Gå til innhold

Spill-ideer til Nintendo Revolution!


Snorre

Anbefalte innlegg

Innledning:

 

Nå som Nintendo har vist oss sin kontroller har hvertfall jeg begynt å tenke litt over hvilke muligheter man har med den. Jeg se uendelige muligheter, og syntes da at en tråd om handlende spillideer til Revolution med kontroll kunne være en god ide. Jeg er veldig positivt innstillt i forhold til den nye konsollen, og tror vi kommer til å få se mange nye oppfinnsomme spill.

 

Om Kontrollen:

 

For de som ikke vet hvordan Nintendos nye kontroll fungerer kan det være verdt å ta en titt på gamer.nos egen artikkel om kontrollen, da denne vil forklare ganske mye. I tillegg er det anbefalt å se videoen (Kommer link snart). Kort oppsummert fungerer Nintendos nye kontroll slik:

 

Kontrollen fungerer som en 3D-mus. Det vil si at den oppfater alle bevegelser du gjør i et 3D rom, enten du løfter kontrollen opp, senker den, dytter den fra, trekker den mot deg, tilter den eller annet. Den vil også kunne vite hvor du sikter, slik at du kan bruke den til blant annet skytespill, eller som mus i et strategispill.

 

Videre er det muligheter for å koble til ekstrautstyr, som for eksempel en ekstra "kontroll" med analog stikke og 2 ekstra skulderknapper. Eller kanskje et skall du kan putte kontrollen oppi så du får en "vanlig" kontroll. Uendelighetene er mange.

 

Regler for posting i denne tråd:

 

For at denne tråden skal være verdt noe som helst setter følgende kriterier:

 

Hvert innlegg må inneholde minst en ide.

Dersom det brukes img-tags må bildene være maks 600 pixler brede

Kontrollen skal ikke diskuteres her, dette kan vi ta i en egen tråd

Det er lov å kommentere andres bidrag "hold det konstruktivt"

Vær nøye med dine beskrivelser, og prøv å holde en hvis lengde. Skriv gjerne historien til spillet, hvordan du lnsker grafikken skal være, hvilke onlinemuligheter spillet har osv.

Og vær så snill og ikke forsøple denne tråden med rene fan(boy) innlegg som kun går ut på å være negativ.

 

Alle spillideer som er gjennomført, og jeg finner gode vil bli postet i første innlegget slik at vi får samlet alle de beste ideene sammen. Håper på denne måten folk vil komme med gjennomførte ideer. Det er altså nå lov til å kommentere andres ideer så mye dere vil, uten selv å komme med ideer.

 

Har tenkt litt nå og kommet fram til en bedre løsning. Regler er derfor oppdatert.

 

Mine ideer:

 

Star Wars Galaxies Revolution:

 

Revolutionsaber4liten2.jpg

 

I det jeg hadde fordøyd mine intrykk om den kommende kontrolleren kom jeg til å tenke på hvordan et Star Wars spill ville vært med et slikt genialt kontrolsystem Nintendo nå vil gi oss. Bare tenk deg å selv kunne bestemme hvordan du vil svinge sabelen. Jeg er av den oppfatning at mange ville likt å kunne gjøre dette, og tror at et slikt spill kunne blitt en gigant-suksess.

 

Kontrollsystemet vil da selvsagt ta fullt utbytte av det nye systemet, noe annet ville jo vært rart. Spillet vil i hovedsak spilles med Nunchaku-kontroll-konfirgurasjon. Altså med stabdard-kontroleren og den analoge ekstra-kontrollen. Analogstikka vil da bli brukt til å gå rundt med. Sensorfunksjonene (Bevegelsen til kontrollen) vil da naturligvis styre lasersverdet(ene), og siktet når du bruker et skytevåpen. Du skyter så med triggerknappen, og de andre knappene vil bli brukt til diverse andre funksjonaliteter.

 

Spillet vil også inneha funksjonen for romflygning, som vil bli en spennende opplevelse med den nye kontrollen. Jeg ser for meg to muligheter her.

