Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

11g WLAN går ikke raskere enn 1,6 mbit


Anbefalte innlegg

Hallo

Hjemme hos meg har vi 6 mbit internett fra telenor. Vi har en 3Com officeconnect trådløs router og den maskinen som er koblet til routeren med kabel oppnår full hastighet, mens jeg på gutterommet med WLAN på nøye meg med 1,6 - MAKS 1,8 mbit. Dette er selfølgelig irreterende. Jeg trodde 11g hadde en teoretisk hastighet på 54 mbit :hmm:. Jeg vet det verken er signalstyrke eller brannmur som er problemet.

 

På min 3Com USB adapter står tx rate i status på 11.0 mbit, mens i configurations står den på 54 mbit. Og under Wireless Client list på routeren min står det Client type: 11b. Det er litt rart. Men 11 mbit burde jo holde anyways.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få raskere WLAN?

 

PS: vi har kryptering på om det skulle spille noen rolle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min 3Com USB adapter står tx rate i status på 11.0 mbit, mens i configurations står den på 54 mbit. Og under Wireless Client list på routeren min står det Client type: 11b. Det er litt rart. Men 11 mbit burde jo holde anyways.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få raskere WLAN?

 

PS: vi har kryptering på om det skulle spille noen rolle!

5292893[/snapback]

 

Hei

 

Jeg har nesten samme router (3com) og opplevde stor forskjell på hastighet når kryptering WEP/WPA var på. Da fikk jeg tilnærmet lik hastighet som du beskriver på en distanse på 20m (gjennom par vegger og opp en etasje).

 

Men så fort dette var slått av, fikk jeg rundt 20mbits på samme sted. Husk at båndbredde benyttes til kryptering når WEP/WPA er på og da vil du oppleve noe lavere hastighet.

 

Du er bare nødt til å leke deg med de forskjellige innstillingene som er på routeren og se hva som passer best til ditt behov.

 

Selv kjører jeg bare WEP og MAC som sikkerhet på routeren.

 

Lykke til!

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...