Gå til innhold

Eks-arbeidgiveren min vil saksøke meg! heha..


aldrimerforum

Anbefalte innlegg

Jeg quoter mailen min til arbeidtilsynet og håper dette vil forklare saken.. :whistle:

Hei!

 

Jeg har vært ansatt på deltid ved Mix kiosk, der jeg jobbet nattevakt, annenhver helg. Dette fant jeg etterhvert ut at jeg trivdes veldig lite med, da kundetilstrømningen på en lørdagsnatt (22.00 - 05.00) ble enorm. Det ble aldri skrevet noen kontrakt på min stilling, selv om de fleste andre ansatte i kiosken så vidt jeg vet har dette. Jeg ble ansatt etter muntlig avtale, men ble aldri informert om noe oppsigelsestid eller lignende. Jeg sier senere til sjefen at jeg ikke mer ville jobbe, men han svarte da at det var en 2 måneders oppsigelsestid. Jeg er student ved NTNU og hadde allerede alt for mye å gjøre til å følge opp dette frem mot eksamen.

 

Etter en måned fant jeg ut at jeg ikke ville på jobb en helg. Jeg glemte antageligvis å si ifra at jeg ikke kom på jobb.

 

 

Nå, ca 3 uker etter dette, ringer sjefen og sier at han truer med søksmål hvis jeg ikke betaler en bonus på 3000,- som ble utlovet til en annen arbeidstaker denne kvelden.

 

 

Har han en sterk sak?

Bør jeg betale tilbake eller har jeg alt på min side mtp. at det aldri ble en skriftlig kontrakt?

 

Håper på svar! =)

 

 

Med vennlig hilsen

 

Hva tror dere? Er det noen ivrige jusstudenter her på forumet? :!:

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehmm, du kan jo bare ikke drite oppi å møte på jobb, og ikke melde fra. Tenk på de som er nødt til å jobbe mer for deg fordi at du er så fordømt lat du ikke gidder å dra deg på jobb. Du skulle for pokker meg fått sparken på dagen.

 

Men når det gjelder bonusen, så tror jeg ikke han har så veldig mye å si. Pengene er gitt ut som en bonus før eller etter dette skjedde? Hvis før kan det være at han har en liten, puslete sak, men hvis etter så vet han hva som har skjedd og dermed er det han som har drete på draget.