Gå til innhold

Modifisering av R50E


33comma

Anbefalte innlegg

God dag, jeg har fundert litt over IBM R50E, og har funnet ut at den er litt for svak.

Så da lurte jeg på om man kan skifte cpu fra Celeron-m til Pentium-m.

 

Spørsmål 1: Er dette vanskelig å utføre rent praktisk sett?

Spørsmål 2: Genererer Pentium-m mere varme, og støyer laptopen mere hvis man har pentium-m?

Spørsmål 3: Blir batteritiden kortere hvis man bytter til Pentium-m, da denne er raskere?

 

( Link til R50E: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310743&cks=PLC )

 

Setter pris på gode svar :thumbup:

 

EDIT: Hvis det er noen som selv har skiftet CPU på en R50E, så setter jeg pris på om vedkommende orker å forklare meg hvordan det har gått.

Endret av 33comma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm var en som lurte på dette igår.

Bytte cpu skal gå fint.

 

1. Det spørs. På enkelte bærbare er det lett å komme til prosessoren, mens på andre så må du skru mye, og mange blir skremt av det.

 

2. Jeg har erfaring med både Celeron-M og Pentium-M. Celeron-M generer mer varme, den har ikke speedstep og da kan den ikke klokke seg ned og opp ved behov. Viftene kommer også til å gå hele tiden. Med Pentium-M så får du bedre batteritid og lavere temperaturer. Samt viftene ikke kommer til å gå hele tiden.

 

3. Nei. Du får bedre batteritid ved å gå fra Celeron-M til Pentium-M.

Lenke til kommentar

Har skiftet en del hovedkort og prosessor på bærbare PCer, men vet ikke helt hvordan IBM sine er bygd opp når jeg har skrudd for det meste i Fujitsu Siemens Amilo og Lifebook serien.

 

Anbefaler deg til å levere den inn på et versksted i nærheten som kan med bærbare PCer og la dem gjøre jobben :thumbup:

 

Vet at Infocare kan gøre dette.

 

PS! Jeg les på IBM sin hjemmeside at du har to RAM plasser totlat og der den ene er i bruk i den bærbare PCen så vist jeg var deg ville jeg oppgradert til mer RAM.

 

Link

Endret av regeli
Lenke til kommentar

Har tenkt å gjøre akkurat det samme som deg jeg også 33comma. Kjøpe meg en r50e med celeron mobile prosessor og 256 ram. Planen var så å kjøpe en 1gb ram brikke, og muligens en pentium m prosessor. Hadde vært flott om noen som har skrudd på en IBM maskin før kan fortelle om prosessoren er vanskelig å komme til ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...