Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å sette opp NetgearWGR614 router


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettop fått meg ADSL fra Tele2. Koblet opp modemet til den stasjonære PC, og internett fungerte som det skal. Men da jeg skulle koble opp routeren fikk jeg problem. Kjøpte en NetgearWGR614 router på elkjøp. Fikk opplyst at den skulle fungere med Tele2.

 

Følger anvisningene på den medfølgende CD'en for oppkobling av router. Da routeren er tilkoblet og nettverket er restartet kommer det opp at jeg må skrive inn login og passord, i tillegg til noen ip-adresser. Uansett hva jeg skriver så kommer det bare feilmelding [404 Not Found]. Det står ovenfor at dette er PPHT oppsett el noe lignende (har det ikke foran meg akkurat nå).

 

Målet er å få routeren opp å gå slik at jeg kan bruke den til internett på den stasjonære og trådløst til laptopen.

 

Er det noen som vet hva som må gjøres? Tele2 kunne vist ikke hjelpe meg :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke noen valg. Det eneste jeg har gjort er å følge anvisningene for oppkoblingen av modemet. Helt til jeg kommer til PPTP oppsettet (Da er jeg på en web adresse, routerlogin.netgear.com ens). Da står det at jeg må skrive in login, password og "my ip adress". Så står det en annen ip adresse ferdigutfylt under: 10.0.0.138. Leste på et annet forum at jeg PPTP oppsett ikke var nødvendig.

 

Men om jeg kobler opp routeren, hva må jeg da gjøre for å få den til å fungere? Kan det gjøres uten å følge netgear sin guide?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke noen valg. Det eneste jeg har gjort er å følge anvisningene for oppkoblingen av modemet. Helt til jeg kommer til PPTP oppsettet (Da er jeg på en web adresse, routerlogin.netgear.com ens). Da står det at jeg må skrive in login, password og "my ip adress". Så står det en annen ip adresse ferdigutfylt under: 10.0.0.138. Leste på et annet forum at jeg PPTP oppsett ikke var nødvendig.

 

Men om jeg kobler opp routeren, hva må jeg da gjøre for å få den til å fungere? Kan det gjøres uten å følge netgear sin guide?

5281256[/snapback]

 

Du kan jo plugge den til og logge inn på webkonfigen som ligger i routeren, dette skal normalt gå uten noe mer om og men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...