Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva slags kabel trenger jeg?


Anbefalte innlegg

topicet får det kanskje ikke til å høres ut som om det har noe med nettverk å gjøre.. veit ikke helt om det er her jeg skal poste det heller men :p uansett.. jeg har lagt til et bildet av modemet våres (Jensen), og bak kan dere se en ledig utgang! hva slags kabel trenger jeg, og hvor kan jeg få tak i det? ser sikkert at det står USB ved siden av, men jeg har aldri sett sånn USB-kabel..!?

post-88390-1134572077_thumb.jpg

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat samme USB-tilkobling som du har bak på en USB-printer. Den du har på ditt Jensen-modem heter USB type B, mens den flate du har i alle PCer, heter USB Type A (med forbehold om blanding av koblingene)

 

Jeg har sett det samme på et modem til et UPC-abonnement, der det gikk en helt vanlig USB-kabel (A til B) fra modem til PC.

 

USB-tilkoblingen er der nok for de som ikke har nettverkskort i PCen sin, så man kan benytte seg av USB i stedet.

 

Enkelte rutere, som oftest har 4-porters nettverks-switch, har i tillegg en USB printserver, som gjør at en USB-skriver kan deles på nettverket.

Det er nok ikke tilfelle hos deg, men at USB-tilkoblingen er der for de som har en 125år gammel PC uten nettverkskort, og gleder seg til å surfe med superraskt bredbånd! (på en P133MHz og 32MB RAM)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...