Gå til innhold

Xbox 360 selger svakt i Japan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Japanerne er kjent for å være svæææært nasjonalistiske.. Det er vanskelig for vestlige firmaer å selge produktene sine der, nettopp fordi de misliker alt som kommer fra oss. Ja ja, det er deres tap... :no:

5288368[/snapback]

Nå er hovedgrunnen at de liker stort sett RPG spill og "spesielle" spill. Xbox 360 har ikke noe slik å by på. Så det er egentlig MS sin "feil" at de ikke retter seg til markedet i Japan også.

 

De er sære, men vet hva de liker.

Lenke til kommentar
Japanerne er kjent for å være svæææært nasjonalistiske.. Det er vanskelig for vestlige firmaer å selge produktene sine der, nettopp fordi de misliker alt som kommer fra oss. Ja ja, det er deres tap... :no:

5288368[/snapback]

Nå er hovedgrunnen at de liker stort sett RPG spill og "spesielle" spill. Xbox 360 har ikke noe slik å by på. Så det er egentlig MS sin "feil" at de ikke retter seg til markedet i Japan også.

 

De er sære, men vet hva de liker.

5288481[/snapback]

 

Vi får se. Når Microsoft begynner å skjønne at japanerne vil ha mer slike spill så skal vi nok raskt se at antall slike spill for 360 plutselig jomper i været.

 

Vil ikke si at japanerne er sære. Ikke mer enn oss. Jeg, for eksempel, jeg er ikke noen stor fan av japanske filmer, anime eller manga. Det finnes millioner av andre folk i vesten som har samme mening. Det har jo bare med hvor vi er fra.

 

Men jeg er til dels enig i at det er Microsoft sin "feil" at det ikke kommer så mange slike spill på konsollen. Det er jo ikke bare Microsoft som lager spillene da. Microsoft må skaffe utviklere til konsollen deres, noe som jeg tror de vil gjøre/har gjort så snart de hørte/får høre om denne bomba her.

 

Er alltid litt farlig å komme en liten stund før (ikke rett før, og ikke så alt for lenge før) konkurrenten når begge konkurrentene lover et massivt produkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror ikke det har så mye med DOA4 å gjøre.. Japanerene sverger til egne produkter.. Men uansett, de tallene er veldig skuffene for en helt ny next-gen. konsoll, uansett hvilke spill som er tilgjengelig...

5325857[/snapback]

Det har alt med hva spill som er tilgjengelig

må huske på at japan ble litt nedprioritert iforhold til usa og europa

Vi fikk over 200 spill bakoverkompatible f.eks

Japan fikk vel i underkant av 50 eller noe i den dur?

 

Og vi hadde vel 16-17 lanserinstitler, mens de fikk 12 eller noe sånt

De spillene som japanerene så mest frem til Enchant Arms og DOA4 ble utsatt. Japan har hatt en dårlig lansering ja. Men det kommer garantert til å ta seg opp når de spillene som er litt mer "japan"-vennlige kommer ut.

 

De er noen snålinger uansett

Lenke til kommentar
Ja, ok. Jeg viste at Xbox kom til å selge dårlig i Japan, men ikke så elendig! Dette er jo bare tragisk.

 

Dagbladet

5325671[/snapback]

Bare sånn for ordens skyld så er det ikke ''Dagbladet'' som skriver dette men ''Erik's Blågg''. Stor forskjell. Særlig siden 18 år gamle Erik ikke engang har lært det grunnleggende innen blogging - nemlig å linke til kilden for det han omtaler...

 

Men det er ikke tvil om at mangel på lanseringstitler som er interessante for japanerne har mye å si - det vil nok komme et oppsving når f.eks. DoA 4 og Enchant Arm (begge veldig 'japanvennlige) lanseres. Det ble ifølge linken nedenfor solgt mindre enn ett spill (!) pr. solgte 360 når den ble lansert i Japan, så det er klart at man ikke kjøper noe hvis det ikke finnes interessante spill.

 

Forøvrig artig å se at bloggeren ikke viser til uken før (lansering) da Xbox 360 i følge Enterbrain solgte 62.135 enheter og i følge Media Create 41.817 enheter som omtalt på AOL Games. Blogg er ikke nyheter; blogging er personlige meninger uten noen som helst kvalitetssikring eller ansvar for det som skrives.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Prosentvis del av salg uken ved 12. desember i Japan

 

Tallene taler jo litt for seg selv da. Når Xbox 360 denne uken ligger under GameCube sitt salg i Japan så sier det seg selv at det ikke akkurat er toppers. Det overasker meg dog ikke at Xbox 360 selger såpass dårlig i et land som Japan. For det første hadde jo Microsoft en nokså dårlig markedsandel der borte med sin Xbox. Dessuten er det jo fortsatt ingen spill de fleste japanere ser ordentlig frem til så vidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...