Gå til innhold

Hvordan overklokke kun CPU, ikke minne, på ASUS HK


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en 4400+ på et ASUS A8N SLI Premium HK med 2GB OCZ platinum ed.

(2,3,2,5).

 

Har lyst til å prøve med forsiktig overklokking av CPU, ca. 10% for å få litt mer for penga rett og slett. Men jeg tror ikke minnet vi være med på turen oppover, og lurer derfor på om noen vet hvordan man setter FSB til f.eks 220 på dette HK, mens minnet fortsatt står på DDR400? Har ikke lyst til å sette ned hastigheten på minnet..

 

Som dere sikkert skjønner er dette første gang jeg overklokker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo godt gjøre det også, men vet ikke om minnet henger med, og om jeg må gå ned på timings for å gå litt opp i frekvens, går det vel nesten opp i opp.

 

Mener også å ha sett at det ikke gjør noe å kjøre minnet med divider på AMD64-systemer. Settes slik divivder av seg selv forresten, basert på forskjellen i FSB og minnefrekvens??

Lenke til kommentar
Noen med erfaringer fra OCZ sitt 2GB sett med platinum ed, som ka si om de bør klare 2.3.2.5 på f.eks. 220mhz eller hvilke tilgangstider jeg må opp på?

 

Hvordan regner man seg frem til divideren forresten?

Mange spørsmål her gitt......

5288314[/snapback]

 

Prøv bare å sette Timings til 2.5-3-3-8

Å se hvor langt du kommer! sikker på at disse brikkene er gode nok for at least 235!

Hvis du skal kjøre divider så må du ha ned multiplier. da må HTT settes veldig langt opp og Asus kortene er ikke alltid med helt opp til 300. jeg har kjørt 285 med hell!

må nesten bare teste ut litt. men tror nok at minnet følger til iallefall 235. husk bare å sette ned HTT link!

Lenke til kommentar
Noen med erfaringer fra OCZ sitt 2GB sett med platinum ed, som ka si om de bør klare 2.3.2.5 på f.eks. 220mhz eller hvilke tilgangstider jeg må opp på?

 

Hvordan regner man seg frem til divideren forresten?

Mange spørsmål her gitt......

5288314[/snapback]

 

Mitt sett klarer 220mhz med 2,5-3-2-5 2,7vdimm.

 

Eg ser de blir anbefalt å øke spenning helt opp til 3volt, eg tror ikkje det er noe vits i å gå så høyt engang. Mine brikker yter best på 2,7v, øker eg spenningen mere så går maks hastighet ned igjen.

 

Les un0kai's overklokkingsguide for å få en veldig god innføring i overklokking. Det er ett annet hovedkort med en annen BIOS, men fremgangsmåten er den samme, ting heter bare noe annet her og der.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...