 

Enten kan du rett og slett bruke kontrollen som en joystick. Dette kan bli noe rart da du ikke har noen grunnstøtte, og ikke helt vet hvor midtpunktet er, men kan jo fungere. De fleste kjenner til hvordan man bruker en joystick, så gidder ikke å gå noe videre inn på dette.

 

På en annen side kan man jo også se for seg at kontrollen er selv skipet. Da mener jeg selvfølgelig ikke at man må vri rundt kontrollen for å ta en salto ettersom slike bevegelser kunne komme til å ødelegge armleddet ditt. Jeg ser for meg følgende bevegelser:

 

Vendre romskipets nese oppover/nedover. Dette vil bli gjort ved å vippe kontrollen oppover i større eller mindre grad. Etter jo mer du vender kontrollen oppover, jo høyere vil nesetippen til romskipetkomme.

 

Vende romskipets nese til en av sidene. Du vender kontrollens tupp mot en side. Jo mer du vender kontrollen, jo mer vil romskipet vende seg. Fungerer som i eksempelet over.

 

Tilting til en av sidene. Det du gjør her er å få romskipet til å snurre mot en av sidene slik at den kan snurre rundt og rundt, mens den kjører framover, dere forstår sikkert hva jeg mener. Jo mer du tilter kontrollen, jo fortere vil romskipet snurre.

 

Glide til en av sidene. Jo mer tu til siden du tar kontrollen, jo fortere vil romskipet glide den veien.

 

Når det kommer til historien er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal skrive. Noe sier meg at det skal innvolvere et par jedier, en sith og noen one imperial folk. Mer enn det vet jeg vel strengt tatt ikke. Ganske standard oppskrift med andre ord.

 

Spillet vil bli et såkalt MMORPG. Dette vil si at mange mennesker spiller på samme server på en gang, og deltar i grupper på forskjellige oppdrag, eller bekjemper fiendtlige grupper. I begynnelsen kan man velge hvilken art man vil være, og på hvilken planet og by man vil starte. På hver planet er det oppdrag spesielt lagt opp til de rasene som bor der, men også oppdrag andre raser kan utføre.

 

Man begynner som en noe fattig person, og skal da ved hjelp av oppdrag og diverse jobber jobbe opp en god økonomi, og gode ferdigheter. Man kan tilslutt få jobb som jedi eller andre kule ting. Man vil kunne kjøpe seg transportmidler, inkludert romskip når man med tiden får råd til slikt. Dette betyr at man kan kjøre mellom planeter, og gjerne rundt omkring i rommet om man ønsker det. Man bør dog være obs, ettersom fiender plutselig kan angripe deg.

 

Pokemon Online:

 

Nå er jeg ingen pokemin fantast. Faktisk har jeg spillt svært få pokemon spill som det er. Dog ser jeg potensialet i en slik tittel. Jeg fortsetter nemlig med en mmorpg-tittel til. Jeg vet ikke hvorfor, men det kan vøer fordi jeg synes slike spill høres interessante ut.

 

Som tittelen sier vil dette altså bli et mmorpg, der man får muligheten til å leke seg med pokemon. Du starter opp som en trener i en liten lokallandsby, og får begynne med en liten søt pokemon. Du kan selv velge hvilken landsby du vil begynne i, og hver av disse vil ha sin historie osv.

 

Karakteren din vil du selv velge utsende på. Du velger kjønn, alder, hårfrisyre (farge) osv. Det bør være muligheter for å konfirugrere karakteren slik du vil. Målet er at alle karakterene skal se så ulike ut som mulig, da to helt like karakterer alltid er kjipt.

 

Når du har startet opp i din landsby, og fått din pokemon blir du tildelt ditt første oppdrag. Gjennom dette oppdraget vil du bli tatt igjennom hvordan kontrollsystemet fungerer, og hvordan du holdrer oversikten over forskjellige ting. Når du har gjort dette oppdraget står du firtt til å gjøre hva du vil. Det vil dog lønne seg å gjøre oppdrag da du vil få belønning for disse.

