AnImUs Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Hvordan få mer effekt ut av min Hyundai Accent 2002mod? Kan noen komme med tips om chipping, priser, hjemmesider + andre måter å trimme den på. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Hva slags motor sitter i den? Lenke til kommentar
AnImUs Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2005 Hva slags motor sitter i den? 5285232[/snapback] 1.3 liter Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 16. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2005 Sorry, blir nok ganske dyrt. Den bilen kommer aldri til å gå bra med mindre du bytter motoren. Kjøp ny bil hvis du vil ha en som går bra. Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 16. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2005 Enig, du m[ nok bytte bil :S Hvis ikke du vil punge ut for en motor + masse dyre diverse justeringer for at bilen skal bli godkjent med den motoren... Selg den, kjøp heller en bil som er 1,8 eller 2,0.. De er ganske mye lettere å trimme på, og sluker ikke allverdens.. Lenke til kommentar
AnImUs Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Enig, du m[ nok bytte bil :S Hvis ikke du vil punge ut for en motor + masse dyre diverse justeringer for at bilen skal bli godkjent med den motoren... Selg den, kjøp heller en bil som er 1,8 eller 2,0.. De er ganske mye lettere å trimme på, og sluker ikke allverdens.. 5302873[/snapback] Jeg fikk bilen nå på lørdagen, så jeg tror jeg skal vente litt med å kjøpe ny Det jeg lurer på, er hva som er mulig å gjøre med den. Chipping. Hvilken chip. Hvor man får kjøpt den. (Sverige?). URL. Andre måter å få mer effekt på. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Andre måter å få mer effekt på. 5311547[/snapback] Åpent luftfilter, effektanlegg, kvassere kam etc. er vel de eneste mulighetene om du ikke vil ta skrittet ut til turbokonvertering eller motorbytte. Dessverre vil verken filter, effektanlegg eller kam gi deg noe særlig mer effekt å snakke om, så noen racerbil blir det aldri. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 25. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2005 Med en 1,3 liter er det begrensa kor mye effekt du kan ta ut uten å tvangsmate. Men å trimme motoren opp til en litereffekt på 80-85 hk bør kunne gå ganske greit uten at det blir alt for dyrt. Da må du skifte kammene, få noen til å porte toppen, greinrøyr og effektanlegg. Det som er viktig er at det er samsvar mellom den portinga som blir gjordt, hvilke kammer og greinrøyr du bruker. Du må nok og få tak in skikkelig chip. Har du penger til overs kjøper du deg et åpent luftfilter for lyden sin del, samt et par ekstra hk. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 25. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2005 Koster du på den en 20-30 K kan du nok få ut en 130 hester uten overlading. Men da må du nok gjøre som Zagato sier: Demontere alt, balansere veiv/svinghjul, Porte/plane topp/bytte ventiler, få bestilt ny kam som er "custom made" for akkurat din motor, få laget et nytt grenrør/nytt eksosanlegg, få laget nytt gasspjeldhus og bytte hjerne/innsprut slik at den kan fore motoren med nok bensin. Kan være en ide å bytte bremser/understell også, siden de 1,3 bremsene osv. nok er litt i slappeste laget Eller så kan du bare bytte til en 1,6 eller 1,8 16V motor/understel og nyte de 110/125 orginale hestene der Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 25. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2005 Koster du på den en 20-30 K kan du nok få ut en 130 hester uten overlading.Men da må du nok gjøre som Zagato sier: Demontere alt, balansere veiv/svinghjul, Porte/plane topp/bytte ventiler, få bestilt ny kam som er "custom made" for akkurat din motor, få laget et nytt grenrør/nytt eksosanlegg, få laget nytt gasspjeldhus og bytte hjerne/innsprut slik at den kan fore motoren med nok bensin. Kan være en ide å bytte bremser/understell også, siden de 1,3 bremsene osv. nok er litt i slappeste laget plane topp, bytte ventiler og få spesiallaga kam er tviler eg på er heilt nødvendig, men vil nok jo hjelpe litt på, og det skreiv eg heller ikkje, heller ikkje ny hjerne og sprut. Men seriøs porting av kanalene, forbrenningskammeret, sliper ventilene, samt at det tas hensyn til at den kammen som bestilles, portinga og greinrøyra skal jobbe sammen, og ikkje mot hverandre. Samtidig må hjernen chippes og effektanlegg monteres. Du kan og porte gasspjeldet i samme slengen. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Gjør man alt får man mest Men lettere å bare bytte bil eller motor/understell Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Gjør man alt får man mest Men lettere å bare bytte bil eller motor/understell 5339071[/snapback] Eg er enige med deg der, men nå var jo spørsmålet hvordan få meir effekt i motoren. Sjøl hadde eg ikkje brukt et øre på en koreans bil i det heile. Lenke til kommentar
AnImUs Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Gjør man alt får man mest Men lettere å bare bytte bil eller motor/understell 5339071[/snapback] Eg er enige med deg der, men nå var jo spørsmålet hvordan få meir effekt i motoren. Sjøl hadde eg ikkje brukt et øre på en koreans bil i det heile. 5339129[/snapback] finnes det noen chipper jeg kan sette inn for å øke effekten? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Søk på nettet på chiptuning og bilmerke og leit der så finner du nok noen. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Chip er jo bare en "justering" av motoren din. Effekten på DIN bil vil nok øke minimalt med chip. Dette er fordi en 1.3 liter, spesielt hvis det er en 8 ventiler eller smal 16 ventiler ikke er laget med tanke på høyere effekt. De små motorene er laget for økonomi og de er ofte svakere bygget opp, derfor tåler de lite trim orginalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå