Gå til innhold

NetCom totalforsikringPluss vilkår for ny telefon?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg SE W800 nå, og vurderer da å tegne en totalforsikring Pluss. Mitt spørsmål er som følger:

 

Hvis min telefon eksempelvis blir stjålet i februar, vil jeg da måtte ta til takke med å få en ny W800, eller kan jeg velge en annen mobil da? Etter som utviklingen går videre vil man jo følge etter, dersom man allikevel MÅ ha ny mobil.

Endret av sobelsby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare tillegg: du må være bedriftskunde for å kunne få det. Private får ikke pluss forsikringen.

5280585[/snapback]

Jeg har Netcom Business Talk, så dette skulle vel være i orden. Men hvis det er slik å forstå at man får muligheten til å evt kjøpe en nyere modell, så er det vel kanskje ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar

Ja, du kan velge en annen modell. Du betaler da et mellomlegg som tilsvarer forskjellen i pris der og da, hos leverandøren. Det vil si at det ikke spiller noen rolle hvor mye du betalte for din telefon i utgangspunktet.

 

Eksempel:

 

Du kjøper en w800i for 4000 i desember. Den blir stjålet i januar og da har prisen gått ned til 2000. Du ønsker en w900, som koster 4000. Du må da ut med 2000 i mellomlegg.

 

PS: Tallene er helt på trynet, det var bare et eksempel for å vise hvordan regnestykket fungerer.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Ja, du kan velge en annen modell. Du betaler da et mellomlegg som tilsvarer forskjellen i pris der og da, hos leverandøren. Det vil si at det ikke spiller noen rolle hvor mye du betalte for din telefon i utgangspunktet.

 

Eksempel:

 

Du kjøper en w800i for 4000 i desember. Den blir stjålet i januar og da har prisen gått ned til 2000. Du ønsker en w900, som koster 4000. Du må da ut med 2000 i mellomlegg.

 

PS: Tallene er helt på trynet, det var bare et eksempel for å vise hvordan regnestykket fungerer.

 

-snubbel

5284427[/snapback]

Hva om man har kjøpt telefonen subsidiert da? Må også da betale mellomlegget opp? Man er jo ikke interessert i å kjøpe en ny subsidiert telefon ette bare et par mnd.

Lenke til kommentar
Hva om man har kjøpt telefonen subsidiert da? Må også da betale mellomlegget opp? Man er jo ikke interessert i å kjøpe en ny subsidiert telefon ette bare et par mnd.

5287979[/snapback]

 

Som sagt, hva du betalte for telefonen spiller ingen rolle. Det er ny-pris hos leverandøren der og da (ved skadetidspunktet) som avgjør. Om du har betalt 1 krone for telefonen, blir verdien likevel satt til det den koster der og da.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Nei, for verdiforringelse beregnes ved nypris på skadet ting _ved_ skadehendelse, og SÅ kommer verdiforringelsen på toppen av dette igjen.

5291545[/snapback]

 

Ehm.... Det regnes ingen verdiforringelse hos NetCom Totalforsikring...

 

Selv ble jeg frastjålet mobilen for en stund siden og det forløp seg slik:

 

* Frastjålet Qtek-tlf, ca 1 år gammel, nå priset til 4000

* Ønsket ny Qtek-tlf, annen modell, nå priset til 4250

* Betalte egenandel på 350 + differanse på 250 = 600

* Fikk ny tlf. tilsendt i postoppkrav etter noen dager

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...