Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mer HK i Hyundai Accent


AnImUs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig, du m[ nok bytte bil :S

 

Hvis ikke du vil punge ut for en motor + masse dyre diverse justeringer for at bilen skal bli godkjent med den motoren...  :ohmy:

 

Selg den, kjøp heller en bil som er 1,8 eller 2,0.. De er ganske mye lettere å trimme på, og sluker ikke allverdens..  :roll:

5302873[/snapback]

 

Jeg fikk bilen nå på lørdagen, så jeg tror jeg skal vente litt med å kjøpe ny ;)

Det jeg lurer på, er hva som er mulig å gjøre med den.

Chipping. Hvilken chip. Hvor man får kjøpt den. (Sverige?). URL. Andre måter å få mer effekt på.

Lenke til kommentar
Andre måter å få mer effekt på.

5311547[/snapback]

 

Åpent luftfilter, effektanlegg, kvassere kam etc. er vel de eneste mulighetene om du ikke vil ta skrittet ut til turbokonvertering eller motorbytte. Dessverre vil verken filter, effektanlegg eller kam gi deg noe særlig mer effekt å snakke om, så noen racerbil blir det aldri.

Lenke til kommentar

Med en 1,3 liter er det begrensa kor mye effekt du kan ta ut uten å tvangsmate. Men å trimme motoren opp til en litereffekt på 80-85 hk bør kunne gå ganske greit uten at det blir alt for dyrt.

 

Da må du skifte kammene, få noen til å porte toppen, greinrøyr og effektanlegg. Det som er viktig er at det er samsvar mellom den portinga som blir gjordt, hvilke kammer og greinrøyr du bruker. Du må nok og få tak in skikkelig chip. Har du penger til overs kjøper du deg et åpent luftfilter for lyden sin del, samt et par ekstra hk.

Lenke til kommentar

Koster du på den en 20-30 K kan du nok få ut en 130 hester uten overlading.

Men da må du nok gjøre som Zagato sier: Demontere alt, balansere veiv/svinghjul, Porte/plane topp/bytte ventiler, få bestilt ny kam som er "custom made" for akkurat din motor, få laget et nytt grenrør/nytt eksosanlegg, få laget nytt gasspjeldhus og bytte hjerne/innsprut slik at den kan fore motoren med nok bensin. Kan være en ide å bytte bremser/understell også, siden de 1,3 bremsene osv. nok er litt i slappeste laget :hmm:

 

Eller så kan du bare bytte til en 1,6 eller 1,8 16V motor/understel og nyte de 110/125 orginale hestene der ;)

Lenke til kommentar
Koster du på den en 20-30 K kan du nok få ut en 130 hester uten overlading.

Men da må du nok gjøre som Zagato sier: Demontere alt, balansere veiv/svinghjul, Porte/plane topp/bytte ventiler, få bestilt ny kam som er "custom made" for akkurat din motor, få laget et nytt grenrør/nytt eksosanlegg, få laget nytt gasspjeldhus og bytte hjerne/innsprut slik at den kan fore motoren med nok bensin. Kan være en ide å bytte bremser/understell også, siden de 1,3 bremsene osv. nok er litt i slappeste laget  :hmm:

 

plane topp, bytte ventiler og få spesiallaga kam er tviler eg på er heilt nødvendig, men vil nok jo hjelpe litt på, og det skreiv eg heller ikkje, heller ikkje ny hjerne og sprut.

 

Men seriøs porting av kanalene, forbrenningskammeret, sliper ventilene, samt at det tas hensyn til at den kammen som bestilles, portinga og greinrøyra skal jobbe sammen, og ikkje mot hverandre. Samtidig må hjernen chippes og effektanlegg monteres. Du kan og porte gasspjeldet i samme slengen.

Lenke til kommentar
Gjør man alt får man mest  :)  Men lettere å bare bytte bil eller motor/understell :D

5339071[/snapback]

 

Eg er enige med deg der, men nå var jo spørsmålet hvordan få meir effekt i motoren. Sjøl hadde eg ikkje brukt et øre på en koreans bil i det heile.

5339129[/snapback]

 

finnes det noen chipper jeg kan sette inn for å øke effekten?

Lenke til kommentar

Chip er jo bare en "justering" av motoren din. Effekten på DIN bil vil nok øke minimalt med chip. Dette er fordi en 1.3 liter, spesielt hvis det er en 8 ventiler eller smal 16 ventiler ikke er laget med tanke på høyere effekt.

De små motorene er laget for økonomi og de er ofte svakere bygget opp, derfor tåler de lite trim orginalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...