 

I kjent pokemon stil vil du kunne delta i konkkuranser og vinne forskjellige merker. Det vil finnes mange av disse. De forskjellige konkurransene vil bli holdt rundt om den store verdene så dersom du ønsker å oppnå et spesiellt merke har du en lang reise foran deg.

 

Konkurransene vil bli holdt mot andre spillere. Det vil si at du spiller mot andre mennsker. Dette vil gjøre konkkuransen mye mer morro, samt skape en mer smart konkurrent. bare tenk hvor dum AI-en for det meste er. Man kan prøve seg så mange ganger på hver konnkuranse man vil, men det må gå minst en uke mellom hver gang. Kanskje mindre.

 

I spillet kan man også opprette såkalte guilds eller klaner om du vil. Disse vil da kunne få sitt eget hovedkvarter og visse fordeler. Lagspilling skal lønne seg. Man kan også gå sammen i parties, om man ikke ønsker å spille i klan. Disse parties-ene eller gruppene vil da fungere som et lag helt til man ønsker å ikke delta. Fungerer som i World of Warcraft for de som har spillt det spillet.

 

Spillere kan også sette opp egne turneringer på såkalte free stadiums. De som har høyest erfaring vil ha førsteprioritet på disse banene, for å forhindre at noen som ikke har helt greie på spillet gjør noe dumt. Det vil også ordens slik at enkelte baner er reservert for lavere erfaring slik at det finnes free stadiums for alle nivåer.

 

Eller fungerer det hele enkelt og greit som pokemon-verdenen gjør, omtrent. Kontrollsystemet har jeg ikke gjort meg opp en mening om enda, men prøver å pønske ut noe smart noe.

 

World of the undead:

 

Dette spillet vil være et fps/tps. Historien vil være rimelig enkel. Verden har blitt tatt over av de udøde. Menneskene lever nå i skjul og i dårlige kår. Hovedpersonen du blir født inn i denne elendigheten menneskeheten lever i, og blir som ungdom aggresiv og hevngjerrig. En dag i tjueårsalderen bestemmer du deg for å bekjempe de udøde. Du skal nå finne ditt første våpen. Hele denne sekvensen vil bli presentert som en film.

 

Det er etter denne filmen spillet starter. Du står nå i et forholdsvis stort rom,.Du vil nå bli introdusert for alle mulige kontrollene for bevegelse, og for å se rundt. Videre vil spillet innstille sensitiviteten som passer deg utifra hvor mye og hvor fort du beveger kontrollen. Dette vil gjøre at du finner spillet perfekt. Du kan senere stille inn på sensitiviteten via valgmenyen.

 

Du blir nå fortalt at du skal finne en skyter og en kniv. Du får beskjed om å oppsøke "sett inn navn her", da han kanskje vet hvor du kan finne noe slikt. Du blir så overlatt til deg selv. Du vil ha et typisk slags minimap/kompass på skjermen som viser deg i hvilken retning mannen du skal finne er. På veien kan du midlertid besøke så mange som du vil.

 

Når du til slutt har funnet skyteren og kniven din vil du bli introdusert for hvordan du skal bruke dem. Igjen vil maskinen stille sensitiviteten etter hvordan du beveger kontrollen. Du blir så fortalt at du skal gå ut av hulen og oppsøke din sjebne.

 

Det er her morroa begynner. Du havner ut på en kirkegård (ironisk nok :whistle: ) I det du kommer ut vil du bli overfalt av hundre zombier. DIsse er dog såpass "evneveike" at du ikke skulle ha noen problemer med å ta dem. Det blir reneste slakteriet. Og det er dette spillet går ut på. Du skal slakte zombier og andre udøde i fleng.

 

Etterhvert som du kommer deg videre vil du få nye våpen, bedre erfaring osv. Erfaringen fungerer på følgende måte. Du har en erfaringsgrupper som tilhører hver sin våpenklasse. Jo mer du foreksempel bruker en kortkniv, jo bedre kortkniver kan du bruke, som igjen gir en bedre gjennomsnittlig skade. Dog vil du nå bli stiltt opp mot dine egne "skills". Du styrer alle kniver, sverd osv. helt etter dine egne bevegelse. Dersom du velger å stikke zombien i det ene øyet så går det fint ann. Da kan du foreksempel stikke ut begge øynene på en zombie slik at han ikke ser deg. Men zombien vil fortsatt høre deg, og bevege seg etter deg på den måten.

