Gå til innhold

Dårlig TV bilde. Trenger jeg å forsterke signalet?


Anbefalte innlegg

Har ingen anelse om hvor dette skal postes, så jeg tar sjansen her.

Har satt opp en helt vanlig TV antenne på taket i håp om å få inn NRK, TV2 og TV Norge. Får inn alle kanalene, men det er ikke helt bra! TV Norge er veldig kornete, spesielt ved dårlig vær. NRK er også ikke helt topp og TV2 viser dobbelt bilde. Har svingt rundt på antenna men det blir ikke bedre. Det skal nevnes at når det er stille og skyfritt så er det klart og fint bilde på både NRK og TV2. Går det an å forsterke signalet og vil det da bli bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke coax kabelen dårlig, men den var billig da! På sjappa hvor jeg kjøpte kabelen har de en slik signalforsterker som kan brukes hvis kabelen er for lang. jeg tror ikke 15m er for langt egentlig. Har en parabol + et par dekodere liggende, men hva er poenget når vi ikke har vil abonnere på Canal Digital/Canal+ p.g.a. dårlige erfaringer med disse aktørene. Vi trenger bare NRK/TV2+++ og disse får man vel ikke inn med en parabolantenne, eller? Hvis det faktisk går an så vil jeg gjerne ha tips om hvordan!

Lenke til kommentar

NRK, TV2 etc blir levert på parabol av Canal Digital.

 

Å sette opp en vanlig TV antenne kan være vanskelig når det er marginale forhold. Det er svært avhengig av lokaliserig og antennetype. Noen ganger kan det være nødvendig å be om hjelp fra en montør.

 

Om noen år kommer det et nytt digitalt bakkenett, og da forsvinner de analoge signalene.

Lenke til kommentar

Passer den ikke bedre under Video kategorien? Trodde denne kategorien er ment for filmer og tv-serier jeg...

 

Video  Diskuter prosjektører, lerret, tv-apparater, plasmaskjermer, lcd eller annet som faller naturlig under Video.

 

Film/tv  Diskuter filmer og tv-serier, programmer og annet som hører kategorien til.

 

I rest my case.

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...