Gå til innhold

Angrer meg litt.velge Casio fremfor Olympus?


Anbefalte innlegg

håper ikke denne blir stengt, da jeg er litt stresset med om jeg har valgt dumt eller ikke.

 

For meg så teller fokus,macro og størrelse en del. Kameraet var ment å ersatte D70en i størrelse.

 

Jeg fant Eximil EX-p700 til 2999 kr i Oslo i dag, men så hadde jeg bestilling på Olumpus Mju 800 til 2500 kr.

 

Hva ville dere anbefalt meg å gjøre? Burde jeg benytte angretten på Mjuen og så velge P700. Eller er mjuen bra nok for meg?

 

Skal helst ha lite kompakt kamera som kan tas med flest mulig steder. P700en er kanskje ikke slik, men falt litt for den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Kanskje litt seint å svare men jeg prøver likevel.

Kjøpte en P700 i Sandvika for en uke eller 2 siden til 2999,- Til mitt bruk passer den utmerket selv om jeg ikke har fått tatt så veldig mange bilder.

 

Makrofunksjonen er vel ikke av de aller beste siden nærgrensern er på (hele?) 10 cm. men den funker bra. Autofokusen er jeg godt fornøyd med. Hittil har den ikke fått problemer selv i ganske så mørke forhold. Kameraet er ganske tregt i oppstart og å slå seg av. Zoomen er vel heller ikke blant de raskeste. Fokusen er rask og presis og det synes jeg er viktig. Den har også massevis av manuelle funksjoner og selv om jeg ikke er noen god fotograf så har jeg allerede oppdaget at man under enkelte forhold får bedre bilder med manuelle instillinger.

 

Jeg var i utgangspunktet ute etter et kamera med mere zoom men da jeg fant dette kameraet måtte jeg bare kjøpte det. Vurderte Ricoh Caplio R3 men etter å ha sett testbilder tatt med dette kameraet så var jeg ikke imponert mer. Synes det er altfor mye støy i bildet. Leste forresten at Casnon til telekoverter og vidvinkelkonverter kan brukes men vet ikke hvordan bildekvaliteten med dette blir.

 

Du har rett i at P700 ikke er blant de minste men den er heller ikke større enn at den går ned i en jakkelomme.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...