Gå til innhold

Dyrt å bestille via play.com?


ostenxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eneste er vel 25% moms.

med mindre de sender den med lavere verdi påskrevet da :)

5286090[/snapback]

Det har de ikke lov til, og det gjør de ikke.

Som du sier kommer det 25% mva i tillegg, og fortollingsgebyr (siden verdien er over NOK1000 kan det ikke benyttes forenklet fortolling, så gebyret er på NOK170, eller 175 pga prisøkning hvis den kommer etter nyttår).

Uansett, billigere hos Amazon UK, der den kommer på £104 med frakt etter at de har trukket lokal, britisk mva/VAT. Er pakka stor/tung nok er det mulig de oppgraderer frakta til kurér uten at det koster deg noe ekstra, og da øker jo sjansen for at den er framme før nyttår (avhengig av hvordan den kommer inn til landet kan dettil og med tenkes at selve fortollinga er inkluder i tjenesten, så det "bare" blir 25 %mva i tillegg).

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Når noe som kjøpes fra utlandet koster over 200kr, må du betale 25% av summen pakken koster i tillegg til 70kr for fortollinga. Når det passerer 1000kr må du betale 150kr for fortollinga i tillegg til momsen.

Utover det må du ikke betale noe. Play sender fraktfritt. :)

 

OBS: Jeg har opplevd at når jeg har bestilt filmbokser fra Play.com, har jeg fått dem i mer eller mindre ikke-så-veldig-bra stand. Flere ganger har det vært riper og sprekker i pakken.

 

Er du en som ikke tåler slikt råder jeg deg til å ikke bestille fra Play.com.

 

EDIT: Njål var før meg.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
(...)

OBS: Jeg har opplevd at når jeg har bestilt filmbokser fra Play.com, har jeg fått dem i mer eller mindre ikke-så-veldig-bra stand. Flere ganger har det vært riper og sprekker i pakken.

 

Er du en som ikke tåler slikt råder jeg deg til å ikke bestille fra Play.com.

 

EDIT: Njål var før meg.

5286155[/snapback]

 

Jeg har bestilt rundt 10 bokser fra Play, og ingen av de hadde tegn til slitasje. Så jeg fraråder ingen å bestille samlebokser hos Play.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt rundt 10 bokser fra Play, og ingen av de hadde tegn til slitasje. Så jeg fraråder ingen å bestille samlebokser hos Play.

5286453[/snapback]

Uheldig med behandling underveis, eller at varen har kommet inn litt slitt på lager (både Play og Amazon, og de fleste andre større aktørene i det britiske markedet tar inn overstock fra andre selskaper og selger på salgene sine) kan skje alle.

 

Eneste problemet ved å bestille box sets fra Play er at det, som nevnt over, ofte vil være billigere å bestille fra Amazon UK (gjelder særlig ting rundt, eller over £18), særlig hvis varen ikke er del av et butikk-spesifikt salg.

Lenke til kommentar
Play solgte en piratkopiert versjon og feilprodusert versjon av et dataspill til meg en gang. Bortsett fra det, har jeg ikke hatt noen negativ erfaring med dem om slitasje o.l.

5286905[/snapback]

Hehe, Rome: Total War, var det ikke? De skværet jo opp da, og du fikk en ny disc. :)

 

Play er utrolig gode på service. Har du problemer med noe gjør de alltid hva de kan for å hjelpe!

 

Jeg har veldig, veldig ofte fått skadede bokser fra Play.com. Fra Amazon får jeg mer eller mindre aldri skadede filmer. Selvfølgelig blir det jo som oftest skader på grunn av posten, men jeg synes Play sin innpakning av og til kan være veldig dårlig. Noen ganger sender de i bobleplast-brev, og andre ganger pakker de det bare inn i noe syltynn papp. Er ikke bare bokser jeg har fått skadet, men har også fått flere vanlige filmer med mildt sagt knuste cover.

