Gå til innhold

Solarium på Hytte


kunchun

Anbefalte innlegg

Er ikke de fleste sikringer 16 amper?

5298281[/snapback]

 

Du kan jo velge å vrake, finnes fra hmm 5-38 elns: p '

Husker ikke helt det der, Bygningsinstallasjon er ikke de timene jeg er mest aktiv i, men prøver jo så godt jeg kan for det, 13A, 16A og 23A vaffal, husker ikke alle oppover og nedover. 16A er vel kanskje den mest vanlige på en kurs, 16A dekker en kurs på ca 4k watt litt over.

Endret av SkranXz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tomat-Ulf: Vinterhytten vår har telefon/fax-linje, og vi har nå fått lagt inn noe bredbåndsgreie hos naboen, slik at vi kan koble oss opp over wlan. :) Den har også kabel-TV. Solarium mangler vi imidlertid...

5297518[/snapback]

 

Selv min bestemor sin 30 år gamle hytte har telefon -og faxlinje...

Lenke til kommentar
Tomat-Ulf: Vinterhytten vår har telefon/fax-linje, og vi har nå fått lagt inn noe bredbåndsgreie hos naboen, slik at vi kan koble oss opp over wlan. :) Den har også kabel-TV. Solarium mangler vi imidlertid...

5297518[/snapback]

 

Selv min bestemor sin 30 år gamle hytte har telefon -og faxlinje...

5298415[/snapback]

Ja, det er ikke særlig spesielt over det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den hytta deres virker drit kul imotb for hytta til moren min. Knapt strøm der: p

Skjønner 16ampere sikring ja, droppa solarium da. Badstue også, fikk ikek tid til å regne ut alt. Ganske stort prosjekt å har masser av andre ting å sette opp. Så kortslutningsvern sikringa ble på hmmmm.. husker faen meg ikke, mener 36 men virka lite, 68A kanskje:/ husker ikke helt=)

5298272[/snapback]

 

Nærmeste overbelastnigsvern blir da enten 63A eller 80A. Du finner ikke noen vern på 68A :p

 

JoachimR: I et hus er de fleste lyskurser B10A, mens varme osv pleier være B16A. Men selv om du har 10 16A-kurser er sannsynlighetsfaktiren lav, slik at du ikke trenger et overbelastningsvern på 160A ;)

 

Edit: De mest vanlige verna er 10A, 13A, 16A, 20A, 25A, 32A, 50A, 63A og 80A... Så vet dere det også.

 

Edit: SkranXz: Hva faen lærer dere på elektro? En 16A-kurs klarer:

P = U * I = 230V * 16A = 3680W :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er da flere typer hytter: De som veldig rike folk har, gjerne med alt et normalt hus har, hytter langt ifra vei og strøm, som er hyggelig å komme til etter en scootertur eller skitur, hytter som verdagslige folk har, med innlagt vann og strøm, men uten de alt for store fasiliteter, disse ligger gjerne et lite stykke fra veien.

Lenke til kommentar
MagE: Om det er sommerhytten din, da vil jeg heller gå for å kalle det sommersted/landsted eller noe...

5302389[/snapback]

Vi har ikke bygd den enda. Men et sommersted passer bedre. Har også en gammel liten hytte på fjellet 10-20min fra en traktorvei. Flere timer fra hovudvei, Synes den er ganske kjedlig. Men tror den ene onkelen min har vert å lagt inn vann og strøm nå.

 

Ja jeg vet dette var svært offtopic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...