Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC nekter å starte windows!


Anbefalte innlegg

Nettopp fått et problem som jeg ikke klarer å fikse ser det ut til. Nå sitter jeg i windows sikkerhetsmodus som er det eneste jeg klarer å starte nå. Dette problemet kom helt plutselig, i går virket PCen helt utmerket uten noen symptomer på at noe var galt, så når jeg fyrte opp pcen i dag blir bare skjermen sort etter at windows loadingen er ferdig. Eneste nye hardwaren jeg har installert i det siste er en ny PSU siden den forrige røyk. Men den har fungert fint med den nye fra første stund. Som sagt, eneste måten å starte pcen på for øyeblikket er å starte i sikkerhetsmodus og trykke esc for å slutte å laste inn drivere... laster den inn drivere fungerer det ikke. Stilte bios tilbake til standard for å sjekke om det hjalp. Gjorde ikke det, men når jeg gjorde det skrudde jeg også på noe som heter POST report eller no, er en dame stemme som sier "Power on self-test completed, now booting from operating system" eller no. Men første gangen hun sa noe sa hun i tillegg noe med memory failure?! Den minne testen helt i starten sier jo at alt er ok, og uten at jeg har gjort noe sier hun ikke lenger at det er minnefeil når jeg starter... Da kom jeg på tanken om at det kanskje er skjedd noe med minnebrikkene. Kjører 2*512 ocz minne i dual channel, resten av HW kan forøvrig sees i min profil. Da tenkte jeg at jeg skulle teste minnet med dette memtest86 programmet. Har nå kjørt testen to ganger, begge over 6 timer og med standard innstillinger, den fant 0 feil da. Så forandret jeg til at den også skulle sjekke hele bios (gikk inn på options og valgte "BIOS - All". Da fant den over 130000 feil og programmet klikker hvergang rundt denne summen, sikkert samme sum uten at jeg gadd å sjekke dette. Er det normalt? Legger med bildet av begge testene. All hjelp blit mottatt med takk!

post-38397-1134512651_thumb.jpg

post-38397-1134512689_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå testet å ta ut begge minnebrikkene og sette i en og en i hver av de tre mineplassene. Dette fungerte heller ikke, fortsatt samma, windows loader men etter loading er ferdig blir det sort skjerm.... men det er signal som sagt for skjermen er på men bare sort. Hva kan være galt!?! Får ikke kjørt systemgjennoppretting i sikkerthetsmodus heller. Når jeg testa å starte med windows cden og ta reparer så fungerte ikke det heller fordi den sannsynligvis ikke fant s-ata disken, der windows er installert. Fant bare ene P-ATA disken og jeg kom bare ut i kommandolinjen. Trenger sårt mere hjelp! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...