Lenke til kommentar

Joda, det var Rome: Total War. Jeg fikk faktisk pengene tilbake når jeg ba om det etter at andre forsøk mislyktes, så det skal ikke stå på den type kundeservice. Men det var dårlig av dem i det hele tatt å ha piratkopier, da. Play er uansett en favoritt i min bok, selv om utvalget ikke er allverdens.

Lenke til kommentar
Joda, det var Rome: Total War. Jeg fikk faktisk pengene tilbake når jeg ba om det etter at andre forsøk mislyktes, så det skal ikke stå på den type kundeservice. Men det var dårlig av dem i det hele tatt å ha piratkopier, da. Play er uansett en favoritt i min bok, selv om utvalget ikke er allverdens.

5287048[/snapback]

 

Hvor er utvalget størst?

Lenke til kommentar
Hvor er utvalget størst?

5288837[/snapback]

Amazon slår det meste. DVDpacific har bra utvalg på filmer og om du leter etter noe sært så er ebay en god side.

5288846[/snapback]

To ting:

Det er vel greit å få med at Amazon ikke bare er Amazon, det er:

Amazon.com (den opprinnelige, amerikanske Amazon, på dvd R1NTSC/US,), Amazon.ca (Canada, R1NTSC/CA, stort sett, men ikke alltid samme utgivelser som de amerikanske, noen selskaper gir ut med splitt engelsk/fransk cover), Amazon.co.uk (England, R2PAL, samme utgivelser sm f.eks Play i 99.9999% av utgivelsene), Amazon.de (Tyskland, R2PAL, dyr frakt, har også en østerriksk underside), Amazon.fr (Frankrike, R2PAL, dyr frakt, ofte bra spesialversjoner), Amazon.co.jp (Japan, R2NTSC).

Med unntak av Amazon Japan (pga annet sett skrifttegn) deler alle Amazon'ene database, så har du laget konto ett sted kan du logge inn på de andre. Alle har jevnt over svært god kundebehandling, England og Japan kanskje best.

I tillegg har Amazon en kinesisk side tilsluttet (eneste jeg ikke har bestilt fra), og mener å huske at det er ting som tyder på at det kommer en australsk Amazon etter hvert.

 

Ebay: Kan finne mye spesielt, ja, men kan også lett ende opp med å betale overpris for en kopi.

Lenke til kommentar

Vær også obs på at Amazon trekker fra lokal mva i de landene de har dette (England, Frankrike, Tyskland og Japan), noe som gjør at prisen blir lavere enn den du ser på site'n.

De opererer også med "enhetspris" på dvd-frakt i alle butikkene; En enhet har samme fraktpris, uansett om det er en singel-dvd eller et 24-discs boks-sett.

Lenke til kommentar
Men så får vi jo alltids frakt med i tillegg da, så det veier som oftest opp for VAT'en som forsvinner. Noen ganger blir det billigere enn prisen du ser på siden, noen ganger bittelitt dyrere.

Spill har forholdsvis høy frakt-pris fra Amazon (i allefall den i england - Bortimot 50-60kr).

5291485[/snapback]

Trodde det vi befattet oss med her var film?

Fraktpris for første dvd-"enhet" er £1.88 fra Amazon.co.uk, VAT er 17,5%, så da vil titler som koster fra rundt £11 ende opp på mindre enn pris på siden, og man vil spare mer jo dyrere dvd'en/boks-settet er. På titler som ligger rundt den norske mva-grensa vil man spare relativt mye, siden mva bare tilkommer hvis prisen før frakt er over NOK200.

Lenke til kommentar

Det er nok sånn at i 99% av tilfellene er det korrekt satt opp hvor mange tekster det er. Noen ganger kan man være "heldig" og få oppført et mindre antall tekster enn hva som faktisk er på filmene, men som aller oftest er det temmelig korrekt oppført. Der hvor det ikke står noe som helst om subtitles er det som oftest fordi det ikke er noen på filmen.

 

BTW: Joda, Njål, vet jo at dette er et film-forum. Bare nevnte det som et tillegg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...