Gå til innhold

Celleron D "cedar mill" @ 5ghz = 28s pi..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet du når de nye P4 kommer neste år?

5287411[/snapback]

 

 

Det er en lansering den 27d desember... da blir vel den nye EE cpuen lansert. 3.46ghz 65nm 4mb 1066fsb

 

så har jeg sett 6 januar som neste store dag... tipper de fleste av 6xx og 9xx cpuene kommer rundt da...

 

Ingen ting av dette er vel garrantert, men mener det er cirka hva som kommer... :love:

Lenke til kommentar
Unnskyld min uvitenhet, men er dette dbl.kjerne prosessorer?

Og hva kommer de til å koste i norske web-butikker?

mvh r.-

5293174[/snapback]

 

Cedar mill er "Prescott" på 65nm... Stort sett bare en krymping...

 

Pressler er neste generasjon "smithfield", 2x 2mb Prescott vel og merke to adskillte kjærner på samme pcb...

 

:woot: min pressler har vært innom paris... snart Norge nå...!!

Lenke til kommentar
Npvk_X Postet 11/12-2005 : 17:19

  Celleron D 65nm klokket til 5ghz gjør unna superpi 1M på 28s...

Klokkingen er utført med stock intel vufte... 

Ja det får'n si. :thumbup:

Sitter selv med en CeleronD 2,66Ghz her som gikk rett opp i over 4Ghz med boxed kjøler, og syns jo det var bra jeg...

Men er det altså ingen arkitektur endringer bortsett fra 65nm på disse nye Cedar mill?

Lenke til kommentar
inger bortsett fra 65nm på disse nye Cedar mill?

5296394[/snapback]

 

Skal ikke si noe for sikkert, men det er ikke noe spesielt jeg har merket meg..

Etter der jeg har lest her: http://hkepc.com/hwdb/65nm975x-3.htm , er det ingen ting annet enn krymping...

Kommer vel også versjoner med VT, om det er samme kjærne eller en annen med moddifikasjoner har jeg ingen formeninger om..

 

Btw, tdp på en 640 synker fra 84w til 69w på 641.. :love:

Lenke til kommentar

Ok, men da ser det ut til at dette er en mer velykket krymping enn overgangen til 90nm var da, med tanke på varme mener jeg. Hvis det altså bare er krympet uten at de har stappet flere transistorer inn vil det vel garantert bli noe kjøligere enn man kan si om forgjengeren :whistle:

 

Vet ikke hvilket språk det var på siden i linken din, men det var fine bilder da, særlig kjøleløsningen på det hk var noe jeg ikke har sett før.

 

Hva for en Presler er det du har på vei Npvk_X, og tror du de vil bli priset omtrent likt med dagens 6xx eller?

Lenke til kommentar
Ok, men da ser det ut til at dette er en mer velykket krymping enn overgangen til 90nm var da, med tanke på varme mener jeg. Hvis det altså bare er krympet uten at de har stappet flere transistorer inn vil det vel garantert bli noe kjøligere enn man kan si om forgjengeren :whistle:

 

Vet ikke hvilket språk det var på siden i linken din, men det var fine bilder da, særlig kjøleløsningen på det hk var noe jeg ikke har sett før.

 

Hva for en Presler er det du har på vei Npvk_X, og tror du de vil bli priset omtrent likt med dagens 6xx eller?

5296648[/snapback]

 

Priser på pressler vil ligge på ca samme som Pentium D prisene...

dualpricing.jpg

 

linken er på Kinesisk, bablefish ordner det enkelt til engelsk.

 

Har en Pentium D 950 es på vei... 3.4Ghz pentium D 65nm 4mb L2

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Ojsann, det blir spennede da, jeg får sjekke ut babelfish.

Men jeg merker at jeg allerede surrer litt med hva som er hva her, når jeg tenkte på om de ble priset omtrent som P4 6xx tenkte jeg egentlig på singelcore, altså "fullversjonen" av Celeron D "cedar Mill". (Den som er omtalt i første post @5Ghz)

Men de kommer kanskje ikke som singecore med det første eller...

Celeron D burde jo btw byttet navn til Celeron E eller noe som ikke forveksles med P4 D -dual.

 

Men da forstår jeg altså i alle fall at prisen på dualversjonene av disse ser ut til å havne omtrent i samme område som dagens dual, og at det vil dukke opp en 3,4Ghz 4MB cache ganske snart.

 

Regner med at du vil følge opp med litt mer info når du har bestemt deg for om du skal klokke Npvk_X.. :D he he.

Lenke til kommentar

Litt klokking blir det vel.. Nå er cpu kommet til gardemoen, så da er det bare den "lille" turen med Posten som gjennstår...

Samt å motta hovedkortet...

Er også så rivende heldig at jeg ikke har noe pci-e kort så jeg blir sittende med ett TNT2 32mb i noen uker... :dribble:

Tipper det blir noen runder 3d mark med det... :!:

 

Ser andre som klarer mellom 4.9-5.2 på 955ee es prosessorer.. karnsje det blir mulig å kjøre 5ghz stabilt med vanlige 6xx serien og celleronene. :hmm:

Lenke til kommentar
har intel begynt å selge 65nm?

her er det noe jeg ikke har fått med meg!

trodde ikke de fikk til det før 2007/2008 :dontgetit:

5299356[/snapback]

 

Intel lanserer sin første 65nm prosessor den 27d desember...

det er 955xe... 3.46ghz Extreme Edition... flere prosessorer lanseres i januar... ;)

Lenke til kommentar
har intel begynt å selge 65nm?

her er det noe jeg ikke har fått med meg!

trodde ikke de fikk til det før 2007/2008 :dontgetit:

5299356[/snapback]

 

Intel lanserer sin første 65nm prosessor den 27d desember...

det er 955xe... 3.46ghz Extreme Edition... flere prosessorer lanseres i januar... ;)

5299497[/snapback]

 

Jeg er like spent som du :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...