Gå til innhold

"Rasistiske" opptøyer i Australia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The police spokesman said: "The 23-year-old man was with friends outside a golf club when a group of males of Mediterranean or Middle Eastern appearance approached him.

http://dailytelegraph.news.com.au/story/0,...5001028,00.html

5282977[/snapback]

 

Hmm, du som ser ut til å være så opptatt av raser og utseende burde vel ikke quote det her, så vidt jeg vet så ser folk fra middelhavet som er europeere anderledes ut en nordafrikanere , eller semiter noe som lebaneserne er.

og

Not that this makes a difference, men skjønner ikke hvor du har dette med å være så keen på dette fra. I løpet av livet ditt, har du opplevd at hvite har gjenget seg opp?

 

Har opplevd at både svarte hvite brune og gule har gjenget seg opp, ingen av dem likte meg så mye...

 

Hmmm....

 

Sier dette siden jeg har litt perspektiv her, er europeisk med tanke på rase eller hva du vil kalle det. Men er langt fra brun eller gul nok til å bli akkseptert av mijøene som danner seg som er fra sine respektive steder. Men jeg er jo ikke norsk, og det er litt for mye fokus her på hvor er du fra?

 

Uansett er litt i no-manns land, derfor vurderer jeg sterkt å pelle meg til nord-amerika hvor jeg bare er en vanlig person som har flyttet dit som er av europeeisk opprinnelse[ikke at det er noe galt med de andre opprinnelsene, men de har det ikke så lett noe som er opplagtpprinnelsene]

Lenke til kommentar
For det andre er det å merke at den gruppen som liksom er den sterotypiske innvandreren, pakkiser om en vil kalle dem det. Ble innportert til norge fordi det var mangel på arbeidskraft!

 

Usann urban legend.

http://www.dagbladet.no/kultur/2000/08/18/215777.html

5297606[/snapback]

 

Hmm, jeg er overbevist om at jeg hørte at et eller annet byre rekruterte billig arbeidskraft til fabrikker eler noe i norge og at de tok folk fra et eller annet område i pakistan, det samme har jeg hørt av mennesker som er pakistanere..

Lenke til kommentar
Jeg bare gjør en observasjon. Hvorfor er det akkurat muslimer som har så store problemer med å la være å banke folk?

5297013[/snapback]

 

Libnesere er faktisk både mulimer og kristne, hvis du ikke viste de vil ha det til, det.

Og de ser like ut med tanke på at de tilhører den samme etniske gruppen, eller utseende eller hva f men vil kalle det. Og mobbene som går rundt på jakt etter midtøsten folk ser vel ikke forskjell på disse to gruppene, det er vel bare rett ut vanlig rasisme og ikke religion som noen vil ha det til.

 

Eller, hvem er mer tilpasset i verden da eller samfunnet eller hva en

Landene sør for sahara med kristne, eller arabere, hmmm.orfor er dere så kåte på religion, hvis dere er ekte religiøse burde dere vite at jøde dommen kristendommen og islam bare er rettninger av den samme religionen, og at de alle tror og ber til den SAMME guden, abrahams sin gud.....

 

Så hvis ting har med ekte religion å gjøre burde alle verdens konflikter være mellom kristenjødemulimer og alle de andre som er en gjeng med avgudsdyrkere..

 

Religion hv

Lenke til kommentar

Nå var det altså libanesiske muslimer som ikke klarte å integrere seg. De kristne hadde tydeligvis ingen problemer. Det var dette jeg viste til.

 

Ellers skjønner jeg ikke hva du skriver om. Kristendommen er avvæpnet for lengst, og som du kan se gikk det tydeligvis bra med de kristne libaneserne.

Lenke til kommentar
Nå var det altså libanesiske muslimer som ikke klarte å integrere seg. De kristne hadde tydeligvis ingen problemer. Det var dette jeg viste til.

 

Ellers skjønner jeg ikke hva du skriver om. Kristendommen er avvæpnet for lengst, og som du kan se gikk det tydeligvis bra med de kristne libaneserne.

5298378[/snapback]

 

Og det gikk også bra med de andre muslimene som ikke var libanesere...

Lenke til kommentar
For det andre er det å merke at den gruppen som liksom er den sterotypiske innvandreren, pakkiser om en vil kalle dem det. Ble innportert til norge fordi det var mangel på arbeidskraft!

 

Usann urban legend.

http://www.dagbladet.no/kultur/2000/08/18/215777.html

5297606[/snapback]

Ja, det er en nyte at vi importerte dem. De kom "for egen maskin". Men det er sant at vi manglet arbeidskraft. Så det er ikke feil å si at det var en ønsket innvandring. Den kom dog sent, og Norge stengte grensene relativt fort når vi hadde fått nok, om enn senere enn våre naboland.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt av kjente som bor i Australia, så går asiater og australienere veldig bra, men australienere og muslimer (hovedsakelig fra midtøsten) er det mye tull.

Beklager å si det, men er det jeg som er trangsynt og ser det samme i hele den vestlige verden, eller er jeg den eneste som tør å si at jeg ser det?

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt av kjente som bor i Australia, så går asiater og australienere veldig bra, men australienere og muslimer (hovedsakelig fra midtøsten) er det mye tull.

Beklager å si det, men er det jeg som er trangsynt og ser det samme i hele den vestlige verden, eller er jeg den eneste som tør å si at jeg ser det?

5299403[/snapback]

 

Det er vel relativt få som ikke ser at muslimer ikke går bra sammen med befolkningen i en del vestlige land. Men så? Hva gjør man derfra? Hva er årsaken til problemene? Og hvordan kan disse problemene løses? Hadde ikke folk insett at det var et problem hadde det neppe vært på agendaen. Er ikke så mange som snakker om "integrering av 18-åringer fra oppland", nettopp fordi det ikke oppfattes som et problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...