 

Dersom du tar et sverd og kapper av ham det ene beinet vil han ente hinke videre mot deg eller falle ned på bakken. Faller han ned på bakken vil han slepe seg mot deg. Du har friheten til å kappe av alle lemmer og kroppsdele du vil. Enten du stikker ut øynene, kapper av ørene, skjærer opp magen, kutter av armer ben eller hode. Jeg kan se for meg hvordan det er å massakrere hundrevis av zombier med motorsag eller samuraisverd.

 

Spillet vil ha noen faste oppdrag du må utføre for å runne spillet, men det finnes haugevis av sideoppdrag, og du kan bevege deg fritt. For å begrense omfanget litt vil historien ta sted i en eller to byer, der hovedbossen befinner seg i den ene byen. Disse byene vil i midlertid bli store. Ned andre ord omtrent som Morrowind.

 

 

Sett inn tittel for fantasyspill her:

 

Og her snakker jeg om enda et mmorpg. Jeg må desverre bare ha det. Men spillet kan lett oversettes til et enspiller spill. Spillet vil ta plass i en verden som ligner mye på den vi kjenner fra Ringenes Herre og diverse rollespill. Med andre ord full av dverger, alver, orker, mennesker, halflings (hobitter) ol.

 

Du kan selv velge hvilken rase du vil være, og har disse å velge mellom:

 

Halfling (Hobitt): Denne rasen ligner mye på mennesker, men er som navnet tilsier omtrent på størrelse med et halvt menneske. Halflingene er lubne med mye hår på føtter og ben. De er ikke særlig eventyrlystne, men har god sans for samfunnsstyring. Halflinger er dårlige svømmere, og kan derfor ikke holde seg i elver, vann særlig lenge av gangen. Halflinger er mestere på økonomi og har derfor handelsferdigheter langt over andre raser. Videre er de lette på foten og utgjør derfor gode snikere og tyver.

 

Skogalv: Skogalvene bodde lenge for seg selv i bortgjemte skoger menn bare hadde hørt om i gamle eventyrviser. En dag ble de midlertid truet av onde makter og måtte alliere seg med menneskene. Skogavlene er mest kjent for sine gode bueferdigheter. De er de fineste skytterne i hele den vide verden. De er dessuten utmerkede jaktere, og er derfor meget flinke til å skaffe seg mat på reiser. De kan dessuten også litt magi. Skogalvene lever i et med naturen, og er derfor veldig gode stifinnere, og kan dessuten kommunisere med dyrene.

 

High elf: Høyalvene lever side om side med menneskene, og har gjennom lengre tider blitt ytterst lojale mot dem. Høyalvene stammer langt tilbake fra skogalvene, da en gruppe skogalver dro for å bosette seg sammen med menneskene. De har derfor ikke den samme mystiske auraen over seg. De har også glemt den magien og de ferdighetene naturen har gitt dem. De har fortsatt utmerkede bueferdigheter, og har fått større slagkraft og tekniske kunnskaper gjennom sitt forhold med menneskene.

 

Menneskene: Menneskene bor som sagt side om side med høyalvene. Menneskene er grådige skapninger noe som gjennom historien har satt sine spor. Til tross for dette har de utviklet et sivilisert samfunn, og er eksepsjonelle lærenemme. Menneskene har utviklet avansert teknologi som andre raser bare kunne drømme om å ha. Menneskene er dessuten ganske sterke og relativt hurtige skapninger. Mennesker er de beste svømmerne og har overlegne båter.

 

Orkene: Orkene er en rase full av ære. De hedrer sine forfedre, og lever stort sett et stammeliv. De lar ingen gå i veien for seg, og slakter nd hvem som helst til den siste av dem er død. Orkene er den sterkeste rasen og kanskje den mest blodtørstige av dem. De kan også gå berserk under de rette omstendigheter. Dette gjør at de får uante mengder krefter.

