Gå til innhold

Test av radiatorer


Anbefalte innlegg

Lurte på om det finnes noen seriøse tester av radiatorer til vannkjøling? Kunne vært greit å vite hva min HW Labs Black Ice Extreme 120 er god for i forhold til andre.

 

Denne har jeg montert i toppen av kabinettet mitt og vifta suger luft gjennom raddisen og inn i kabinettet. Kjøler CPU og GPU med denne. Vil jeg få merkbare lavere temps ved å bytte raddis til 2x120? Avhenger jo seff av type raddis.... Vurdere også å sette vann på NB, og lurer på om min raddis klarer å kjøle skikkelig?

 

Setter pris på om folk kommer med harde facts og ikke synspunkter/gjetninger.

 

PS! Skrue, har kanskje testbenk for raddiser også...? ;)

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe også sitter og leter etter... leste akkurat testen som var matnyttig den. Skulle gjerne sett aqua-computer i samme test...

 

Har fått anbefalt blackice extreme av mannen i butikken - selv sitter jeg på en ac evo 120 som har fungert bra så langt, men skal gi den litt mer juling fremover så spent på om den holder mål.

 

Lurer på akkurat det samme som førstemann her om kjølingen skulle bli tilstrekkelig for 3 komponenter med litt overklokk. Skal kjøle en Venice 3200+@2400MHz - et gf6800gt golden sample@ultra hvertfall og til slutt nForce3-chipen.

 

Av kjølekomponenter har jeg valgt AC Cuplex Pro, aquaGfx og den helt nye Twinplex Pro med samme prinsipp som storebroren Cuplex.

Alt står i et lite system så radiatoren må forbli på samme str.

 

Noen formeninger om dette vil holde med gode vifter og god kabinettkjøling, ellers må kjøleoverflaten oppgraderes?

Uansett hva folket tror og vet skal det testes i julen; delene er på vei uansett:)

Lenke til kommentar

Vel, greiene vil uansett ikke ta fyr med evo 120! :p

Men antakelig må du nok belage deg på en viss temperaturstigning.

Det som muligens kan redde situasjonen, er det faktum at AC Cuplex-blokka er fryktelig "trang", noe som vil medføre en ganske redusert flow i systemet.

Effekten av dette, vil være at vannet passerer saktere igjennom radiatoren, noe som muligens, jeg understreker det, kan føre til en bedre DeltaT.

Det finnes i så måte et skjæringspunkt et sted for alle radiatorer eller vannblokker for den saks skyld, men jeg besitter ikke nok kunnskap eller viten omkring dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lurte på om det finnes noen seriøse tester av radiatorer til vannkjøling? Kunne vært greit å vite hva min HW Labs Black Ice Extreme 120 er god for i forhold til andre.

5290393[/snapback]

 

Har akkurat fått opp maskinen min igjen med alle nevnte blokker, men mannen i butikken overbeviste meg samtidig til å kjøpe en black ice extreme.

Gadd ikke å teste maskinen med evo120 og alle 3 blokkene, men kan bekrefte at radiatoren fungerer fint!

 

Kjøler en s939 3200+ venice@2400MHz, 6800gt@ultra og nforce3 chipset. Ikke noen problemer i bench og forventede resultater. Uansett setter så liten raddis begrensniger for høy klokking selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...