Gå til innhold

digitalt kamera i julepresang til jente 18 3500,-


Anbefalte innlegg

Familien skal gå ilag å kjøpe eit digitalt fotoaparat til søstera mi på 18.

Eg lurte på Kva for eit vi skulle kjøpe. prisklasse ca 3500,- med ei lita minnebrikke. eg har lite peiling og trenger hjelp, skal kjøpe der det er billigst (internett - akam)?

 

har heilt sikkert gløymt nåke men det får de spørre etter.

 

håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, et kamera til rundt 3000 å en skikkelig minnebrikke i stedet... ;)

 

Ikke mere irri en å slette bilder mens motivet forsvinner osv... Ellers må hun kjøpe minnet selv....

 

Men hvor foto interesert er hun.?

 

Edit : OI, dette var vel innlegg nr 500.! :thumbup::D

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Ikke for å være ekkel, men dette blir nesten som å spørre hva du burde ha til julemiddag.

Skal du be om råd, bør man jo vite litt mer om damens fotointeresse og antatt mål med kameraet. Er f.eks. hovedkriteriet at det skal være lite og sexy og gli lett ned i håndveska er det mye dårlig å få tak i. Jo mindre og tynnere kamera, desto mer går man på kant med bildekvalitet, da det er en viss sammenheng mellom fysiske og optiske begrensninger og bildekvalitet. Nå har allikevel noen klart å fåt til et greit kompromiss, og Nikon Coolpix 5900 og 7900 (stort sett like, men 5 og 7 MP) er svært lekre fysisk, og tar i tillegg gode bilder. Billigste pris finner du ved hjelp av produktguiden her på Akam.

Skulle damen derimot være litt mer interessert i å knise bilder, ikke bare på fest og i stua, kan jeg anbefale Olympus C-765 Ultrazoom. Det er et svært artig kamera, somfor det første har kraftig 10x optisk zoom som rekker fra 38 - 380 mm (må oppleves), en nærgrense på 3 cm, og såvidt jeg vet markedets minste kamerahus i ultrazoomklassen. Det er ikke noe å ha på innerlmma, men er allikevel svært beskjedent i størrelse. Til overmål er det ikke siste modell, og har derfor rast i pris fra ca. 5K til rundt 2.4 K på billigste nettsjappe. Det er svært mye kamera for pengene, og gir meget bra bilder.

Lenke til kommentar

Dersom målet er å ta OK bilder i 10x15, er det små muligheter for å velge feil. For en 18-åring er det svært viktig at kameraet ser riktig ut (iflg min datter.....), og mange liker Canon IXUS-serien svært godt. Dersom fotointeressen er gjennomsnittlig, ville jeg gått for en IXUS 40, kjøpt et 512 minnekort, et ekstra batteri og en bærelenke, ev. en veske, og en "lærebok" i bruk av digitale kamera. Og kanskje et fint fotoalbum for å oppfordre til å komme i gang med å få bildene lenger enn til minnerkortet/PCen. God jul, og lykke til med handelen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...