Gå til innhold

Hva er deres FX57 boxed temperatur?


Anbefalte innlegg

Ja, hva er den? Jeg kjøpte meg en ny zalman vifte som jeg er dritfornøyd med, og på silent mode som er aller svakest, ligger den kun på 39-40 grader, når jeg spiller osv går den opp til rndt 45 grader.

Butikken anbefalte at jeg kjørte vifta på max, men da bråka den jo omtrent like mye som boxed så dette var ikke noe gøy. Men jeg husker når jeg kjørte boxed vifta, at den lå stabilt på 68-69 grader, noen andre som støtter dette? Eller er det jeg som surrer, verdt å nevne er at jeg har skifta ut kabinettvifter også, men jeg mener jeg husker at cpu temp var 69 grader hele tiden før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max anbefalt temp på FX 57 er faktisk bare 65 grader, som Betroz sier, så du bør justere sikkerheten deretter i din bios.

Når det er sagt er bytte av kabinett/vifter like sannsynelig årsak som cpu kjøleren. Selv den beste kjøler sliter hvis luften den skal bruke som kjøling er 40 grader.

Syns du hadde en veldig høy boxed temp altså. Hvis det var nesten 70 grader og viften gikk for fullt har det nok vært litt for varmt rundt den vil jeg tro.

Men på den annen side er jo dette en prosessor som utvikler varme i "Prescott klassen", så en god byttekjøler er sikkert ingen dum investering uansett.

 

Temperaturdata finner du her: AMD Athlon 64 FX Details

Lenke til kommentar

Ja jeg syns faktisk det nesten høres for godt til å være sant, hvis den virkelig ikke går over 45 grader hvis du kjører 100% cpu last over litt tid, er kjøleren ekstremt bra vil jeg si...

45 grader load temp er vel omtrent hva man vanligvis kan forvente med vannkjøling med en så "het potet" som du har der. Den har altså en thermal power rating på 104W, til sammenlikning har en vanlig 3200+ Venice 67W.

 

Uansett virker det som du har løst problemene dine, så det eneste du kanskje bør gjøre er og sette ned alarm temperaturen litt i bios, fra 72 til 65 feks.

Det er jo heller ikke slik at den plutselig dør idet tempen går over 65 grader, så det kan godt være at du har hatt 69 tidligere. Men det går utover stabiliteten, og levetiden hvis den overstiger anbefalt temp. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, hva er den? Jeg kjøpte meg en ny zalman vifte som jeg er dritfornøyd med, og på silent mode som er aller svakest, ligger den kun på 39-40 grader, når jeg spiller osv går den opp til rndt 45 grader.

Butikken anbefalte at jeg kjørte vifta på max, men da bråka den jo omtrent like mye som boxed så dette var ikke noe gøy. Men jeg husker når jeg kjørte boxed vifta, at den lå stabilt på 68-69 grader, noen andre som støtter dette? Eller er det jeg som surrer, verdt å nevne er at jeg har skifta ut kabinettvifter også, men jeg mener jeg husker at cpu temp var 69 grader hele tiden før.

5284063[/snapback]

 

hm,du hadde ganske høy temp, hadde overklokka min Fx-57 til 3ghz :tease: med boxed vifte og tempen den holdt seg på 45 max i spilling og andre ting som bruker prosessoren mye men klokka ned igjen og tempen holder seg i 30 og 35 ved høy bruk av prosseroren :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...