 

Trollene: Trollene er ikke som de vi kjenner fra Norges kulturhistorie, men heller som de smidige og relativt små trollene (sammenlignet med de store norske). Om du har spillt World of Warcraft eller en av Warcraf-spillene vet dere nok hva jeg snakker om. De er svært flinke med spyd, og har en superb utholdenhet. De tåler dog ikke så godt solys, og trives derfor best i skyggen og mørket. Trollene kan og forvandle seg til stein skulle de få behovet for det. Trollene er orkenes nærmeste allierte, og de er svært avhengig av dem.

 

Udyrene: Udyrene er rovdyr som har blitt utsatt for en magisk forbannelse av onde makter. De bærer ikke våpen, men kan til tross for dette utføre stor skade. Udyrene har kanskje den beste utholdenheten i spillet, og er de raskeste. Uten hest eller andre ridedyr har man ingen mulighet til å løpe fra dem. De opptrer gjerne i grupper, men kan ofte også komme alene. De trives godt i høyt gress og i skoger.

 

Kommer minst en rase til så vidt jeg kan tenke meg. Men er ikke helt sikker enda ;) Spillet vil bli forholdsvis stort med tanke på kartstørrelse. Dette vil muliggjøres ved å dele kartet inn i svært store soner.

 

I begynnelsen av spillet vil du bli bedt om å velge foretukket rase. Dersom en det er veldig mange spillere på en rase kan det hende at du blir bedt om å velge en annan rase for å gjevne ut spillet en del. Du vil bli forklart fordelen, ulempene og historien til hver av de forskjellige rasene. Du kan også lese historien til dem om du ønsker dette.

 

Når du har valgt foretukket rase vil du få en innføring i kontrollsystemet. Hos mennesker og lignenede humanoide rasene vil det fungere slik: Spillet bruker nunchuk kontrollsystem. Du beveger deg med analogstikken. For å se deg rundt kan du holde inne en av knappene på kontrollen og samtidig bevege kontrollen.

 

Når du bruker sverd beveger du kontrollen slik du ville kjempet med et sverd. Dette avhengeiger av hvordan du har innstillt sensivitet osv. Dersom du ønsker å kaste sverdet i noen holder du inne A-knappen sikter på personen og så trykker du B. Det samme gjelder for kniver, spyd osv.

 

For buer siter du der du vil skyte. Så holder du inne B (skyteknappen under på kontrollen) drar kontrollen bakover slik du ville gjort det med en virkelig pil, og slipper B-knappen igen for å la pilen fare inn i offeret ditt. Du kan da avgjøre hvor hardt du skyter pilen ved å dra kontrollen/pilen mindre bakover (buestrengen er da mindre stram).

 

Spillet vil inneha omtrentlig det samme erfaringssytemet som The Elderscrolls 4: Oblivion som ser meget bra ut. Våpenene er som i virkeligheten delt inn i klasser. Du har kortsverd, langsverd, spyd, kastespyd, kortbue, langbue, corssbow osv. Jo mer du bruker en av klassene, jo mer erfaringspoeng vil du få i denne klassen. Du kan da bruke våpen i den klassen som krever mye erfaringspoeng, og du vil få en gjennomsnittlig høyere skade.

 

Spillet vil inneha et hitbox system langt bedre enn de fleste spill idag har. Dette for å gjøre det veldig avgjørende hvor du treffer en fiende. Dersom du treffer med en pil gjennom hodet til en fiende. Da er han konstant død. Dersom du treffer hjelmen vil fienden på det værste besvime og få en kul av støtet, men ikke dø.

 

Dersom du hogger av benet til en fiende vil denne fienden ikke kunne gå, og få en synkende helse grunnet blodtap. For at spillere ikke skal bli så alt for frusrerte kan man velge å bare dø dersom man har fått en såpass stor skade som å miste bein eller armer osv.

 

Man kan kjøpe seg nye våpen, mat, rustninger osv. Spillet vil bli svært ommfattende. Og selvfølgelig en kjempesuksess.

