Gå til innhold

Formatere pcen uten XP cd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringer du Microsoft kundeservice, og sier at du har mistet cd'en osv, så sender de sikkert en ny cd i posten til deg.

Ja, du kan bruke din venn's XP cd, og din reg. nøkkel.

 

Uten Windows cd, så får du jo heller ikke lagt inn Windows, og så veldig langt kommer du ikke uten Windows cd. Du kunne ha brukt en boot diskett, og formatert via den, men da har du jo ikke noe OS etter du har formatert, og du får ikke brukt maskinen.

Lenke til kommentar
Ok. Takk for hjelpen. Skal ringe Microsoft og høre.

 

Vet ikek helt om det er lov å spørre om sånt her, men er det ulovlig å laste ned Windows XP og bruke min nøkkel? For fant nettop ut at jeg hadde bare Windows xp pro tilgjengelig, noe jeg ikke har nøkkel til.

5288863[/snapback]

Hvis det hadde vært lovlig å laste ned Windows XP hadde den antakelig ligget lett tilgjengelig på Microsoft sine sider.

 

Du må ha en CD av samme versjon som du har nøkkel til. Tror også det spiller en viss rolle om det er OEM/retail. Det sikreste er kanskje å ringe Microsoft.

Lenke til kommentar

Når noen spør om hjelp til å "formatere", da går jeg automatisk ut fra at de vil ha hjelp til å slette harddisken. Det er jo det formatere betyr: "Å slette harddisken, og klargjøre den for nye data". Mange tror feilaktig (som trådstarter) at å formatere er det samme som å slette harddisken, formatere den, og så installere Windows - noe jeg vil heller kalle "Reinstallere Windows". Tipper han som foreslo PC-Inspector tenkte det samme som meg... :ermm:

Lenke til kommentar

^^ det vil jeg også mene. de fleste Windows brukere tror at formatering betyr installer Windows på nytt.

 

men jeg skal ikke stikke hode for langt inn på dette, så jeg tror du bør ta en telefon tel Microsoft Norge og høre med de, og om du er flink i snakkesaken din så får du kanskje sendt en gratis CD.

 

men det er jo Micro$oft det er snakk om så... Lykke til.

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...