Gå til innhold

PCI-e reduksjon i SLI X8/X8 raid/skjm X12/X4?


MirMic

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har hørt og lest at på hovedkort som f.eks Asus A8N-SLI Premium så når man bruker SLI (PCI-e) får man X8 til begge skjermkortene men bruker du bare et kort får du x16.

 

Så mitt spørsmål er:

 

Hvis jeg kjører et skjermkort og et X4 raidkort vil reduksjonen fortsatt være ned til X8 sånn at jeg får X8 til kjermkort og X8 raidkortet ? eller vil jeg få X12 skjermkort og hovedkortet vil forstå at det er et X4 kort i den ene slotten??

 

Eller må jeg gå for et hovedkort som dette for å få X16 til begge korta ?? - Asus A8N32-SLI Deluxe

 

 

Raid spm's

 

Når man har laget et array i Raid 5 er det mulig å forandre på størrerlsen på det eller er den fast låst??

 

si : arrayet startet med 4stk 200GB disker disse ble byttet ut en etter en med 250GB'ere da har man 200GB som ikke er i bruk går det an å migrere/flytte den plassen inn i Arrayet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan forstå så får du x16x på et skjermkort selv om du i tillegg kjører et 4x raidkort. Kjører du SLI vil du få 8x på hver av skjermkortene.

 

Hvis du da velger A8N32 sli hovedkortet vil du få 16x på begge skjermkortene og likevel greie å kjøre 4x på raidkortet. Vil iallefall ikke tro at du får kjørt raidkortet mer en 4x hvis ikke noe annet er spesifisert.

 

Litt rotete forklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...