 

The Hospital (eller noe lignende):

 

Nå kom jeg over en meget god spillide på Nintendo-forumet og vil derfor ikke ta all æren selv, men jeg tenker å lage min egen forbedrede versjon. Så det blir ingen oversettelse av den allerede eksisterende ideen ;)

 

Dette spillet går ut på at du skal være med på operasjoner av forskjellige slag. Du begynner som lærling og tar deg av ting som å sy sammen sår. For eksempel dersom noen ahr fått seg et kutt ol. Etter hvert som du mestrer disse enkle oppgavene bedre og bedre vil du bli tilbudt å lære deg mer avanserte operasjonsteknikker, for så å kunne delta på mer omfattende operasjoner.

 

Jeg ser for meg at du etterhvert er med på amputasjoner, hjernekirurgi, hjertettansplantasjoner og lignende. Spillet vil komme med en omfattende enspillerdel, samt en grei flerspillerdel.

 

I enspillerdelen er det en historiemodus, der du gjør omtrent slik jeg forklarte overfor. Du er en lege i et stort virutelt sykehus, og må gå fra sted til sted (Noen ganger nesten løpe). Mens du er på personal møte kan det plutselig dukke opp en mann med skuddskader eller andre skader. Da må du hive deg videre i en fei, og komme deg til operasjonen.

 

I tillegg til historiemodus vil du kunne delta i "custom-games". Enten ferdiglagde eller noen du har lagd selv. Det vil si at du selv kan bestemme hvilke skader pasienten skal ha, hvor god helse pasienten generelt er ved osv. Dette betyr at du kan øve deg godt.

 

Multiplayeren vil bli omtrent lik som Custom-games i singleplayer, bortsett fra at du sammarbeider med andre folk. Dette var vel det jeg kunne tenke meg av et slikt spill. Spillet vil da selvsagt få 18+ aldersgrense ;)

 

Orker ikke å skrive mere nå. Kommer mer seinere.

 

 

 

Flere ideer kommer etterhvert. Imens venter jeg spent på det dere har å tilby.

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilspill

Vend kontrollen slik at den blir en NES-kontroller. A blir håndbrekke og B bremse. Gass gis ved å tippe kontrollen fremover. Styre gjør du ved å vendre høyre og venstre. D-padden kan brukes til ekstra funksjonalitet som å velge mellom kameramoduser.

 

Ikke noen god ide kanskje...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Super Monkey Ball

 

Super monkey ball spill der man kun kontrollerer ved å vippe kontrollen.

 

Fightingspill

 

Fightingspill der man styrer karakteren ved å peke hvor den skal gå, vipper den opp for å hoppe, ned for å dukke, tilbake for å dodge, slag spark styrer man ved å holde inn en spes knapp, og styre kontrolleren i retningen du vil slå/sparke.

 

 

 

Er motstander av spill der kontrolleren feks er baseballkølle og du må gjøre store bevegelser, ser mer på den som en pekeenhet.

 

Edit:

Kazuo: er det så vanskelig følge reglene for å poste i denne tråden? blir jo bare rot.

 

Men når du skal ta det opp, så skjønner jeg ikke at så mange sier det, det er jo som en mus bare til konsoll.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Hvor lenge gidder man å stå å veive med armene som et sverd? Ikke lenge. Tror flere kommer til å ty til den tradisjonelle kontrolleren etterhvert. Det å ligge i sofaen å game er viktig. Men kanskje man kan bytte på...?..

Har lest at mange utviklere har mange gode og merkelig ideer så det kan bli interessant.

 

Forslag: Som med Buzz-spillet kommer det fire (eller flere) sensorer med et fightespill. Man fester disse på armer og bein og begynner å hoppe. Akrobater har naturligvis en fordel her :). Det blir som MC.

Lenke til kommentar

Sex spill......

 

Vel japansk konsoll med japansk tilbehør.

 

Følger med et type undertøy/strap-on der man kan feste kontrollen. For så å "pumpe" i vei. Dette ville skap en sexpill-experience vi aldri før hadde sett maken til. Vi kunne brukt kontrollen til alt slags redskaper. for å nevne noen: dildo, pisk og noe til å smøre vesker utover dama.....

