Gå til innhold

Røykmaskin. LeMatire - Show Mist


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var på loppemarked her om dagen, og snublet over en røykmaskin som var ganske billig. Jeg kjøpte den, og har nå reparert den slik at den funker, (var kontaktproblem i termostaten og fjernkontrollen)

 

Men, det jeg lurer på er; Hva er den verd? Er den salgbar, eller er den rett og slett for gammel nå?

 

 

Det er en LaMatire SHOW MIST fra engang - tipper jeg- sent på 80-tallet.

Jeg tror varmeelementet er ca 2 kW. (Antar det siden sikringen inn er 13A... Det vil gi en maks effekt på ~3kW iforhold til spenning/strøm),

 

Noen som aner? Got a clue?

Noen som vet noe om denne røykmaskina. Noen specs, etc?

 

Uansett er det en morsom leke, og jeg fikk den såppas billig at jeg er ganske sikker på at jeg kan selge den med fortjeneste uten å gjøre meg til svindler... Jeg er ikke sikker på om jeg vil selge den, men om den er verd noe særlig tror jeg, at jeg gjerne selger den.

 

Jeg vet ikke om forum som handler om sånne ting. Finnes det? Noen som vet om noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte røykmaskiner går ikke for stort masse, så jeg vil aldri tro at en sak fra 80-tallet vil gjøre deg rik. Hadde jeg vært i din posisjon, hadde jeg beholdt den selv, bortsett fra at røyken lukter dritt (du kan få røyk med godlukt :p), er det gøy med røykmaskin. Kanskje det er en ungdomsklubb i nærheten som ikke er alt for rik, og har lyst på en røykmaskin. Å gi vekk ting kan også være fint innimellom. :)

Lenke til kommentar

Var vel egentlig det jeg tenkte,

 

Har faktisk tenkt å leke litt med den ei stund, til det ikke er så morsomt lengre, og så gi den vekk. (Er ikke så stort "tap" å gi vekk noe jeg betalte kr 50,- for :) )

 

 

Men, over til en annen ting.

Jeg holder på å teste diverse ting på den, og lurer på hvordand et går å kjøre inn vann istedet for røykveske? Har lyst til å teste endel ting, og har ikke lyst å kjøre inn så mye veske... den er tross alt litt dyr.

 

Vil vannet oppføre seg annerledes når det fordamper? VIl det legge igjen mye drit/forkalkninger etc i kammert? Vil kammeret ruste? Eller vil det bare komme ut damp?

Lenke til kommentar

Vanlig vann fungerer dårlig på en røykmaskin.

Et tips kan være å kjøpe røykvæske-konsentrat. Så tar du turen til ditt lokale

batteriverksted eller andre steder de selger destilert vann. Bland dette sammen

og vips, så har du billig røykvæske. ;)

 

Når jeg kjøpte "monster" røykmaskinen min for noen år siden betalte jeg ca halv

pris. Denne var da ca 6mnd gammel. Så tror ikke du får alverdens mye igjen for den.

 

Du kan prøve forumet på djz.no :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...