Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har en utrolig kjei "kvine" lyd fra bilen.


-Lasse

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bil for snart et halvt år siden, den har gått fint med nå har jeg fått et problem.

 

Problemmet er at det er en utrolig irriterende lyd fra høyre del av bilen. Altså framme, enten i motoren høyre eller hjulet.

 

Vi har tatt ut kaliperen og smurt den, og sett på dette høyre hjulet. Men lyden ga seg ikke, derimot bremsene ble mye bedre :D

 

Denne lyden er en høy pipe lyd. Den har ulik frekvens i forhold hvor fort jeg kjører, og den blir BORTE, når jeg svinger, (trenger ikke å være mye), bremser og gir/senker hastigheten (men da kommer den tilbake med en gang jeg får stabil hastighet igjen).

 

MEN, jeg må ha kjørt minst et kvarter før lyden kommer, og det skjønner jeg ikke helt.

 

Så er helt forvirra nå, skjønen rliksom ikk ehva det er, har ikke så mye greie på bil heller da, men jeg er elektrikker så jeg skjønner litt sånn teknisk, er ikke helt dum. Jeg skjønner at det burde ha noe med hjulet siden den øker og minsker frekvensen i forhold hvor fort hjulet snurrer. Men kan ikke skjønne hva det er.

 

Bremse skivene er også litt skakk slitt, men burde vell snart slipt dem inn igjen nå etter jeg fiksa kaliperen.

 

Takker for svar på forhold jeg, satser på at dere kan det med bil :D

 

EDIT: har en audi 80 hvis det skal ha noe med saken å gjøre, 94 modell

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har servo, men har ikke sjekket, kan være det kanskje. Jeg skal se etter..

 

Men når jeg tok ut den ene kalipreren for å se om jeg så noe som kunne forårsake denne lyden, så sjekka jeg alle kaliperne, for de var litt rustne, så bolten satt bom fast.

 

Så har vært i å sett på alle skivene og kaliperne.

 

Darksun  Postet i dag, 09:12

  Har du lukket igjen alle vinduene?

Husker jeg lette som en gal etter en liknende lyd med akkurat de samme symptomene.

Da var det fører vinduet som sto bittelitt på gløtt.

 

Mener du at lyden skal komme av at en vindu står oppe, eller at jeg kan "bli lurt" av hvor lyden kommer fra, pga vinduet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...