Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ufattelig treg pc under installasjon av XP


Anbefalte innlegg

Jeg fikk igår mitt Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI, jeg fikk montert sammen hovedkortet, men brydde meg ikke om com-port og ekstra usb uttak, jeg har Geil minne (1024) som støttet av ASUS (står i manualen).

CPU AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz

500 watts psu.

Jeg har også montert et Gainward 7800gt.

Jeg har en WD Caviar 80 gb (IDE) til operativ system, en WD Caviar 200 gb (IDE)

og en Maxtor 300 gb (S-ata).

 

Problemet mitt er som følger, etter kopiering av filer og selve XP installasjonen skal begynne går dette ufattelig tregt, ingen tegn til feilmeldinger og det ser ut til at installasjonen blir ferdig og alt skal være i orden.

 

Installasjonen igår tok meg nærmere 3 timer og dette vet jeg fra tidligere at ikke er normalt.

 

Jeg får ingen feilmeldinger i BIOS, minnet er montert i riktige slots, skjermkort er montert i riktig slot.

Jeg har rett og slett ingen ide om hva som kan være galt.

 

Jeg forsøkte å se igjennom litt igår, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynne.

 

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen kunne gitt meg noen råd og vink om hvor jeg ihvertfall skal begynne.

 

mvh.

 

-H

 

 

edit : kan også legge til at all hardware fungerte glimrende før jeg oppgraderte.

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg prøvd, ble ikke noe bedre.

 

Igår tok jeg mot til meg og satte inn det gamle hovedkortet og testet da, xp-installasjonen var ferdig i løpet av 20-25 minutter, jeg tror kanskje at det kan være en defekt ide-kontroller på hovedkortet.

 

Uansett så tror jeg at jeg må sende det tilbake, utrolig flott siden jeg sikkert ikke får det tilbake før etter jul en gang. . :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...