Gå til innhold

hvor langt kan jeg presse denne AMD XP 2600+?


Anbefalte innlegg

overklokket min Athlon her om dagen,

var en 2600+ med en dårlig glacialtech kjøler.

nå kjører den stabilt som en 3000+, men hvor langt kan jeg presse denne cpuen?

til nå er det RAM hastigheten(PC3200) og kjøleren som har satt stopperen for morroa :(

men har akkurat bestilt denne kjøleren

med en 92mm vifte for å presse den yttligere, hvor langt tror dere jeg har mulighet for å presse den når jeg låner kameratens ram? (PC4200)

har forresten et Abit NFS-7 v2.0 HK.

 

orginal 1910mhz nå: 2222mhz ( FSB: 193,3 mp: 11,5 låst)

Endret av BoOt3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har akkurat samme cpu og akkurat samme hovedkort(hvilket sammentreff). For meg så er virker det som om det er hovedkortet eller cpuen som begrenser meg. Jeg kjører på 2.19ghz nå. Med en gammel bios versjon kom jeg mye kortere. Har du nyeste bios? Ramen har jeg prøvd å sette ned divideren til 5/4 (eller var det 4/5? :p ), men jeg kom ikke lenger. Derfor tror jeg hk er skylden i mitt tilfelle, siden det ble bedre etter bios oppdatering. Jeg kjører med stock kjøler... pass opp, jeg er ingen dreven overklokker, så du må ikke ta alle rådene mine for god fisk! :ohmy:

 

EDIT: For meg så hjalp det å sette opp Vcore

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har akkurat samme cpu og akkurat samme hovedkort(hvilket sammentreff). For meg så er virker det som om det er hovedkortet eller cpuen som begrenser meg. Jeg kjører på 2.19ghz nå. Med en gammel bios versjon kom jeg mye kortere. Har du nyeste bios? Ramen har jeg prøvd å sette ned divideren til 5/4 (eller var det 4/5? :p ), men jeg kom ikke lenger. Derfor tror jeg hk er skylden i mitt tilfelle, siden det ble bedre etter bios oppdatering. Jeg kjører med stock kjøler... pass opp, jeg er ingen dreven overklokker, så du må ikke ta alle rådene mine for god fisk! :ohmy:

 

EDIT: For meg så hjalp det å sette opp Vcore

5290406[/snapback]

 

 

Jeg har phoenix v.600PG bios, den har ikke satt stopper for meg enda, for meg blir det nok ikke mye annet enn temp etter at jeg låner de ram brikkene :dribble:

 

Vcore har jeg satt opp ett par hakk jeg og ja:P

Endret av BoOt3r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror PC3200 er det høyeste for Socket A. Men BoOt3r, har fått kjørt super pi med 2575MHz. Vil ha ny ram snart og forbedre kjølinga litt, så kanskje den vil gå litt lenger. Har nådd 46 sekunder i super pi.. Fornøyd med det :)

5313534[/snapback]

 

 

 

2575??!??!??!?! og ossen ram greide du dette med?:S

Lenke til kommentar
Tror PC3200 er det høyeste for Socket A. Men BoOt3r, har fått kjørt super pi med 2575MHz. Vil ha ny ram snart og forbedre kjølinga litt, så kanskje den vil gå litt lenger. Har nådd 46 sekunder i super pi.. Fornøyd med det :)

5313534[/snapback]

 

 

 

2575??!??!??!?! og ossen ram greide du dette med?:S

5381482[/snapback]

 

Hadde en Geil 1GB PC3200DDR og en Apacer 512MB PC2700DDR.. *host* Var bare noe som lå omkring :) Skal prøve med noen nye brikker

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...