Gå til innhold

Nose Job, yay or nay?


Gef

Anbefalte innlegg

Var hos legen for 2 år siden (2003) og skulle sjekke nesen min. Har vært så forbannet å bli født med en skjev nesevegg som ikke vil rette seg. Så jeg var inn til sjekk hvor jeg fant dette ut. Jeg trodde det var en konstant forkjølelse, men det var jo ikke tilfellet.

 

På grunn av den skjeve veggen, må jeg ligge med åpen munn om nettene for å ikke bli kvalt. Dette resulterer i endel sikkling på puta og snorking som både er ekkelt og plagsomt. :p

 

Legen sa han skulle kalle meg tilbake om noen år for å se om neseveggen har rettet seg opp. Fikk brev nå på fredag om at han vil ha meg inn igjen for å se på den 22/12/2005.

 

Det som er greia nå er at nesen ikke har forrandret seg en smule. Den er nok like skjev, og jeg er like tett som før. Så jeg må nok gjennomføre NJ (nose job), faaan.

 

Noen som kan forklare meg hvordan det blir utført? jeg må vurdere om det er verdt det :p

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er verdt det, er ikke sikker på hvordan de gjør det, men uansett om du kommer til å ha smerter etter selve operasjonen er det verdt det.

 

Jeg knakk nesa på byen etter en diskusjon, og blei helt tett i det ene neseboret, men jeg slapp heldigvis å operere fordi de klarte å knekke den tilbake... merker fortsatt litt at det er noe tettere på den ene siden til tider, men ikke no problem.

 

Du må jo nesten avgjøre det selv om du syns det er verdt det, men jeg hadde gått for operasjon... så får du heller knaske piller som faen etterpå :D

Lenke til kommentar

hehe :D

 

Har hørt (vet ikke om det stemmer) at de skal skrelle av huden på nesen og bruke sag eller en slags pinne og hammer for å knekke nesen min.

 

:cry: jeg kommer til å bli dopvrak med smertestillende hvis dette stemmer

 

Mulig det er verdt det, tror ikke dama liker så godt at jeg sikkler i senga :dribble:

Lenke til kommentar
Kanskje det er derfor jeg aldri har klart å puste skikkelig med nesen. Sikling på puten tror jeg uansett jeg ikke blir kvitt, jeg har en merkelig munn, som er konstruert for å være åpen, men å kunne puste gjennom nesen hadde kanskje ikke vært så dumt.

5285702[/snapback]

hold en finger under nesen din. Pust ut med nesen (ikke blås ut hardt). Kommer det mer luft ut av det ene neseboret, er det andre tettere dvs. mest sansynlig skjev nesevegg.

 

Snorker du?

Lenke til kommentar
hold en finger under nesen din. Pust ut med nesen (ikke blås ut hardt). Kommer det mer luft ut av det ene neseboret, er det andre tettere dvs. mest sansynlig skjev nesevegg.

 

Snorker du?

5285712[/snapback]

Bare det ene nesteboret det kommer lurt ut av i det hele tatt. Jeg er ikke forkjølet, så det skal ikke ha noe å si nå. Snorker gjør jeg visst nok også. :) Nå har jeg omtrent klippekort hos legen, så jeg får spørre neste gang jeg er der.

Lenke til kommentar
Tipper de kommer til å dunke og herje gjennom neseborene dine! Sikker smertehelvette etterpå, men så blir det så bra så til slutt:):)

5285705[/snapback]

det er det at de kanskje må skrelle av huden min på nesen for å komme til som skremmer meg. Jeg kan liksomt ikke bare løpe mot en vegg og brekke nesen selv, de må av med huden og la den henge ned på kinnet mitt under operasjonen. Bare jeg ikke svelger hudbiten :dontgetit:

 

mommy :cry:

Lenke til kommentar
Bare det ene nesteboret det kommer lurt ut av i det hele tatt. Jeg er ikke forkjølet, så det skal ikke ha noe å si nå. Snorker gjør jeg visst nok også. :) Nå har jeg omtrent klippekort hos legen, så jeg får spørre neste gang jeg er der.

5285729[/snapback]

Du burde nok få det sjekket ja. Siden du er 18, er du ferdig utviklet i nesen. Dermed kan du ta operasjon nå.

Da jeg var inn for sjekk (i 2003) var jeg ikke 18, dermed måtte jeg vente og se det ann.

Lenke til kommentar

Omtrent hvor lang tid kommer du eventuelt til å bruke på å «komme deg» etter operasjonen? De fleste synes vel det i ettertid har vært verdt det ved slike operasjoner (altså, generelt operasjoner som gjør ting enklere og bedre i hverdagen, denne spesifikke aner jeg ingenting om, for å ha presisert det), selv om det unektelig er en tung overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Omtrent hvor lang tid kommer du eventuelt til å bruke på å «komme deg» etter operasjonen? De fleste synes vel det i ettertid har vært verdt det ved slike operasjoner (altså, generelt operasjoner som gjør ting enklere og bedre i hverdagen, denne spesifikke aner jeg ingenting om, for å ha presisert det), selv om det unektelig er en tung overgangsperiode.

5285776[/snapback]

Jeg har hørt snakk om 4-6 uker til å komme seg. Vet ikke helt om jeg skal vente med å gå med klovnenese før sommeren, eller om jeg skal spasere i gangene på skolen med overdimensjonert klump i fjeset :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...