Gå til innhold

"Cedar Mill" - Intel 65nm - lovende Celeron D


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Her er noe interessant for oss "budsjettklokkere"..

(nyhet "hentet" via XS.org.. det er standard luftkjøling).

 

SuperPi 28sek - Celeron

 

Ifølge artikkelen "image" er hentet er load-temp betraktelige lavere enn 90nm CPU'er.. selv med økning av VCore fra 1.3 til 1.5.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil si 65nm er veldig lovende, her er  en pressler..... :D

 

En 955xe (3,46ghz EE 4mbL2 1066fsb) @ 5.2ghz luftkjølt...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=83049

5291666[/snapback]

Han hadde 10C grader på rommet sitt....hvem har det til vanlig liksom! Nei det der blir bare dumt. Dessuten så er ikke hans 2000 rpm 120mm vifte akkurat stillegående... Under mer normale forhold og med en mer stille vifte, så kan vi si prosessoren hans klarer kanskje 4.0 Ghz med luftkjøling.

Lenke til kommentar
Vil si 65nm er veldig lovende, her er  en pressler..... :D

 

En 955xe (3,46ghz EE 4mbL2 1066fsb) @ 5.2ghz luftkjølt...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=83049

5291666[/snapback]

Han hadde 10C grader på rommet sitt....hvem har det til vanlig liksom! Nei det der blir bare dumt. Dessuten så er ikke hans 2000 rpm 120mm vifte akkurat stillegående... Under mer normale forhold og med en mer stille vifte, så kan vi si prosessoren hans klarer kanskje 4.0 Ghz med luftkjøling.

5291983[/snapback]

Jeg blir ikke overaska om folka på xtremesystems.org sitter inne i 10C og fryser bare for å få pressa pc'en sin til det ytterste.

Lenke til kommentar

Den Celeron klokkinga var mer imponerende må jeg si. Der får du mye ytelse for penga! Men slik jeg ser det blir ikke Intel spennende igjen før Conroe kommer. Den har jeg stor tro på og kan få meg over på Intel igjen, noe jeg ser frem til. Ikke at mitt AMD oppsett ikke leverer, men lenge siden jeg hadde 'Intel Inside' ;)

Lenke til kommentar
Vil si 65nm er veldig lovende, her er  en pressler..... :D

 

En 955xe (3,46ghz EE 4mbL2 1066fsb) @ 5.2ghz luftkjølt...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=83049

5291666[/snapback]

Han hadde 10C grader på rommet sitt....hvem har det til vanlig liksom! Nei det der blir bare dumt. Dessuten så er ikke hans 2000 rpm 120mm vifte akkurat stillegående... Under mer normale forhold og med en mer stille vifte, så kan vi si prosessoren hans klarer kanskje 4.0 Ghz med luftkjøling.

5291983[/snapback]

Er det standardPc.org?? eh... nei.. 10c -10c samma de vel... 0dB 60dB? det er snakk om overklokking... det er lite vanlig rundt klokking...

 

som jeg har sett lanserer ikke intel nye modeller med høyere klokk(bare 3.4ghz pentuim D), dvs at det ikke er noen ytelsesøkning i vente... bare lavere temp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...