maskiner i den klassen! og om jeg skal slå til nå eller vente å se an?

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Jeg og betalte 8000 så jeg hadde definitivt slått til ;)

5295154[/snapback]

 

 

Men da er det ikke så bra tilbud som jeg fikk beskjed om da hvis du også har fått den til ca samme pris. På dell koster den jo i dag ca 10100,- med de specsene.

 

Men tror jeg slår til hvis ingen andre kommer med noen tips før jeg finner senga:)

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal spille, men bare gjøre kontorting trenger du vel ikke 1024 MB RAM? Jeg har også en Inspiron 6000. Gå ned på RAM og opp på skjerm. 1680x1020 er herlig  :love:

5295271[/snapback]

 

Det kan være en tanke. Men er det tilbudet jeg har fått, føler jeg ikke kan styre noe mer emd det nå. Men det store spm er om jeg bør vente eller slå til nå?? En gang må jeg jo kjøpe uansett.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Men tilbud på Dell Inspiron 6000 i dag:

 

Pentium M 725a

40 gb harddisk

512MB 400MHz DDR2 RAM (2X256B)

40GB (5400rpm) IDE harddisk

ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800)

1 års henteservice

 

ellers det vanlige som er videre nedover på dell sine sider.

 

Totalpris: 7221,-

 

5293824[/snapback]

 

Er dette en like grei maskin til mitt bruk?? Sparer nesten 1000 kroner da

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Man får det man betaler for, og vil du redusere på harddisk og andre komponenter så er vel dette opp til deg selv.

 

Tror i lengden at den tusenlappen er en grei investering for deg selv...

5296444[/snapback]

 

 

Viste seg at tilbudet inneholder en Pentium M 735a istedet. Så da kan jeg få den på dell nå med 60 gb harddisk, 512 mb minne til ca 7500,- med pentium M 725a grafikk kortet er det Ati x 300 med 64 mb, mens i det andre tilbudet er det Media Accelerator delt 128 mb minne.

hva bør jeg gjøre??

Haster!

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...