Gå til innhold

hjelp til kjøp av spill pc med budskjett på 7000


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg pc som jeg skal bruke til å spille WOW (World of Warcraft)

Jeg trenger noen råd ang hva jeg trenger, hvor det kan kjøpes og ca pris.

problemet mitt er at jeg kun har ca 7000,- å bruke så trenger å få tak i noe som er litt billig

 

Jeg har tastatur, mus og skjerm fra før.

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få :thumbup:

Endret av lene87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg pc som jeg skal bruke til å spille WOW (World of Warcraft)

Jeg trenger noen råd ang hva jeg trenger, hvor det kan kjøpes og ca pris.

problemet mitt er at jeg kun har ca 7000,- å bruke...

 

Hmmm, fant en demo-pc på komplett som burde være tilstrekkelig (håper den stadig er til salgs når du ser linken her...):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315485&cks=PRL

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg pc som jeg skal bruke til å spille WOW (World of Warcraft)

Jeg trenger noen råd ang hva jeg trenger, hvor det kan kjøpes og ca pris.

problemet mitt er at jeg kun har ca 7000,- å bruke...

 

Hmmm, fant en demo-pc på komplett som burde være tilstrekkelig (håper den stadig er til salgs når du ser linken her...):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315485&cks=PRL

5288596[/snapback]

 

 

Grei nok pc, men shitty skjermkort. du for bedre om du bygger en selv.

post-16270-1134478584_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den demo pcen hadde vel et litt for dårlig skjermkort for min smak. Jeg ville ikke gått for den.

 

En ferdig pc er jo en mulighet, det er bare å ta en titt hos de forskjellige webshoppene. Eller du kan kjøpe i deler som nettbutikken setter sammen for deg, om du ikke er komfortabel med å gjøre det selv.

 

Hentet fra netshop:

 

Asus A8N-E nForce4 S-939

850,00

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

795,00

Hiper M-serie strømforsyning 480W

550,00

Acase Chameleon Miditower Sort

595,00

BenQ DVD-Brenner DW1640 Sort

390,00

Hightech Excalibur Radeon X800GTO 256MB

1 895,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

1 795,00

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

850,00

 

Dette kom på 7 720,00 kr. Sikkert mye å mene om dette oppsettet, sier ikke at du bør gå for akkurat dette. Men det gir deg en pekepinn på hva du bør se etter.

 

Kabinettet har jeg valgt uten å ha noen spesielle meninger om det, tok det fordi det var billig. Siden du uansett bør ha ny strømforsyning, så bør du gå for et billig kabinett pga. ditt budsjett. Det fins mange i den prisklassen, ta en titt og finn noe du liker.

 

Lykke til.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det kan godt være det. Sparer også uansett fort noen kroner på å se hvilken webshop som er billigst. Ditt skjermkort er blant annet 300kr billigere enn mitt, bare leverandøren som er forskjellig. En god femtilapp i forskjell på CPU, så da bør man jo velge San Diego. Samtidig registrerer jeg at Netshop har skrudd opp prisene sine.

 

Det lureste ville vel være å sette opp en pc i en handlevogn, tror det skal la seg gjøre å få til en enda bedre maskin da.

 

Har hørt mye bra om ASrock, men det skal vistnok være litt knotete å innstallere. Men hvis nettbutikken fikser det så går det vel greit, regner med de oppdaterer bios og slikt. Jeg ville uansett ikke kjøpt det, siden hovedpoenget med det er at man både kan bruke AGP og PCI-E. Dette er jo ikke noe poeng for trådstarter. Men det er jo veldig billig.

 

Som sagt så var bare mitt oppsett et lite forslag, ikke noe endelig.

Lenke til kommentar

Enig i det du sier :) men skal man først kjøpe et x800gto kort, er det jo sapphire gto2 og connect3d sine som bør være 1 prioritet, da man har sjangsen for å få et fullverdig x850xt pe kort til en billig penge, og hvem vil ikke det? =) Har selv testet Asrock kortet, og kan si det er et veldig bra kort til en billig penge. Selvfølgelig er det jo folk som har problemer med det, men når det er så populært og såpass masse folk kjøper det, er det jo ikke litt rart da at noen sliter med dem. Tror forresten det har kommet en ny rev. av asrock kortet som har fikset de gamle "barneskykdommene" som var på de første kortene.

Lenke til kommentar

Bør absolutt velge det grafikkortet som gir mest for pengene ja. Tror uansett ikke kjøper kommer til å modde kortet, men det er jo uansett billigere så da bør man gå for det. Enig der.

 

Det gto-kortet var det eneste av den typen Netshop hadde, dyrt var det og.

 

Får se om jeg setter opp en handlevogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...