Gå til innhold

Program til å lage DVD menyer


therese84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting til.. jeg har jobbet med Adobe Premiere med en film som er ca 45min lang. Hva skal jeg gjøre nå for å få denne klar til å legge inn i Ulead DVD? Når jeg prøver Export Movie får jeg beskjed om at jeg ikke har nok plass eller noe i den duren? kan ikke skjønne dette da harddisken har 40gb ledig plass? kan dette stemme? Hva skal jeg da gjøre?

Lenke til kommentar

Kva du eksporterer som? Det beste er nok å eksportere som DV AVI (det er det som er "standard" når du vel Export Movie. EDIT: Er forresten kanskje det siste formatet du eksporterte til som er fyrsteval. For å stille inn på DV AVI, gå til Settings i Export Movie-vindauget, og vel Microsoft DV AVI under File Type.). DV AVI tek ca. 13GB/time, so fila di vil då verte ca. 9BG.

 

Det som kan vere årsaka, er at harddisken din har FAT32 filsystem. Det takler ikkje filer større enn 4GB. For å ha filer større enn det, må harddisken ha filsystemet NTFS. Om det er det some er årsaka, må du formatere disken til NTFS.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Kva du eksporterer som? Det beste er nok å eksportere som DV AVI (det er det som er "standard" når du vel Export Movie. EDIT: Er forresten kanskje det siste formatet du eksporterte til som er fyrsteval. For å stille inn på DV AVI, gå til Settings i Export Movie-vindauget, og vel Microsoft DV AVI under File Type.). DV AVI tek ca. 13GB/time, so fila di vil då verte ca. 9BG.

 

Det som kan vere årsaka, er at harddisken din har FAT32 filsystem. Det takler ikkje filer større enn 4GB. For å ha filer større enn det, må harddisken ha filsystemet NTFS. Om det er det some er årsaka, må du formatere disken til NTFS.

5301306[/snapback]

 

 

Takker! Akkurat det jeg trengte å vite! Har gjort om til NTFS og da gikk alt glatt! også synes jeg det gikk sinnsykt mye raskere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...