Gå til innhold

prossesor til geforce 7800 gt?


eladmir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må jo ha en CPU som greier å mate GPU med nok data, for at ikke CPU skal bli flaskehals tror jeg du må som minimum ha en 3500+ Man vil jo ikke at CPU skal jobbe livet av seg heller bare for å mate GPU med data, man vil helst at den skal kunne gjøre andre ting utenom, og bør derfor kanskje velge en høyere modell.

(Jeg er ikke helt sikker på om dette stemmer, men min erfaring tilsier at 3200+ Kan bli noe svakt.)

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Det kommer ann på.. Det er som de sier 3500+ eller høyere. Dersom du går for to prosessorer, sikrer du at maskinen takler trafikken mellom GPU, CPU og resten av systemet (Windows tar sitt det også). Jeg ville ha gått for å oppgradere CPU og evt. puttet inn noe mere kjapt RAM (dersom du "bare" har 1024) siden det er ett 7800 kort.

Lenke til kommentar

Hvis du tar en X2 3800+ så tilsvarer det 2 stykk 3000+ kjerner, og siden de fleste spill i dag ikke støtter dobbelt kjerne CPU, så blir dette litt i minste laget.

 

En vanlig 3800+ fungerer meget bra med 7800 GT, men å kjøre 7800 GT i SLI så blir den litt svar, merker det selv.

 

Men som andre nevnte, mer ram er også noe å tenke på, gikk fra 1 GB til 2 GB selv, og hakking osv i Battlefield 2 forsvant med en gang. Har du for lite minne, så vil spillene bruke harddiskene til å lagre på. Harddiskene er det tregeste du har i maskinen, så derfor vil hakking skje når man trenger mye ny informasjon. Så 2 GB er anbefalt, spesielt når man kjører med grafikk som 7800 GT og høyere har evnen til å lage.

 

Ett tips kan være å velge en Opteron CPU for socket 939, den er litt billigere, klokker vist mye mye bedre, og kommer som standard med mer L2 cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...