 

Nå må det sies at for å få fult utbytte bør det være litt god grafikk på spillet. Ingen pixel puling her. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde følt meg rimelig idiotisk i den situasjonen. Men jeg ser jo at noen absolutt kan ha nytte av det.

 

Nytt Forslag:

 

Brettspill med terning. Terningen er full av punkter som sender koordinater til maskinen, som igjen animerer en terning på skjermen.

5292421[/snapback]

 

Spille brettspill på en konsoll :roll: Hvorfor ikke bare spille brettspill da? og hvorfor i alle dager skal et tvspill fungere som et brettspill med terning?

 

Høres ut som en idé der det eneste man gjør er å bruke en feature til noe ubrukelig.

Lenke til kommentar

Symfoniorkester

 

Et ubegrenset antall personer spiller sammen på alle tenkelige instrumenter. Én person er dirigent og alle andre i samme orkester får opp instrukser på sin skjerm, noe alá DDR.

 

Mange forskjellige modes.

- Symphony-battle: 2 eller flere orkester spiller mot hverandre med en felles feilkvote.

- Enduro: Spille feilfritt lengst mulig. Orkesterverdenens Le'Mans. Single eller multiplayer.

- osv

 

Mulighetene er uendelige, men det som så absolutt må være med er en storymode, hvor man naturligvis må bevise sin dyktighet for å rykke oppover i gradene i orkestermiljøet. Man kan f.eks. starte som gatemusikant, tjene penger til nytt instrument, pup-til-pub-musiker, etc. helt til man til slutt spiller solo i Royal Albert Hall (eller hva den nå heter). Co-op hadde vært interresant.

Lenke til kommentar
Symfoniorkester

 

Et ubegrenset antall personer spiller sammen på alle tenkelige instrumenter. Én person er dirigent og alle andre i samme orkester får opp instrukser på sin skjerm, noe alá DDR.

 

Mange forskjellige modes.

- Symphony-battle: 2 eller flere orkester spiller mot hverandre med en felles feilkvote.

- Enduro: Spille feilfritt lengst mulig. Orkesterverdenens Le'Mans. Single eller multiplayer.

- osv

 

Mulighetene er uendelige, men det som så absolutt må være med er en storymode, hvor man naturligvis må bevise sin dyktighet for å rykke oppover i gradene i orkestermiljøet. Man kan f.eks. starte som gatemusikant, tjene penger til nytt instrument, pup-til-pub-musiker, etc. helt til man til slutt spiller solo i Royal Albert Hall (eller hva den nå heter). Co-op hadde vært interresant.

5296283[/snapback]

 

Meget god ide faktisk. Jeg likte den veldig godt, noe som kanskje har med at jeg selv er veldig glad i å spille på piano/flygel. Jeg ser for meg mulige instrumenter som strykeinstrumenter, trommer, trombone, og noen andre blåseinstrumenter, og selvfølgelig også dirrigent. Dersom du utdyper storymoden litt, og kanskje sier noe om hvordan kontrollen skal brukesvil jeg garantert sette den opp i første innlegg. Du kan jo også kanskje lage et bilde, hvis du kan litt bilderedigering. Eventuelt kan jeg gjøre det.

Lenke til kommentar

La til en ide om en zombie-killer. Ønsker konstruktiv tilbakemelding. Forresten... Så et veldig greit eksempel på hvordan en kunne forklare hva de forskjellige knappene og egenskapene ved kontrollen skulle gjøre på nitendoforumet. Ved å lage en farge rundt aktuelle knappen/tingen og så ha tekst i samme farge som beskrev hva den gjorde, kunne man enkelt beskrive det.

 

Skal kanskje prøve meg på noe lignende.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Har nå ferdigstilt enda en spillide. Synes det ble litt lite av spillideer fra dere andre brukere. Ingen som har nok kreativitet? Jeg ønsker å se spillideer fra dere folkens!!

Jeg skal se om jeg ikke fortsatt kan sette opp visuelle forklaringer av kontroller. Må bare finne noen fine bilder av kontrollen først ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...