Gå til innhold

Viiv-baserte PC-er i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt rykter om at disse PCene bare kan kjøre Windows MCE, noen som vet noe om dette?

 

AtW

5288392[/snapback]

 

Det er en ting som er litt mistekelig, nå som Apple har godt over til Intel ser jeg ikke vek fra at Viiv kommer for mac også. Er jo nesten utenkelig at det ikke gjør det. Og jeg tror også det kommer for linux.

 

Så det kommer uansett ikke bare for win, det må jo komme for mac også. Og Linux støtte komme neppe på lanserings datoen men litt seinere vil nok det komme.

Lenke til kommentar
Hvis Viiv kun kommer til å støtte Windows XP Media Center Edition, er det all grunn til å boikotte dette alternativet. Men igjen, den artikkelen om at Intel kanskje også vil sørge for Linux-støtte kan være et godt tegn.

5288467[/snapback]

 

Ja, vi får håpe det er feil, om de installerer noe drm-vas som låser det til et OS, så er det fullstendig 100% uaktelt for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis Viiv kun kommer til å støtte Windows XP Media Center Edition, er det all grunn til å boikotte dette alternativet. Men igjen, den artikkelen om at Intel kanskje også vil sørge for Linux-støtte kan være et godt tegn.

5288467[/snapback]

Jepp. Viiv er et merke som er merkefokusert og ikke teknologifokusert. Forskjellige produsenter kan altså ikke kalle produktene sine for Viiv selv om de har teknisk likeverdige eller bedre produkter. Kravet er at det er merket på komponentene inni som teller, og ikke funksjonen til komponentene. Når de også velger å utelukke fritt valg av OS så har de satt så mange kjepper i hjulene for seg selv at jeg kommer til å velge det bort.

 

Hele konseptet ViiV er i mine øyne bare en metode for å forsøke å skyve unna konkurrentene og ikke et konsept som fokuserer på egenskaper. Altså en PR-bulldoser og en tekonologisk luftballong.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva kravene til Viiv sertifisering blir?

 

For eksempel med Centrino er det jo at du må ha (sånn cirka):

-865/915 brikkesett fra Intel

-pentium m eller celeron m prosessor

-trådløst nettverk (fra Intel?)

 

Hittil har jeg bare fått med meg at Viiv skal bli så flott og fint atte..

Lenke til kommentar

Å utelukke fitt OS valg burde vel kunne tas av diverse konkuranse lover?

 

Personlig bruker jeg Linux og er veldig fornøyd med det.

 

Kommer etter all sannsynlighet ikke til å kjøpe meg en datamaskin i overskyelig fremtid som ikke kan kjøre Linux.

 

På en annen side vil jeg helst ikke kjøpe noe slikt merke dilldall fra Intel heller.

 

Det frister heller ikke med en pentium D i en stue PC.

 

Håper Viiv flopper skikkelig slik at man ikke får noe nytt "Centrino" hysteri.

Lenke til kommentar

Hvis DRM-støtte kommer på plass i hardware slik at det blir umulig å bruke noe annet OS enn det maskinvareprodusenter bestemmer, er det bare å begynne å kjøpe hardware nå før denne dritten kommer for fullt. For de som vil satse på open-source vil jeg bare opplyse om at det er 3 parallelle linjer: Nemlig GNU/Linux, BSD og Solaris UNIX (UNIX System V).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...